Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

3 vs 4 måltider på if

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

jeg har kigget lidt på if og besluttet at "give it a go" og har læst hist og her og har det grundlæggende på plads...jeg har dog lige 1 spørgsmål. Ialle de artikler/post jeg har fundet omkring på nettet arbejder man ud fra 3 måltider om dagen men efter at have kigget på det synes jeg at 4 passer bedere ind i min hverdag er der noget for at jeg plotter 4 istedet for 3 ind i mine 8 timer hvor der spises?

Reputation point: 0

Træner her: Darum fitness

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så længe du får dine kalorier er det fuldstændig ligegyldigt. :)
Brugeravatar

Det afgøre du fuldstændig selv.
Da jeg kørte IF havde jeg også 4 måltider hvis ikke mere med.

Sidste måltid var kl 20.00
Første måltid var kl 13.00

Det gør ikke den store forskel om det er 3 eller 4.
I princippet kan du spise alle de måltider du vil bare det er inde for de 8 timer

Logbog: Ingen logbog

NU har jeg hørt så meget om IF, at det skulle være super og man mister masser af fedt med minimum muskel tab.

Er det virkelig så godt, eller er det alt efter personen?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

skyprey skrev:NU har jeg hørt så meget om IF, at det skulle være super og man mister masser af fedt med minimum muskel tab.

Igen, er det hvordan den enkelte krop reagerer på IF. Men prøv det i 14 dage, og se hvad resultaterne er iforhold til det du plejer at gøre for at få fedt % ned!

Mrdsmr skrev:
skyprey skrev:NU har jeg hørt så meget om IF, at det skulle være super og man mister masser af fedt med minimum muskel tab.

Igen, er det hvordan den enkelte krop reagerer på IF. Men prøv det i 14 dage, og se hvad resultaterne er iforhold til det du plejer at gøre for at få fedt % ned!

Jeg har også tænkt mig at give det en teste på en 2-4 uger, men skal lige have sat mig 100% ind i hvordan jeg skal gribe det an inden jeg starter :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Mrdsmr skrev:

Det giver lige så meget hvis man bare spiser når man er sulten og sørger for at ramme sine macros og holder sig i underskud. Hvorfor er det folk går og tror at IF/Leangains er en form for magi? Det hele handler om kcal ind og kcal ud og om man bruger en "meal timing protocol" som IF fører ikke til bedre resultater end andet!!
Brugeravatar

Som Beef så rigtigt siger, så handler det hele om kcal indtaget.

Jeg prøvede dog IF (Leangains) fra januar-april og det gik perfekt i starten men så begyndte jeg at få maveproblemer! Kunne simpelthen ikke komme af med det :afraid: Andre som har oplevet samme problemer med IF?
Jeg prøvede både at indføre lidt A38, svesker, drikke ekstra meget vand i min kost men lige lidt hjalp det. Nu er jeg så gået tilbage til alm. kostplan og så begyndte min mave at spille igen.

Dog vil jeg sige at IF var genialt ifm. at kontrollere ens sult. Når først man har vænnet kroppen til at spise i ens "8 timers vindue" så er IF perfekt efter min mening, dog ville min mave bare ikke det samme, desværre!
Køre dog stadig IF nogle dage. Især i weekenden, hvor jeg også træner fastet.. love it :D

Men prøv det!

Beef skrev:
Mrdsmr skrev:

Det giver lige så meget hvis man bare spiser når man er sulten og sørger for at ramme sine macros og holder sig i underskud. Hvorfor er det folk går og tror at IF/Leangains er en form for magi? Det hele handler om kcal ind og kcal ud og om man bruger en "meal timing protocol" som IF fører ikke til bedre resultater end andet!!

Men hele ideen med IF, er at man jo daglidt i en periode faster 14-16 timer og spise de resterende timer af et 24 timers vindue.
Dette skulle så øge ens hgh production og få kroppen til at brænde fedt som prændstof, og så længe man mødte sin viatmin/mineral, protein og fiber indtag for dagen og 'suplerede' med kulhydrater, så ville kroppen reelt ikke miste muskel masse i forbindelse med en vægttræning!

Altså forudsat der var fedt at brænde, hvorfor faste i sig selv skulle være bedre til at brænde fedt, og bevare muskler!

Måske jeg har misforstået det, men er det jeg lige pt har kunne komme frem til!?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster