Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 696

Følg bodybuilding.dk på

3g's studieretningsopgave.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.
Jeg er igang med min 3g's studieretningsopgave.
min opgave går primært ud på, at jeg skal lave en sammenligning mellem Crossfit og styrketræning.
jeg vil høre jer, hvilken målgruppe tror i - der bliver "tiltrukket" af henholdsvis crossfit og styrketræning.

det ville virkelig være en stor hjælp hvis der kom nogle svar.

på forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

a.laustsen skrev:Hej.
min opgave går primært ud på, at jeg skal lave en sammenligning mellem Crossfit og styrketræning.
jeg vil høre jer, hvilken målgruppe tror i - der bliver "tiltrukket" af henholdsvis crossfit og styrketræning.

på forhånd tak.

crossfitt: typisk folk uden forstand på træning, der bare vil være hardcore. Ofte folk, der ikke rigtigt har et mål med træning.

styrketræning/bodybuilding: folk der ønsker målrettet fremgang i træning. Folk med mål. Typisk folk med en lidt bedre forståelse for træning
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Bonusinfo:

CF'ere bliver på dette forum ofte udstillet som folk der tror de ved alt om træning, når de kommer gående hånd i hånd og siger "Your training is my warmup!", som var de en del af en eller anden syg sekt.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Styrketræning /bodybuilding er meget populær blandt unge fra 13 - 25 år.
Jeg tror at crossfit er mere for aldersgruppen over 20 som med en del træningserfaring, evt. som supplement til anden sport.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Jeg skriver selv SRP og kom til at undre mig over inden for hvilken fagkombination du kan vælge det emnet du har gang i der ? :?

Ps. så husk at referere til AUTORITETER hvilket ikke er random brugere på et bodybuilding forum - no offense
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

MasterYoda skrev:Jeg skriver selv SRP og kom til at undre mig over inden for hvilken fagkombination du kan vælge det emnet du har gang i der ? :?

Ps. så husk at referere til AUTORITETER hvilket ikke er random brugere på et bodybuilding forum - no offense

tak for svaret. jeg skriver i idræt og biologi.

srp is killing me!

Ioxer skrev:

på forhånd tak.

crossfitt: typisk folk uden forstand på træning, der bare vil være hardcore. Ofte folk, der ikke rigtigt har et mål med træning.

styrketræning/bodybuilding: folk der ønsker målrettet fremgang i træning. Folk med mål. Typisk folk med en lidt bedre forståelse for træning

Det var dog et håbløst farvet synspunkt. Hvad bygger du det på?

TS:
Først og fremmest er du nødt til at definere de to grupper. Hvad er "styrketræning"? For mange mennesker er styrketræning det den almindelige befolkning gør i FitnessWorld. Du er desuden nødt til at gøre dig overvejelser om hvorvidt du kan sammenligne eksempelvis en meget dedikeret styrketræner med en "casual" Crossfitter.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:
Ioxer skrev:

på forhånd tak.

Det var dog et håbløst farvet synspunkt. Hvad bygger du det på?

TS:
Først og fremmest er du nødt til at definere de to grupper. Hvad er "styrketræning"? For mange mennesker er styrketræning det den almindelige befolkning gør i FitnessWorld. Du er desuden nødt til at gøre dig overvejelser om hvorvidt du kan sammenligne eksempelvis en meget dedikeret styrketræner med en "casual" Crossfitter.

tak for svaret!

ja jeg har også tænkt over det. med "styrketræner" mener jeg folk der er vægttræner for at få et større tværsnitsareal af deres muskler. og med hensyn til målgruppen har du helt ret i, at der kan være stor forskel i hvor, som du siger, hvor dedikeret man er i sin sport - alligevel må der vel tegne sig et generelt billede af hvem det er der opsøger de forskellige øvelser?

Folk der træner for at forøge tværsnit af musklerne vil typisk blive defineret som bodybuildere, også på hyggeplan.
Igen er der meget stor forskel på en standard FW diskopumper og til folk med ekstrem dedikation. Der findes brugere her på siden, der vejer og måler over 95% af deres mad. Der findes også Crossfittere der lever og ånder CF.
Personligt tror jeg dog at du kan finde en fællesnævner for langt de fleste udøvere af begge sporter. Nemlig at det ikke er deres primærsport - de fleste har initielt dyrket det som et supplement til deres primære sport.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Tilbage til Begynder forum