Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ebbi-ztar skrev:Kan komme an på hvilket program du kører.
Fx. German Volume Training, hvor du kører 10x10 skal du køre med 50% af 1rm. Hvis det så føltes let, og alle sets køres uden problemer, så smider man mindst mulig vægtforøgelse på(fx. 2,5 kg.).
Men personligt hvis jeg kører noget 3x10 tager jeg det, så jeg føler det giver noget, men ikke så jeg kører til failure.

Adonis skrev:Ebbi-ztar skrev:Kan komme an på hvilket program du kører.
Fx. German Volume Training, hvor du kører 10x10 skal du køre med 50% af 1rm. Hvis det så føltes let, og alle sets køres uden problemer, så smider man mindst mulig vægtforøgelse på(fx. 2,5 kg.).
Men personligt hvis jeg kører noget 3x10 tager jeg det, så jeg føler det giver noget, men ikke så jeg kører til failure.
Så i GVT kører man med den samme vægt (50% 1rm) hele vejen igennem alle sæts?
Kan du beskrive hvordan du kører 3x10? Kører du samme vægt igennem alle sæts og napper 10 reps i hvert eller?

Adonis skrev:Men hvis det skal være tilpas hårdt, så forstår jeg bare ikke hvordan i kan nå 10 reps i alle 3 sæt.
Min personlige erfaring er, at hvert sæt vile tage på mine krafter, så jeg i næste sæt vil opnå færre reps med samme vægt.

Ebbi-ztar skrev:Adonis skrev:Men hvis det skal være tilpas hårdt, så forstår jeg bare ikke hvordan i kan nå 10 reps i alle 3 sæt.
Min personlige erfaring er, at hvert sæt vile tage på mine krafter, så jeg i næste sæt vil opnå færre reps med samme vægt.
Måske du holder en for kort pause mellem sætsne. Hold evt. lige et par minutter ekstra pause imellem sætsne, så kan det være du kan klare det.

Adonis skrev:Ebbi-ztar skrev:Adonis skrev:Men hvis det skal være tilpas hårdt, så forstår jeg bare ikke hvordan i kan nå 10 reps i alle 3 sæt.
Måske du holder en for kort pause mellem sætsne. Hold evt. lige et par minutter ekstra pause imellem sætsne, så kan det være du kan klare det.
Jeg holder ca. 60 til 90 sec. pause. Så det er nok det ja![]()
Det er pga at korte pause efter sigende skulle være en fordel når man efterstræber muskelvækst.
Så altså, længere pauser hvis jeg vil nappe alle 10 reps i hvert sæt.
Men når mit mål er større muskelmasse, ville det så være en fordel at holde korte pause og bare mindske belastningen lidt for hvert sæt, så jeg stadig er i stand til at gennemføre det givne antal reps?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster