Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

3xfull body

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hej alle sammen på Bodybuilding.dk :)

træner kampsport (Taekwondo) 3 gange ugentlig om aften og vil i gang igen med at styrketræne man-fre efter arbejde, har kørt en 2-3 måneders hård kur hvor jeg har smidt en små 14kg.. fra 84kg til 70kg er 180cm høj.. mine arme og ben har også smidt en del muskler og ligner snart en udsultet mand! så det kan kun gå for langsomt med at få skabt en sund og stærk/stor krop!

fandt et fullbody program som efter at have studeret alle øvelserne på youtube syntes giver mening og virker gode.. men vil gerne hører jeres råd? evt ændre rækkefølgerne? eller ekstra øvelser? (den måde tingene er skrevet op på er også den måde træningen starter.. med de storer muskelgrupper først) og hvad jeg evt kan putte ind Tirsdag/torsdag..

MANDAG:

Squat 5 sæt x reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Rumænsk dødløft 5 sæt x 5 reps
Dumbell skulderpres 3 sæt x 8 reps
Dumbell rows 3 sæt x 8 reps
Fransk pres 3 sæt x 8 reps
Dumbell curls 3 sæt x 8 reps

ONSDAG:

Front squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dødløft 5 sæt x 5 reps
Military press 3 sæt x 8 reps
Pulldowns 3 sæt x 8 reps
Close grip bænkpres 3 sæt x 8 reps
Barbell curls 3 sæt x 8 reps

FREDAG:

Squat 5 sæt x reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Rumænsk dødløft 5 sæt x 5 reps
Dumbell skulderpres 3 sæt x 8 reps
Dumbell rows 3 sæt x 8 reps
Fransk pres 3 sæt x 8 reps
Dumbell curls 3 sæt x 8 reps

mit spørgsmål går på er der noget jeg kan træne tirs-tors uden jeg ødelægger restituringens proccessen? og ville løbe træning på de dage ødelægge restituringen for mine lår muskler? eller er løb helt okay ? og kunne jeg kører nogle isolations øvelser uden det ville påvirke resten af kroppen specielt meget ? tænker på mave træning.. lænd træning.. læg træning.. og måske nogle forlår og baglår isolations øvelser? eller syntes i man bare skal slappe fuldstænding af på hvile dagene?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville kigge på stronglift 5x5 og så holde mindst en dags restitutions pause imellem passene.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

MadzP92 skrev:Har du copy pasted flere gange? :D

Jeg ville kigge på stronglift 5x5 og så holde mindst en dags restitutions pause imellem passene.

jep fordi opdagede da jeg postede første gang var det nede i konkurrencer/stævner haha :D så måtte copypaste og flytte det hele her til :)

og tak for svar for resten.. har lige set en 5x5 stronglift video på youtube.. ser godt ud.. men har fået afvide af så mange at dumbells er et must i ens træningsprogram fordi at man også træner de små stabiliserings muskler? og dermed også aktivere musklerne mere? er det hele bare noget fis eller :)?

Saikrox skrev:
MadzP92 skrev:Har du copy pasted flere gange? :D

jep fordi opdagede da jeg postede første gang var det nede i konkurrencer/stævner haha :D så måtte copypaste og flytte det hele her til :)

og tak for svar for resten.. har lige set en 5x5 stronglift video på youtube.. ser godt ud.. men har fået afvide af så mange at dumbells er et must i ens træningsprogram fordi at man også træner de små stabiliserings muskler? og dermed også aktivere musklerne mere? er det hele bare noget fis eller :)?

Det bare noget fis.

Søg på stronglift på google og læs hele Mehdi's side (ham der har lavet programmet). Barbell er godt da man kan løfte tungere og progressionen er nemmere. Koncentrer dig om hvad der er vigtigst i din styrketræning som er at blive stærkere, og så kan du koncentrere dig om din taekwondo ved siden af :).

EDIT: Mener selvfølgelig ikke det han siger er noget fis, men for dig ville det ikke være fornuftigt at spekulere over det nu :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg går selv til Taekwondo 3 gange om ugen og har cyklet til og fra arbejde samt styrke trænet 3 gange om ugen
Og efter halvt år fandt jeg ud af det var alt for meget. Så mindst en dag fri gerne 2 om ugen syntes jeg
Hvor træner du i øvrigt og kæmper du?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Jeg går selv til Taekwondo 3 gange om ugen og har cyklet til og fra arbejde samt styrke trænet 3 gange om ugen
Og efter halvt år fandt jeg ud af det var alt for meget. Så mindst en dag fri gerne 2 om ugen syntes jeg

Hvis det bliver for meget kan man evt. tage 1 dag fra programmet så det køres 2 gange om ugen :). ellers kig på madcow af bill star. så har man en let, medium og tung dag, så er det ikke lige så krævende og langsommere progression.

Men hvis du spiser nok og bulker kan du sagtens klare 3 dage om ugen. :) Min erfarring i hvert fald
Brugeravatar

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:Jeg går selv til Taekwondo 3 gange om ugen og har cyklet til og fra arbejde samt styrke trænet 3 gange om ugen

træner taekwondo man-tor-søn.. så det er kun mandag der er dobbelt træning heldigvis :) men ja kan godt være det bliver for meget med tiden måske.. har bare et kæmpe drive til at træne mig stærk og stor (få en flot og pumpet krop) efter jeg har smidt en hel del kilo :)

træner i Greve Taekwondo :) og nej jeg er ikke stævne typen hehe!! kører 2 gange grundteknik og 1 gang kampteknik om ugen..

for mig er det ikke for meget....træner 4 gange om ugen BB og træner boksning 3 gange om ugen og jeg er trodsalt 41 år..
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (4)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online