Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

45 graders benpres vs horisontal benpres

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej i forbindelse med at jeg er flyttet, står jeg og skal vælge nyt center.
Jeg har tjekket 2 træningscenter ud og de er stort set identiske med udstyr m.m bortset fra
at den ene har sådan en horisontal benpres maskine her:
http://www.technogym.com/media/immagini ... ss_big.jpg

Mens den anden har en 45 graders plateloaded benpres som denne:
http://img.archiexpo.com/images_ae/phot ... 797911.jpg

Begge fra TECHNOGYM!!!!
Der er ikke så meget tvivl om hvad for en benpres der "ser" bedst ud, hvor ragende ligegyldigt det så end måtte være.

Men er den ene "bedre" frem for den anden eller er det ligegyldigt? (uddyb gerne hvorfor)

Medlemsskabet er nemlig lidt dyrere der hvor der er den 45 graders benpres frem for det andet sted, og dette er den eneste forskel på centrene.

Venlig hilsen.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er det eneste forskel?

Hvilket center har fornuftige platforme til eks. dødløft? og squatstativer? Hvilke har det bedste håndvægte?
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

SoS skrev:Er det eneste forskel?

Hvilket center har fornuftige platforme til eks. dødløft? og squatstativer? Hvilke har det bedste håndvægte?

Identiske håndvægte, samme kabelstativ til pushdowns osv. , begge har et "sted" til dødløft, som er fornuftigt nok, men ikke en decideret platform. Lige mange bænke, Lige mange squatstativer, samme kvalitet. Samme Pulldown maskine faktisk også. Ja det er lidt utroligt det minder så meget om hinanden.
Brugeravatar

Begge varianter er ikke noget at råbe hurra for.
Stack loading har sine begrænsninger ift. vægten, som en plate loaded maskine ofte ikke har på samme måde.
Problemet med den plate loaded swivel press her, er dog at den sluger skiver ret hurtigt. Det er trættende at skulle rydde op.
Personligt ville jeg vælge sidstnævnte, hvis jeg kun havde valget imellem den ene eller den anden.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Begge varianter er ikke noget at råbe hurra for.
Stack loading har sine begrænsninger ift. vægten, som en plate loaded maskine ofte ikke har på samme måde.
Problemet med den plate loaded swivel press her, er dog at den sluger skiver ret hurtigt. Det er trættende at skulle rydde op.
Personligt ville jeg vælge sidstnævnte, hvis jeg kun havde valget imellem den ene eller den anden.

Jeg takker for dit input.
ja du har ret i det er mange skiver frem og tilbage, men der er ikke nogen forskel i forbindelse med hypertrofi, sikkerhed osv. ?
Brugeravatar

følger lige med her :D
Kig evt. forbi mit galleri: gallery/gallery.php?user=52680
Be strong, be natural!!!

Reputation point: 0

Galleri: Vis galleri (2)

Hej!
Nu har jeg prøvet begge slags mange gange, og vil til hver en tid foretrække plate loading udgaven, har egentlig ikke en konkret grund, det føles bare bedre i benene, med plate loading udgaven, derudover vil jeg også helst at mine ben kommer højt op i stilling, stack loading udgaven synes jeg hvert fald ikke at jeg kan placere mine fødder højt nok oppe :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Hvis du skal køre benpres, så kør den 45° plate-loadede. Den er klart mest BREWDÜHL.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Jeg mener at skadespotentialet er større på 45 grader benpres. Den stiller større krav til smidighed, og man ser en del komme til at runde en smule i ryggen, når de bliver presset af slæden i bunden af øvelsen. På den horisontale har du derimod foruddefineret dit maksimale bevægeudslag med sikkerhedstop. Så ingen grimme overraskelser. Det er også som om, at man lige skal være ekstra opmærksom på at spænde i kroppen ved 45 grader, og det ikke giver sig selv, måske fordi man flytter en slæde "foran sig" med benene, og ikke spænder op i ryggen for at flytte ryglænet/sædet (som på den horisontale). Forhåbentligt gav det mening.

Jeg vil ikke råde dig til noget bestemt, da jeg primært benpressede gjorde jeg det altid både vertikalt og horisontalt. Købte derfor bare et klippekort til det ene træningscenter.

Reputation point: 115

Benpres ligger vel som nr. 7 eller 8 på min liste over foretrukne lårøvelser, hvilket betyder at jeg kun kører benpres en sjælden gang i mellem for variationens skyld. Der kan gå måneder mellem at jeg kører benpres fordi der findes SÅ mange andre bedre øvelser. Folk har det med at falde i svime så snart noget er plateloaded og så er det ligegyldigt om det er noget forpulet lort. Så længe det er plateloaded. I benpressen er ryggen låst, hoften låst og fødderne låst, samtidig med at du kan komme sindssygt mange kg på. Det er ikke altid at knæene er fan af denne kombi. Ofte er ROM også håbløs og kontakten til forskellige dele af quads er ikke-eksisterende. Så mit svar må være at du skal vælge det center du synes bedst om, og så lade benpressen passe sig selv.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

A Menace To Chicken skrev:Hvis du skal køre benpres, så kør den 45° plate-loadede. Den er klart mest BREWDÜHL.

FUCKING
BODYBUILDING
!
YEAH
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Mussetrussen skrev:Benpres ligger vel som nr. 7 eller 8 på min liste over foretrukne lårøvelser, hvilket betyder at jeg kun kører benpres en sjælden gang i mellem for variationens skyld. Der kan gå måneder mellem at jeg kører benpres fordi der findes SÅ mange andre bedre øvelser. Folk har det med at falde i svime så snart noget er plateloaded og så er det ligegyldigt om det er noget forpulet lort. Så længe det er plateloaded. I benpressen er ryggen låst, hoften låst og fødderne låst, samtidig med at du kan komme sindssygt mange kg på. Det er ikke altid at knæene er fan af denne kombi. Ofte er ROM også håbløs og kontakten til forskellige dele af quads er ikke-eksisterende. Så mit svar må være at du skal vælge det center du synes bedst om, og så lade benpressen passe sig selv.

Hvilke øvelser er så dine foretrukne, hvis man ser bort fra squat?
Brugeravatar

Reputation point: 240

Nettohunden skrev:
Mussetrussen skrev:Benpres ligger vel som nr. 7 eller 8 på min liste over foretrukne lårøvelser, hvilket betyder at jeg kun kører benpres en sjælden gang i mellem for variationens skyld. Der kan gå måneder mellem at jeg kører benpres fordi der findes SÅ mange andre bedre øvelser. Folk har det med at falde i svime så snart noget er plateloaded og så er det ligegyldigt om det er noget forpulet lort. Så længe det er plateloaded. I benpressen er ryggen låst, hoften låst og fødderne låst, samtidig med at du kan komme sindssygt mange kg på. Det er ikke altid at knæene er fan af denne kombi. Ofte er ROM også håbløs og kontakten til forskellige dele af quads er ikke-eksisterende. Så mit svar må være at du skal vælge det center du synes bedst om, og så lade benpressen passe sig selv.

Front and rear foot elevated split squat, med stang eller håndvægte
Reverse lunges, enten med fri stang eller i smithmaskine
Bulgarian split squats med stang
Barbell walking lunges
Leg extensions
Diverse lungevarianter
F.eks.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mussetrussen skrev:
Nettohunden skrev:

Front and rear foot elevated split squat, med stang eller håndvægte
Reverse lunges, enten med fri stang eller i smithmaskine
Bulgarian split squats med stang
Barbell walking lunges
Leg extensions
Diverse lungevarianter
F.eks.

Er Bulgarian split squats lige så god som almindelig squat, hvis man ønsker at opbygge muskelmasse? Jeg søger nemlig lidt variation til min ben-træning .

Reputation point: 20

why no squat?

Reputation point: 90

Nu ændrede tråden karakter til for/imod benpres, hvilket også er okay med mig.

Først hvor jeg er meget enig med Mussetrussen

Benpressen låser det meste af kroppen, så den ikke kan kompensere, og knæene, må så tage mere. Mussetrussen skriver rigtigt at benpressen kan loades op, der kan gøre dette endnu værre. Men jeg ser slet ikke fordelen ved benpressen bestå i den kan loades på den måde.

Fordelen ved benpressen er helt andre ting, her taler vi drop sets, cluster sets, excentrisk overload og lange negative reps. på 5-6 sek., høj-rep sæt. osv.

Den teknik jeg applicerede på benpres som for alvor rykkede mit syn på optimal træning af forlår, hedder continuous tension princippet (non-lockouts), hvor eksempelvis musklen kan bringes under konstant spænding.

Analyseres squat-bevægelsen så er det STORE PROBLEM nemlig når man lukker ud, at meget af spændingen på lårene forsvinder. Squat er allerede nemmest i øvre del af bevægelsen og så kommer tilmed en pause på lockout - lige hvor lårene arbejder mest. Kan forlårsintensiverende continuous tension så ikke også anvendes på squat? Man kan godt, og man mærker det. Men squat kræver bare mere stabilitet der ikke harmonerer godt med non-lockouts der takserer stabilisatorer. Squat har IMO også rytme, man ikke skal rode for meget med.

Som tilhænger af continuous tension (pga. rå resultater), giver jeg ikke meget for mussetrussens "byge" af øvelser (lunges...) med balancemomenter og tensionmæssige "utætheder".
Sidst rettet af Franz Biberkopf 16. feb 2016, 16:57, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 115

Franz Biberkopf skrev:Nu ændrede tråden karakter til for/imod benpres, hvilket også er okay med mig.

Først hvor jeg er meget enig med Mussetrussen

Benpressen låser det meste af kroppen, så den ikke kan kompensere, og knæene, må så tage mere. Mussetrussen skriver rigtigt at benpressen kan loades op, der kan gøre dette endnu værre. Men jeg ser slet ikke fordelen ved benpressen bestå i den kan loades på den måde.

Fordelen ved benpressen er helt andre ting, her taler vi drop sets, cluster sets, excentrisk overload og lange negative reps. på 5-6 sek., høj-rep sæt. osv.

Den teknik jeg applicerede på benpres som for alvor rykkede mit syn på optimal træning af forlår, hedder continuous tension princippet (non-lockouts), hvor eksempelvis musklen kan bringes under konstant spænding.

Analyseres squat-bevægelsen så er det STORE PROBLEM nemlig når man lukker ud, at meget af spændingen på lårene forsvinder. Squat er allerede nemmest i øvre del af bevægelsen og så kommer tilmed en pause på lockout - lige hvor lårene arbejder mest. Kan forlårsintensiverende continuous tension så ikke også anvendes på squat? Man kan godt, og man mærker det. Men squat kræver bare mere stabilitet der ikke harmonerer godt med non-lockouts der takserer stabilisatorer. Squat har IMO også rytme, man ikke skal rode for meget med.

Som tilhænger af continuous tension (pga. rå resultater), giver jeg ikke meget for mussetrussens "byge" af øvelser (lunges...) med balancemomenter og andre "utætheder".

God post, du peger på nogle væsentlige ting her.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster