Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Hvilke forskere skulle mene at det skulle reducere risikoen for demens og cancer, og i forhold til hvad?

SandyFrink skrev:Pind skrev:Hvilke forskere skulle mene at det skulle reducere risikoen for demens og cancer, og i forhold til hvad?
Off the top of my head, bl.a. Thomas Seyfried, Adrienne Scheck, Eric Kossoff. Jeg ser det ikke så voldsomt kontroversielt at kulhydratrestriktion/faste kunne være gavnligt i denne forbindelse.

Pind skrev:SandyFrink skrev:Pind skrev:Hvilke forskere skulle mene at det skulle reducere risikoen for demens og cancer, og i forhold til hvad?
Off the top of my head, bl.a. Thomas Seyfried, Adrienne Scheck, Eric Kossoff. Jeg ser det ikke så voldsomt kontroversielt at kulhydratrestriktion/faste kunne være gavnligt i denne forbindelse.
Nej det gør jeg egentligt heller ikke i og med det som oftest følges af en vægtreduktion..

SandyFrink skrev:Er du bekendt med Warburghypotesen?
SandyFrink skrev:Kan du argumentere fyldestgørende for at "vægtreduktion" er årsagen til nedsat risiko for cancer og alzheimers?

](./images/smilies/wallbash.gif)

El Patron skrev:Jeg vil anbefale at læse 1 dagskuren af bla. Anders Nedergaard, de kommer ind på mange positive aspekter i faste, i bogen henviser de til en masse forskning på området.
Jeg har en indsigelse til det med at at man kalder det 5:2 faste, det er jo noget sludder man faster ikke når man spiser 600 til 800 kalorier. For mig er det langt nemmere ikke at spise noget på faste dagene, og det er ikke gået ud over styrken tværtimod, for mig har det være en kæmpe fordel at spise over ligevægtindtaget på ikke faste dage.
Brad Pillon har skrevet bogen Eat stop eat som handler om vægttræning og alternate day fasting.

El Patron skrev:Det kan hurtigt komme til at lyde frelst. Men jeg har ikke været syg i det sidste år, heller ikke en forbigående forkølelse eller feber, og fornemmer at jeg kommer mig bedre over småskader i forbindelse med vægttræning. Mit søvnmønster er blevet bedre, sover tungt i ca. 6 til 7 timer og er klar når jeg slår øjnene op. På mange af fastedagene er jeg meget energisk og det er på de dage jeg får lavet mest.
Af negative ting, hvilket der ikke er så mange af, så er det nok ikke den mest effektive måde at bulke på i forhold til at opbygge muskler, men jeg bliver stadig stærkere men det går langsommere men til gengæld skal jeg ikke bruge flere måneder efter et bulk på at smide fedtet, hvilket var mit store problem tidligere. Jeg var sgu aldrig helt tilfreds med min form selvom jeg var stærk og stor, men jeg turde ikke tabe fordi jeg altid blev slap når kom ned i fedtprocent. Det er ikke tilfældet nu!

Ponikowski skrev:El Patron skrev:Det kan hurtigt komme til at lyde frelst. Men jeg har ikke været syg i det sidste år, heller ikke en forbigående forkølelse eller feber, og fornemmer at jeg kommer mig bedre over småskader i forbindelse med vægttræning. Mit søvnmønster er blevet bedre, sover tungt i ca. 6 til 7 timer og er klar når jeg slår øjnene op. På mange af fastedagene er jeg meget energisk og det er på de dage jeg får lavet mest.
Af negative ting, hvilket der ikke er så mange af, så er det nok ikke den mest effektive måde at bulke på i forhold til at opbygge muskler, men jeg bliver stadig stærkere men det går langsommere men til gengæld skal jeg ikke bruge flere måneder efter et bulk på at smide fedtet, hvilket var mit store problem tidligere. Jeg var sgu aldrig helt tilfreds med min form selvom jeg var stærk og stor, men jeg turde ikke tabe fordi jeg altid blev slap når kom ned i fedtprocent. Det er ikke tilfældet nu!
Så det er muligt for dig at fastholde en lav fedtprocent hele året på den her måde..?

El Patron skrev:Jeg vil anbefale at læse 1 dagskuren af bla. Anders Nedergaard, de kommer ind på mange positive aspekter i faste, i bogen henviser de til en masse forskning på området.
Jeg har en indsigelse til det med at at man kalder det 5:2 faste, det er jo noget sludder man faster ikke når man spiser 600 til 800 kalorier. For mig er det langt nemmere ikke at spise noget på faste dagene, og det er ikke gået ud over styrken tværtimod, for mig har det være en kæmpe fordel at spise over ligevægtindtaget på ikke faste dage.
Brad Pillon har skrevet bogen Eat stop eat som handler om vægttræning og alternate day fasting.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster