Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1884
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1880

Følg bodybuilding.dk på

500 i underskud?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er de fleste af jer 300-500 kcal. i underskud under jeres cut? - Grunden til at jeg spørger, er at jeg selv cutter og målet er at smide 12-16 kilo og skal det ske med en en vægttab på halv kilo i ugen kommer det her cut til at tage over et halv år. Det er nemlig ikke særligt udfordrende for mig at smide 700-800 gram i ugen, men hvor stor effekt vil det i have på tab af massen kontra en vægttab på halv kilo?

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan

Det er nærmest umuligt at svare på. Et mindre kcalunderskud vil gøre det lettere at beholde muskelmasse. Hvis du er utålmodig, så sæt et større underskud og tag et evt muskeltab med. Hvis du er nybegynder, er det højst usandsynligt, at du ikke kan blive stærkere imens alligevel
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er ikke nybegynder trods det måske lyder sådan og det er heller ikke mit første cut. Som du selv skriver, så er jeg bare utålmodig. Men målet et tilstrækkelig fedt procent og ikke et nøjagtig antal kilo. Derfor; hvis jeg skruer ned for mit indtag og taber mere, så er det ikke sikkert, at mit fedt procent falder hurtigere pga. det, hvis betydelig større andel af mit vægtab er muskel.

Jeg vil med andre ord godt gå lidt på kompromis og smide mere masse ved at smide evt. 700 gram i ugen for at spare noget tid, men hvis over 50% af de yderligere 200 gram jeg smider i ugen er muskel, så vil jeg naturligvis holde mig til at cutte med 500 gram til trods for at det tager længere tid. Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle evt. har gode erfaringer med cut, hvor man smider mere end det man ofte hører der bliver anbefalet? - Og endnu bedre; evt. nogle studier, undersøgelse etc. i forbindelse med det?

Jeg tror det springer for meget fra person til person, jeg har set flere smide op til 1 kg om ugen og fra 8 til 12 uger men hvis du går for langt ned og du mærker din energi svinder så det vel lige meget hvad undersøgelserne siger, ?

men læs eventuelt cut til sommer der står hvor meget du kan cutte med den BF % du har, dog syntes jeg den er meget angresiv :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

01-jeller skrev:Jeg er ikke nybegynder trods det måske lyder sådan og det er heller ikke mit første cut. Som du selv skriver, så er jeg bare utålmodig. Men målet et tilstrækkelig fedt procent og ikke et nøjagtig antal kilo. Derfor; hvis jeg skruer ned for mit indtag og taber mere, så er det ikke sikkert, at mit fedt procent falder hurtigere pga. det, hvis betydelig større andel af mit vægtab er muskel.

Jeg vil med andre ord godt gå lidt på kompromis og smide mere masse ved at smide evt. 700 gram i ugen for at spare noget tid, men hvis over 50% af de yderligere 200 gram jeg smider i ugen er muskel, så vil jeg naturligvis holde mig til at cutte med 500 gram til trods for at det tager længere tid. Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle evt. har gode erfaringer med cut, hvor man smider mere end det man ofte hører der bliver anbefalet? - Og endnu bedre; evt. nogle studier, undersøgelse etc. i forbindelse med det?

Jeg har smidt 5 kg på to måneder engang. Det kan nok ikke anbefales, men jeg hader at cutte og mit mål er ikke sixpack alligevel, så det skulle bare gå hurtigt og få forbrændingen lidt ned. Efter de to måneder begyndte det at gå ud over styrken, men jeg var da blevet en del tyndere. Det kunne selvfølgelig have været mere effektivt, men hva :baby:
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Jeg husker, at den gode Casper.S der engang figurerede herinde plæderede for at cutte aggressivt indledningsvis.

Den omtalte post:
Casper.S skrev:Yderligere, så giver det, som jeg har givet udtryk for tidligere, god mening at cutte hårdere i starten af et cut og så mindre hårdt mod slutningen. I starten mister du ikke så meget masse som du gør i slutningen, hvorfor et større kcal. overskud kan forsvares. Når du så nærmer dig en lav fedtprocent, så sænker underskudet til det minimale, hvorfor du kan fortsætte og begrænse tabet af masse.

Gav det mening?
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar

Reputation point: 80

Logbog: Vis logbog

Jeg cutter personligt på 750 - 1000 i underskud, uanset fedtprocent.
Lige pt. ligger min fedtprocent på omkring 8-9, og jeg er lige pt. i underskud på omkring 750 kcal ED. Jeg er bestemt ikke til alt for lange diætperioder. På baggrund af min erfaring med omkring 10 cutteperioder, så vurderer jeg ikke at der ryger mere masse på denne måde.
50% fact + 50% magic = 100% results

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

Jeg tager risikoen og skruer lidt op. Tak for hjælpen!

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster