Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

8-9 øvelser til 1 muskelgruppe

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen :D

Jeg er en dreng på 15 år, Vægt: 73,9kg højde: 173cm

Jeg har trænet i lidt over 4 måneder nu (bulket), hvor jeg har trænet 2 forskellige muskelgrupper 6 gange om ugen. Jeg har altid lavet 8-9 forskellige øvelser til hver muskelgruppe, altså i alt 17-18 øvelser om dagen (3x 10 reps, begynder på 3x12 snart), men har først tænkt over det nu.

Er det en dårlig ide, at lave så meget til 1 muskelgruppe hver dag? Jeg har ikke haft nogen form for smerter, og jeg har fået MEGET gode resultater?

En anden ting. Jeg har i ca 2,5 måneder af den tid kun trænet bryst/ryg den ene dag og biceps/triceps den anden. JEG VED GODT DET IKKE ER GODT!!! :D men jeg har ikke fokuseret meget på min mave (tænker ikke meget over 6 pack, det ska nok komme! :D), ej heller mine ben (på grund af, at jeg synes de er store nok i forvejen) eller mine skuldre (på grund af at mine ryg øvelser trænner skuldrene lidt).

Det har jeg self tænkt mig at ændre på nu... Jeg har tænkt mig at køre bryst/biceps den ene dag ryg/triceps den anden og skuldre/ben den tredje, er det bedre?

Mange tak til alle jer, der har gidet at læse mit indlæg :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

rodrigues skrev:Hej allesammen :D

Er det en dårlig ide, at lave så meget til 1 muskelgruppe hver dag? Jeg har ikke haft nogen form for smerter, og jeg har fået MEGET gode resultater?

En anden ting. Jeg har i ca 2,5 måneder af den tid kun trænet bryst/ryg den ene dag og biceps/triceps den anden. JEG VED GODT DET IKKE ER GODT!!! :D

Hvorfor spørger du om det er en dårlig idé når du selv godt ved at den er gal?!?

rodrigues skrev:Det har jeg self tænkt mig at ændre på nu... Jeg har tænkt mig at køre bryst/biceps den ene dag ryg/triceps den anden og skuldre/ben den tredje, er det bedre?

Kør bryst/triceps, ryg/biceps og skuldre/ben, hvis du vil kører efter det koncept.
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Er du ikke flink og lige nævne hvilke 7-8 øvelser du kører til, eksempelvis, bryst?
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Har du ikke voldsomme doms dagen efter?
Kører du så bænkpres, incline bænkres, db bænkpres, incline db bænkpres, flies, incline flis, peck deck + endnu en maskine? :D

Vupti skrev:Har du ikke voldsomme doms dagen efter?
Kører du så bænkpres, incline bænkres, db bænkpres, incline db bænkpres, flies, incline flis, peck deck + endnu en maskine? :D

Holy. Fuck. Det er en del øvelser.

Til TS, seriøst, det er lort det du har gang i, ærligt talt. Du kan UMULIGT holde et ordentligt niveau gennem alle de øveler hvis du bare køre noget der ligner en smule tungt. Lav dog istedet 1-3øvelser, afhængigt af hvor stort split du kører.

Just my 50 cents.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Begyndt på nogle fornuftige basis-øvelser, giv den gas og spist fornuftigt. Du har ikke brug for 8-9 øvelse pr. muskelgruppe - slet ikke på dit niveau.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

ja det lyder voldsomt. 3 øvelser er rigeligt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 135.00

at du kører med 18 øvelser pr splitdag 6 gange om ugen er vanvittigt, dernæst at du kun splitter øvelserne dagligt over 2 muskelgrupper, yderligere kunne jeg forestille mig at du, ligesom de fleste andre nybegyndere; træner til failure, for ikke at nævne forced reps ved hvert sæt.

kassér hele lortet, læs lidt artikler herinde, og strik et ordentligt program sammen.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Du skal tænke på at du stadig vokser eftersom du er 15 år gammel, så selvom du ikke træner vil der være en naturlig muskeludvikling uanset om du ligger på den flade og piller dig i røven..

15 øvelser motherfucker hahaha´ goddamn.. Hvor mange timer er du dernede?

Jeg træner sjældent mere end 3-5 øvelser per dag, kører dog også et program der er splittet op over 4 dage, og træner maks en time for at holde max intensitet.
Natural beast - cleanmachine
Brugeravatar

Styrkeliste

Galleri: Vis galleri (2)

Macdoody skrev:Begyndt på nogle fornuftige basis-øvelser, giv den gas og spist fornuftigt. Du har ikke brug for 8-9 øvelse pr. muskelgruppe - slet ikke på dit niveau.

På hvilket niveau har man da brug for det? :king:
Brugeravatar

Styrkeliste

calvin skrev:
Macdoody skrev:Begyndt på nogle fornuftige basis-øvelser, giv den gas og spist fornuftigt. Du har ikke brug for 8-9 øvelse pr. muskelgruppe - slet ikke på dit niveau.

På hvilket niveau har man da brug for det? :king:

:bodyman:
Brugeravatar

Hvis han ramp'er vægten op hver sæt, så er 8-9 øvelser ikke så meget igen. Men hvis alle sæt er med samme vægt, så kunne det godt være en del -
meen han har fået meget gode resultater af det han kørersiger han, og det er jo det vigtigste.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:Hvis han ramp'er vægten op hver sæt, så er 8-9 øvelser ikke så meget igen. Men hvis alle sæt er med samme vægt, så kunne det godt være en del -
meen han har fået meget gode resultater af det han kørersiger han, og det er jo det vigtigste.

Enig, men husk på at hans gode resultater kan skyldes at han er i voksealderen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Misterhamper skrev:Hvis han ramp'er vægten op hver sæt, så er 8-9 øvelser ikke så meget igen. Men hvis alle sæt er med samme vægt, så kunne det godt være en del -

Han siger 8-9 ØVELSER til hver muskle og ikke 8-9 sæt. 8-9 øvelser ER sgu for meget uanset hvad.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Old school skrev:

Han siger 8-9 ØVELSER til hver muskle og ikke 8-9 sæt. 8-9 øvelser ER sgu for meget uanset hvad.

Misterhamper sagde også 9 ØVELSER, lol?
Brugeravatar

Styrkeliste

Johnyboi skrev:
Old school skrev:

Misterhamper sagde også 9 ØVELSER, lol?

Øhh ja, men hans øvrige snak om at "rampe" vægten op i hvert sæt hænger jo slet ikke sammen med om 9 øvelser pr muskel gruppe er for meget eller ej.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

1 Sæt: 30% af 10rm
2 Sæt: 50% af 10rm
3 Sæt: 70% af 10rm

Næste sæt kunne han køre forfra...

Jeg er bestemt ikke enig i den måde at gøre det på, men Misterhamper har da intet sagt forkert.
Brugeravatar

Styrkeliste

Johnyboi skrev:1 Sæt: 30% af 10rm
2 Sæt: 50% af 10rm
3 Sæt: 70% af 10rm

Næste sæt kunne han køre forfra...

Jeg er bestemt ikke enig i den måde at gøre det på, men Misterhamper har da intet sagt forkert.

Næ men om man øger vægten i hvert sæt eller ej, ændrer da stadig ikke på at 9 øvelser pr muskelgruppe er for meget. Så forstod ikke hvor han ville hen.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Old school skrev:Øhh ja, men hans øvrige snak om at "rampe" vægten op i hvert sæt hænger jo slet ikke sammen med om 9 øvelser pr muskel gruppe er for meget eller ej.

Hvis man kører fx 8x50 kg, 8x70, 8x90 kg = 3 sæt, i sine øvelser så er 8-9 øvelser ikke helt så meget igen, som hvis man kørte 3x8x85 kg eller sådan noget. U see?
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Old school skrev:Øhh ja, men hans øvrige snak om at "rampe" vægten op i hvert sæt hænger jo slet ikke sammen med om 9 øvelser pr muskel gruppe er for meget eller ej.

Hvis man kører fx 8x50 kg, 8x70, 8x90 kg = 3 sæt, i sine øvelser så er 8-9 øvelser ikke helt så meget igen, som hvis man kørte 3x8x85 kg eller sådan noget. U see?

Jeg forstår det fint, men uanset hvordan du stiller det op er 8-9 øvelser pr muskelgruppe stadig for meget og især for en begynder.
Må selv du da kunne se.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Old school skrev:Jeg forstår det fint, men uanset hvordan du stiller det op er 8-9 øvelser pr muskelgruppe stadig for meget og især for en begynder.
Må selv du da kunne se.

Det er ikke for meget hvis han får gode resultater, og det er i mine øjne det eneste der betyder noget. Nu ved jeg dog ikke hvor gode de faktisk er, men han synes selv de er meget gode.
Og når han så en dag ikke får gode resultater med det mere, må han jo prøve noget andet.

Men det var nu for at vise dig at 3x8 med 8-9 øvelser jo ikke nødvendigvis betegner hvor meget det hele rent faktisk er.
Nubretpumper
Brugeravatar

Altså.. nu er jeg jo ikke HELT nybegynder igen.. min mening lige nu er, at i undervurderer unge for meget... Ja, det kan godt være jeg er i vokse alderen, men mine muskler voksede riiiiiiigtig lagsomt, og da jeg begyndte at træne gik det deleme stærkt. Og nej jeg kører ikke til failure (måske en smule tæt på), men aldrig helt. Heller ikke forced reps. Self er der de dage hvor man kan mindre end andre, og hvis jeg kan se jeg ikke kan lave de sidste reps ordenligt, ligger jeg mindre vægt på og tager de sidste. Jeg laver mine sæts ordenligt, hvilket jeg kan se på mine resultater. Jeg trænede i 2 timer da jeg startede med det her, men nu tager det kun 1,40 min. Jeg øger ikke vægten, eller gør den mindre, hvis jeg kan lave sættet færdig. Mit problem er bare, at jeg ikke gider være i et center i 1 time.. jeg vil kører hårdt på, også bruge lidt tid derinde!

Men nu hvor i siger det er en dårlig måde at gøre det på.. mener i så, at det KAN være dårligt på grund af bla bla bla, eller det ER dårligt? Fordi det er 2 meget forskellige ting!

Og jo vupti, det er de øvelser. Nu kender jeg ikke rigtig navnet på mange, men de der ser nok rigtig ud.

Men som sagt for oven. Jeg synes i undervurderer 15 årig for meget... Det er ikke kun voksne der har megeget udholdenhed og kan gøre et godt stykke arbejde... Hvor der er vilje, er der en vej.

Anyway jeg fik svar, og det var det jeg ville have! Jeg vil overveje at reducerer mine øvelser til 5-6 så, men det betyder at jeg kommer til at træne 3 forskellige muskelgrupper med 5-6 øvelser hver dag (ud over søndag)! Så er vi sådan ca op på de 17-18 igen!

Mange tak for svarerne gutter! I er velkommen til at svare på dette også.
Sidst rettet af rodrigues 16. jul 2010, 15:00, rettet i alt 1 gang.

rodrigues skrev:Altså.. nu er jeg jo ikke HELT nybegynder igen.. min mening lige nu er, at i undervurderer unge for meget... Ja, det kan godt være jeg er i vokse alderen, men mine muskler voksede riiiiiiigtig lagsomt, og da jeg begyndte at træne gik det deleme stærkt. Og nej jeg kører ikke til failure (måske en smule tæt på), men aldrig helt. Heller ikke forced reps. Self er der de dage hvor man kan mindre end andre, og hvis jeg kan se jeg ikke kan lave de sidste reps ordenligt, ligger jeg mindre vægt på og tager de sidste. Jeg laver mine sæts ordenligt, hvilket jeg kan se på mine resultater. Jeg trænede i 2 timer da jeg startede med det her, men nu tager det kun 1,40 min. Jeg øger ikke vægten, eller gør den mindre, hvis jeg kan lave sættet færdig. Mit problem er bare, at jeg ikke gider være i et center i 1 time.. jeg vil kører hårdt på, også bruge lidt tid derinde!

Men nu hvor i siger det er en dårlig måde at gøre det på.. mener i så, at det KAN være dårligt på grund af bla bla bla, eller det ER dårligt? Fordi det er 2 meget forskellige ting!

Og jo vupti, det er de øvelser. Nu kender jeg ikke rigtig navnet på mange, men de der ser nok rigtig ud.

Men som sagt for oven. Jeg synes i undervurderer 15 årig for meget... Det er ikke kun voksne der har megeget udholdenhed og kan gøre et godt stykke arbejde...

Anyway jeg fik svar, og det var det jeg ville have! Jeg vil overveje at reducerer mine øvelser til 5-6 så, men det betyder at jeg kommer til at træne 3 forskellige muskelgrupper med 5-6 øvelser hver dag (ud over søndag)! Så er vi sådan ca op på de 17-18 igen!

Mange tak for svarerne gutter! I er velkommen til at svare på dette også.

Jeg er 17 år.

Vi undervurderer dig ikke, og synes på ingen måde at du ikke gør et godt stykke arbejde. Jeg synes bare personligt at det er virkeligt dumt det du har gang i, men hver sin smag, kan du lide at træne som du gør, kan du blot blive ved :)
Brugeravatar

Styrkeliste

hvad med at køre nogle få men store basisøvelser i stedet for mange øvelser? :-k
fokuser på nogle få øvelser og bliv stærkere i dem i stedet for at træne 9 øvelser til hver muskelgruppe

Geografisk sted: Nyborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Du vil ikke finde en med forstand på BB, der vil anbefale så mange øvelser pr. muskelgruppe til en som dig. Kom igang med de store øvelser i stedet og bliv stærk i dem. Det er bedre, end du har gang i.
Der er bare en høj korrelation mellem unge BB'ere og uvidenhed omkring samme - og no offence, så tror jeg det vil være godt for dig, hvis du kiggede artiklerne her på siden igennem. :)

Træner her: OBBC

Igen ''til en som dig'', i får det virkellig til at lyde som om i undervurderer mindre årige, selvom i måske ikke gør.

Jeg har kigget artiklerne igennem og jeg har læst en masse af dem, og mange flere. Jeg HAR fået lidt forstand på bb. Self så går min program imod alt hvad jeg har læst, men det virker?

Og den primære grund til, at jeg ikke vil lave lidt øvelser er på grund af, at jeg gerne vil træne i længere tid, fordi når jeg træner, er jeg fokuseret og har et slags ''mål''. Det er jeg ikke til hverdagen. Med vennerne er jeg en fjollehoved, og det er også meget sjovt, men jeg fik smag for træning lige så snart jeg startede.

Det har ikke noget med din alder at gøre. Ikke engang Coleman og Cutler træner så mange øvelser pr. muskelgruppe pr. dag.

Men post da et par billeder af den gode fremgang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

rodrigues skrev:Igen ''til en som dig'', i får det virkellig til at lyde som om i undervurderer mindre årige, selvom i måske ikke gør.

Jeg har kigget artiklerne igennem og jeg har læst en masse af dem, og mange flere. Jeg HAR fået lidt forstand på bb. Self så går min program imod alt hvad jeg har læst, men det virker?

Og den primære grund til, at jeg ikke vil lave lidt øvelser er på grund af, at jeg gerne vil træne i længere tid, fordi når jeg træner, er jeg fokuseret og har et slags ''mål''. Det er jeg ikke til hverdagen. Med vennerne er jeg en fjollehoved, og det er også meget sjovt, men jeg fik smag for træning lige så snart jeg startede.

Hvis du har læst artiklerne - hvorfor er det så ikke gået op for dig, at en knægt med din alder, formentlig mangelfulde kost, indstilling og generelle fitness niveau ikke skal træne på den måde? :wink:

Everything works - some things just works better than others.
Brugeravatar

Jeg har bulket, så jeg har også en del fedt med. Jeg vil begynde at cutte, og så kan det godt være jeg poster et par billeder af min fremgang. Lige nu er jeg i brasilien, kommer tilbage til dk den 25. Så får jeg styr på min ligevægtsindtægt, og begynder at cutte.

rodrigues skrev:Igen ''til en som dig'', i får det virkellig til at lyde som om i undervurderer mindre årige, selvom i måske ikke gør.

90% af alle brugerne går under "en som dig" her. Det er langt ude at begynde på så mange øvelser. Du oplever muligvis begyndergains - stort set alt du foretager dig i starten vil give resultater.

Du kan sagtens få få øvelser til at tage lang tid.

Træner her: OBBC

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster