Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1650

Følg bodybuilding.dk på

900g kylling blev til 445g kylling?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg syntes der var rimelig meget vand i mit kylling når jeg stegte det. Prøvede derfor at veje det efter stegning. Stegte det ikke i olie eller andre ting, vandet i kyllingerne er også i sig selv nok til at fugte panden. MEN, efter stegning vejede kyllingerne så kun 445 g. Det er næsten en halvvering af startvægten på 900 g. Der står der er tilsat 18% vand - men 18% ud af 900 g er kun 162g, så hvad er der sket med de resterende gram?? Kan vel ikke regne med, at jeg får protein svarende til 900 grams kylling, når det pludselig kun vejer 445 g?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

De 18% vand er hvad der er tilsat. Alt kød indeholder meget væske, som fordamper. Halvering af vægten lyder dog ret drastisks....
Brugeravatar

Reputation point: 50

Kostplan: Ingen kostplan

NID skrev:De 18% vand er hvad der er tilsat. Alt kød indeholder meget væske, som fordamper. Halvering af vægten lyder dog ret drastisks....

Ja rimelig voldsomt svind. Kan man istedet regne med næringsindholdet pr 100g færdigstegt kylling? Som fx metros færdigstegte kyllinge poser, hvor der er 28 g protein pr 100 gram, fordi det allerede er drænet for vand?

cph1986 skrev:
NID skrev:De 18% vand er hvad der er tilsat. Alt kød indeholder meget væske, som fordamper. Halvering af vægten lyder dog ret drastisks....

Ja rimelig voldsomt svind. Kan man istedet regne med næringsindholdet pr 100g færdigstegt kylling? Som fx metros færdigstegte kyllinge poser, hvor der er 28 g protein pr 100 gram, fordi det allerede er drænet for vand?

Jæs, kan du godt.

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

Jeg købte 8% 100 gram blev til 75-80

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

NID skrev:Halvering af vægten lyder dog ret drastisks....

Det afhænger vel af hvor meget man skamsteger det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

cph1986 skrev:

Du kan jo sagtens regne med næringsindholdet pr 100g med disse... Du vejer kyllingen før du steger... :)
Brugeravatar

Reputation point: 50

Pind - vil ikke sige de blev skamstegt. Langt fra.

NID - Jeg ved jeg kan regne med næringsindholdet på metros færdigstegte kylling. Men jeg mener om man ikke kan gøre det samme selv - altså stege en pose kylling og derefter gå ud fra næringsindholdet EFTER de er stegt? Og så sige at der er 28g protein i 100 g færdigstegt kylling - ligesom i metros poser :) På den måde kommer man vel lidt ud over problemet med at der er forskellige lage procenter tilsat + der i mit tilfælde var en del ekstra væske i udover det tilsatte lage..

Nu mener jeg at muskler består af 70-80% vand. så med lidt hurtig hovedregning er der 25g protein i 100g (+ 18g lage, så du har 25g per 118g) rå kylling, så hvis du steger halvdelen af vandet fra som du har gjort her er der altså 50g protein i 100g kylling.

Det giver kun mening at gå ud fra indholdet i rå kylling da du ikke altid laver kyllingen på samme måde. Når fabrikken laver færdiglavet kylling laver de den jo på samme måde hver gang.

1. vej panden
2. vej kylling
3. notér samlet kcal og macros
4. steg lortet
5. vej pande + stegt kylling
6. træk pandens vægt fra
7. smid kyllingens vægt + macros i MyFitnessPal
8. you are done
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

snus skrev:1. vej panden
2. vej kylling
4. steg lortet
6. træk pandens vægt fra
8. you are done

But but but FORDAMPNING!?!?!?

:D

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

SofusH skrev:
snus skrev:1. vej panden
2. vej kylling
4. steg lortet
6. træk pandens vægt fra
8. you are done

But but but FORDAMPNING!?!?!?

:D

All your macro are belong to us.

- The Atmosphere
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Når jeg for eks. tager en frossen kylling op og vejer den, lad os sige den vejer 250g. Så er det vel næringsindhold for 250g uanset om den vejer 200g eller 180g færdigstegt? eller er jeg helt gal på den.

Når jeg skræller 300g kartofler og efter en tur i ovnen, så vejer de måske 150g. Det er vel også næringsindhold for 300g jeg indtager jeg spiser de 150g??

Samme med ris. 100g ris vejer måske lidt over 300g færdigkogt, men du indtager stadig kun for de 100g?

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Prezn skrev:Når jeg for eks. tager en frossen kylling op og vejer den, lad os sige den vejer 250g. Så er det vel næringsindhold for 250g uanset om den vejer 200g eller 180g færdigstegt? eller er jeg helt gal på den.

Når jeg skræller 300g kartofler og efter en tur i ovnen, så vejer de måske 150g. Det er vel også næringsindhold for 300g jeg indtager jeg spiser de 150g??

Samme med ris. 100g ris vejer måske lidt over 300g færdigkogt, men du indtager stadig kun for de 100g?

Ja
Brugeravatar

Prezn skrev:Når jeg for eks. tager en frossen kylling op og vejer den, lad os sige den vejer 250g. Så er det vel næringsindhold for 250g uanset om den vejer 200g eller 180g færdigstegt? eller er jeg helt gal på den.

Næringsindholdet ændrer siger ikke ved tilsætning af vand, da der ingen kcal. er i vand. Dog vil du ikke kunne beregne macros på den frosne kylling, da du også vejer vandet med. Vent med at veje den til den er tøet op, og så beregn macros på den :)
Mvh. Protein

Træner her: Byens Fit

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster