- Mrsloth.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

jonathanson skrev:Man siger at det er en skrøne det med at få for mange æg pga. kolestorol
Politiken skrev:»Æg har ingen eller kun en minimal betydning for kolesteroltallet. På et tidspunkt satte en dansk læge sig for at undersøge sagen, og han spiste 7-8 æg om dagen - uden at hans kolesteroltal steg«.

Illisher skrev:Hvis du køber i dunk så er det nok lidt svært at hælde blommen fra.. Men går ud fra det kun er hviderne du køber hvis du køber en dunk.
Synes ikke man skal undgå blommen i et æg. Kun hvis man indtager flere æg om dagen hvad dag. Ellers ser jeg ingen grund til det. Men det skal jo ses i lyset af resten af ens kost. Man skal jo bare sigte efter at få det hele til at passe.

Hej. Æggehvider har jo en god aminosyre-profil, og jeg vil meget gerne hører, om det kun gælder, når de er rå. Varmen ved tilberedning af madvarer er jo kendt for at skade, og jeg vil høre om, det også skader aminosyre-profilen, når man tilbereder æggehvider
men mht. æg, så kan det ikke betale sig at indtage dem rå, da kroppen bedre kan optage de forskellige aminosyre når ægget er kogt.
Så en tur i gryden med dem, hvis du vil have fuld udbytte af proteinerne.

helena skrev:Jeg ved godt, at tilberedte æg ikke kan "tilbyde" det samme som rå æg – men er ingen bange for salmonellabakterier?

helena skrev:Jeg ved godt, at tilberedte æg ikke kan "tilbyde" det samme som rå æg – men er ingen bange for salmonellabakterier?

Dingo skrev:helena skrev:Jeg ved godt, at tilberedte æg ikke kan "tilbyde" det samme som rå æg – men er ingen bange for salmonellabakterier?
Du har lige præcis byttet rundt på det
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster