Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1064
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1062

Følg bodybuilding.dk på

Ændringsforløb.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej bodybuilding.dk

Jeg er en 17 årig dreng der gerne vil for alvor i gang med at ændre min krop (muskelmasse og vægttab).
Jeg vil starte med at fortælle jer min højde og vægt som er; ca. 1.78 - 1.80 cm høj og vejer ca 83 kg (heller ikke helt sikker her)
Jeg vil utrolig gerne tabe mig lidt, da jeg har for meget fedt på maven og lårene, og da jeg ikke er helt sikker på hvor jeg skal begynde søger jeg hjælp herinde =)

Jeg er ikke specielt tyk (synes jeg ikke).
Jeg er robust bygget og sådan rimelig muskuløs i forhold til jeg aldrig har trænet seriøst. (udover at gå i centret og træne biceps 3 dage i træk da jeg var 15.)

Mit mål er at få mindre fedt procent og mere muskelmasse.

Jeg kunne godt tænke mig at en/nogle gad svare på følgende spørgsmål:

- Hvordan starter jeg?
- Skal jeg tabe mig først, også styrketræne?
- Hvor mange gange om ugen skal jeg gå i træningscenter?
- Hvad skal jeg spise for at få mest ud af det?
- Hvordan får jeg mest ud af min træning?
- Skal jeg gå efter et trænings program og en kostplan?

Det var de spørgsmål jeg lige kunne komme på, og jeg vil selvfølgelig tilføje mere hvis skulle komme i tænke om andre ting jeg godt gad have svar på.

Hvis der er brug for et billed af hvordan jeg ser ud (evt. overkrop) er det intet problem!

- Hilsen Phillip K :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

- Hvordan starter jeg? - læs en masse artikler herfra http://www.bodybuilding.dk/artikler/

- Skal jeg tabe mig først, også styrketræne? - For at citere en anden "at stå cut uden masse, er som en fed pige med store bryster", du skal først styrketræne så du har noget at vise frem..

- Hvor mange gange om ugen skal jeg gå i træningscenter? - find ud af hvad der passer dig bedst..

- Hvad skal jeg spise for at få mest ud af det? Sundt, dvs nok proteiner (ca. 2 gr pr kg kropsvægt) og sundt fedt. For at bulke skal du ligge ca + 500 kcal over dit ligevægts indtag og for at cutte ca. 500 kcal under.

- Hvordan får jeg mest ud af min træning? Udholdenhed, der sker ikke forandringer på en uge..

- Skal jeg gå efter et trænings program og en kostplan? JA!!! og JA!!!

Læs nogle af artiklerne og så kom med nogle uddybende spørgsmål, du rammer lidt for bredt :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: fitness world Englandsvej

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Mr. PopEye skrev:- Hvordan starter jeg? - læs en masse artikler herfra http://www.bodybuilding.dk/artikler/

- Skal jeg tabe mig først, også styrketræne? - For at citere en anden "at stå cut uden masse, er som en fed pige med store bryster", du skal først styrketræne så du har noget at vise frem..

- Hvor mange gange om ugen skal jeg gå i træningscenter? - find ud af hvad der passer dig bedst..

- Hvad skal jeg spise for at få mest ud af det? Sundt, dvs nok proteiner (ca. 2 gr pr kg kropsvægt) og sundt fedt. For at bulke skal du ligge ca + 500 kcal over dit ligevægts indtag og for at cutte ca. 500 kcal under.

- Hvordan får jeg mest ud af min træning? Udholdenhed, der sker ikke forandringer på en uge..

- Skal jeg gå efter et trænings program og en kostplan? JA!!! og JA!!!

Læs nogle af artiklerne og så kom med nogle uddybende spørgsmål, du rammer lidt for bredt :)

Mange tak for svarene og jeg skal nok kigge på de artikler der!

Undskyld, men jeg har ikke trænet før, så forstår ikke alt det du mener.
Hvad er sundt fedt? og jeg bliver nød til at stille brede spørgsmål når jeg ikke har nogen erfaring inde for styrketræning.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Det er også fint nok du spørger om det hele, det er bare lidt for bredt til at kunne give præcise svar på.

Sundt fedt er umættet fedt. Det er fx er i nødder, korn, madolier og avocado, bare for at nævne nogle få. :)

Mht træning kan du træne på mange måder, men når du nu er helt ny skulle du nok starte med http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Derefter skal du estimere dit ligevægts indtag, ud fra dine stats ville jeg begynde med ca 3000 kcal om dagen, dvs at hvis du vil bulke skal du ligge på 3500 kcal om dagen.. Og ud fra dette, prøve at lave en kostplan..
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: fitness world Englandsvej

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster