Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Albue skade

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, jeg har fået af vide af lægen jeg har gigt i min ene albue (24 år), men ville høre om det til og træne med sådan en på albuenBillede
og om man skal have en på hver albue selv om det kun er den ene der gør ondt engang imellem.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Min indstilling er at det er at foretrække hvis man kan undvære sådan nogle ting, hvis ikke det er nødvendigt.

Det jeg har lavet med knæ og albuer hvor jeg har haft problemer, er at lave øvelserne i meget kontrolleret form hvor man kan mærke det er de rigtige muskler der laver arbejdet, særlig "lockout" musklerne omkring albue leddet. Man holder når formen begynder at afvige pga muskeltræthed. Mindre intensitet til gengæld kan man træne oftere.

Gmann skrev:Min indstilling er at det er at foretrække hvis man kan undvære sådan nogle ting, hvis ikke det er nødvendigt.

han har slidgigt... ikke bare små nagende irriterende led problemer, men en diagnosticeret slidgigt i sin fucking albue.

Brug albuebind. Det er altid optimalt at holde sin led hammer varme. Tag albuebind og lange trøjer på. do what ever works.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

GlenRichardson skrev:Hej, jeg har fået af vide af lægen jeg har gigt i min ene albue (24 år), men ville høre om det til og træne med sådan en på albuen
og om man skal have en på hver albue selv om det kun er den ene der gør ondt engang imellem.

Jeg vil helt sikkert anbefale albuebind, mest for at holde ledet varmt. Derudover kunne du inkorporere noget specifik elastik træning til albuen - for at holde slidgigten i skak. Men dette ved en fysioterapeut meget mere om :D
Nyt dansk træningsmærke med udstyr og tøj - http://www.genuinelifting.com
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

Gmann skrev:Min indstilling er at det er at foretrække hvis man kan undvære sådan nogle ting, hvis ikke det er nødvendigt.

Det jeg har lavet med knæ og albuer hvor jeg har haft problemer, er at lave øvelserne i meget kontrolleret form hvor man kan mærke det er de rigtige muskler der laver arbejdet, særlig "lockout" musklerne omkring albue leddet. Man holder når formen begynder at afvige pga muskeltræthed. Mindre intensitet til gengæld kan man træne oftere.

Din "indstilling" er idiotisk.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Jeg skrev at det var min holding at man burde holde sig fra sådan nogle ting MED MINDRE DET ER NØDVENDIGT.

Jeg syntes man skal passe på med at have for megen tillid til et elastisk støttebind. Gigten er ikke kommet
fordi han ikke brugte støttebind noget før. Det er formentlig løftetekniken/intensitet der skal justeres, samt styrkning af
de rigtige muskler, sener og ledbånd.

Magnuskvib

Hvorfor er min holdning idiotisk? Forklar venligst.

@Gmann: Der bør sondres mellem holdning og indstilling. Holdning var ikke det, du skrev. Hvorfor er det idiotisk? Fordi det smager af deterministisk. Du er ikke opmærksom på det, din indstilling ikke kunne begribe. Det er selvfølgelig umuligt at være uenig i; "min indstilling er at det er at foretrække hvis man kan undvære sådan nogle ting, hvis ikke det er nødvendigt." Det er den mest partikulære retningslinje. Du kan ligeså godt have skrevet; "jeg har den indstilling, at alle skal have den korrekte behandling, hvis de skal behandles." Her var der ingen hjælp at hente, hvorefter jeg udled af din lidt mudrede formulering, at der ikke i dette konkrete tilfælde var behov for albuebind. Jeg vil gå så langt som at skrive; det er overvejende sandsynligt, du tager fejl. Derfor mener jeg din indstilling er idiotisk.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Jeg vil nu også mene, at albuebind ikke vil have en effekt i dette tilfælde. Men hvis du har en positiv erfaring med det, så bliv da endelig ved. Desuden skal man også huske at styrketræning ikke er en kontraindikation for artrose, tværtimod.

Nu nævner GlenRichardson ikke noget om slidgigt, men bare gigt, hvilket kan være mange forskellige ting. Slidgigt i albuen ses ikke særligt ofte og især ikke i den alder. Er der blevet foretaget billeddiagnostik?
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: København K

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster