Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Alkohol og sommerform

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Forum :D jeg har trænet i et år, men jeg begyndte at træne seriøst efter jul (mit nytårsfortsæt) det er gået rigtigt godt og jeg har tabt mig næsten 10 kilo :D og taget en del muskelmasse på. har kun drukket nogle enkelte gange efter jul, men har holdt det minimalt og har levet sundt, men nu kommer alle sommerfesterne og der bliver drukket en del alkohol fra min side :)

Hvor meget skader det? :?
mange artikler forsøger at komme til bunds i det

Vi ved at i sprut er der meget sukker, og det sætter sig som fedt som alt andet usundt, men mange mener at det også kvæler en del muskelmasse?

Hvis jeg nu træner torsdag og bænkpresser 80 kilo (mit max) og jeg så drikker fredag, og træner igen mandag, så kan jeg stadig bænkpresse det samme, og sådan var det også med mit løbetræning. så hvor meget skader alkohol egentlig? mange forskere mener at det ikke skader så meget, så længe det kun er kortvarige druk perioder? nogle der ved noget om det? kom med jeres mening og begrund :wink: tak på forhånd :8

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvis du gerne vil undgå alt det sukker som findes i diverse drinks mm, så drik ren alkohol i ala whisky og vodka. Hvis jeg skal i byen så bliver hver 3. drinks uden alkohol i form en halv liter vand. og så hold det moderat ikke noget med at gå under og så drink en proteinshake når du kommer hjem sammen med en masse vand så minimere du effekten af drukturen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

mikscha skrev:hvis du gerne vil undgå alt det sukker som findes i diverse drinks mm, så drik ren alkohol i ala whisky og vodka. Hvis jeg skal i byen så bliver hver 3. drinks uden alkohol i form en halv liter vand. og så hold det moderat ikke noget med at gå under og så drink en proteinshake når du kommer hjem sammen med en masse vand så minimere du effekten af drukturen.

Har du en henvisning til den undersøgelse? Det har jeg aldrig hørt om. :-k :)
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Logbog: Vis logbog

lasse rasmu1 skrev:Vi ved at i sprut er der meget sukker, og det sætter sig som fedt som alt andet usundt, men mange mener at det også kvæler en del muskelmasse?

Nej, nej nej ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

lasse rasmu1 skrev:Vi ved at i sprut er der meget sukker, og det sætter sig som fedt som alt andet usundt, men mange mener at det også kvæler en del muskelmasse?

What is this? I don't even
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Tror det er noget med at alkohol binder fedt, ikke at det ligefrem bliver til fedt :P...
Jeg har mange gange hørt at rødvin ikke "feder" hvis det bliver drukket alene, men sammen med mad binder det alt det fede eller w/e.. har aldrig læst op på det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Kasperjv skrev:Tror det er noget med at alkohol binder fedt, ikke at det ligefrem bliver til fedt :P...
Jeg har mange gange hørt at rødvin ikke "feder" hvis det bliver drukket alene, men sammen med mad binder det alt det fede eller w/e.. har aldrig læst op på det.

Alkohol hæmmer fedt forbrændingen mens det er i blodet.
Men i sidste ende er det kalorieregnskabet der styrer det - så hvis du ikke forbrænder kcal mens du har alkohol i blodet så vil du gøre det senere.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster