Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Alt hjælp er brugbart!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle på body builder.dks forum

Jeg er ny i den her fitness/body builder verden (4mdr), og jeg bliver hurtigt forvirret af alle de forskellige meninger og holdninger, der er til hvordan man skal griber sin træning an.
Så nu må jeg stille de spørgsmål, som jeg har gået rundt med de sidste par måneder.

Min plan er, eller lad os starte med at sige mit ”ønske” er at få min krop til at ligne Bronsons fra filmen af samme navn, altså den engelske version med skuespiller Tom Hardy i hovedrollen.
(http://www.reverseshot.com/article/bronson )

Jeg er 183 cm høj og er nu nede på 100,8 Kg. Så jeg er nok det man kalder ”big boned”.
Min kan i øjeblikket max tage 102,5 i bænkpres, og min kondition er nok i den lave ende, men er i kraftig udvikling.

Jeg vil gerne tabe mig lidt mere og skrue op for min styrketræning og dermed øge min muskelmasse, men kan man det på samme tid?

Ok here we go:

1# Kan man tabe sig og udvikle større muskler på sammen tid – altså SKAL man have et overskud af kalorier for at udvikle muskelmasse eller handler det om, hvor meget jeg styrketræner?

2# Skal jeg tage brug af proteinpulver?

3# Skal jeg skrue ned for den ene eller den anden slags træning, altså konditions- eller styrketræning?

4# Skal kostplan og proteinindtag sammensættes på en speciel måde?

Alt hjælp er brugbart, da jeg godt kunne tænke mig at få min træning til at passe til mit umodne actionhelte mål.

Tak

Mvh Jakob

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Velkommen til :)

Du kan evt. starte med at læse denne her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=56&t=39845
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

styrketræn til du er blevet lidt stærkere/større end du gerne vil og så begynd at tabe dig der efter.
Du skal stadig styrketræne mens du taber dig for at undgå at miste for meget muskelmasse.
Du kan kondi træne igennem det hele, og spis kun kosttilskud som tilskud til kosten. Dvs. hvis du ikke kan få alle de proteiner du skal bruge i gennem kosten, 2 gram pr. kg, så tag noget proteinpulver.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

mic skrev:Velkommen til :)

+1 ;)
P.S tjek http://www.bodybuilding.dk/artikler/, der kan du få besvaret alle spørgsmål :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

jakob h skrev:Hej alle på body builder.dks forum

Jeg er ny i den her fitness/body builder verden (4mdr), og jeg bliver hurtigt forvirret af alle de forskellige meninger og holdninger, der er til hvordan man skal griber sin træning an.
Så nu må jeg stille de spørgsmål, som jeg har gået rundt med de sidste par måneder.

Min plan er, eller lad os starte med at sige mit ”ønske” er at få min krop til at ligne Bronsons fra filmen af samme navn, altså den engelske version med skuespiller Tom Hardy i hovedrollen.
(http://www.reverseshot.com/article/bronson )

Jeg er 183 cm høj og er nu nede på 100,8 Kg. Så jeg er nok det man kalder ”big boned”.
Min kan i øjeblikket max tage 102,5 i bænkpres, og min kondition er nok i den lave ende, men er i kraftig udvikling.

Jeg vil gerne tabe mig lidt mere og skrue op for min styrketræning og dermed øge min muskelmasse, men kan man det på samme tid?

Ok here we go:

1# Kan man tabe sig og udvikle større muskler på sammen tid – altså SKAL man have et overskud af kalorier for at udvikle muskelmasse eller handler det om, hvor meget jeg styrketræner?

2# Skal jeg tage brug af proteinpulver?

3# Skal jeg skrue ned for den ene eller den anden slags træning, altså konditions- eller styrketræning?

4# Skal kostplan og proteinindtag sammensættes på en speciel måde?

Alt hjælp er brugbart, da jeg godt kunne tænke mig at få min træning til at passe til mit umodne actionhelte mål.

Tak

Mvh Jakob

1) Ikke på samme tid nej, men du kan godt udvikle muskler og nedsætte din fedtprocent over en periode. Specielt hvis du er nybegynder.

2) Nej det SKAL du ikke, men det er en billig og bekvemmelig måde at få protein på

3) Du skal ihvertfald starte stille og roligt ud og så arbejde dig op derfra.

4) Ja jeg vil helt klart råde dig til at læse lidt på området. Du kan finde en del gode artikler på motion-online

Held og lykke med det :)
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar