Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1463
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1462

Følg bodybuilding.dk på

Amino syrer vs whey

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det kunne have nogen fordel at bidrage ens kost med flydende amino syrer (Bodylab Amino Liquid+) eller er det ikke nødvendigt hvis man drikker en shame med 45g protein og carbs efter træning?

Jeg har søgt på det, og fandt ud af at det bliver optaget hurtigere. Men bliver ret forvirret, da man ellers normalt bare bliver anbefalet en shake med carbs. Er der nogen reel grund til et skift?

Og hvad med BCAA, er det ikke nødvendigt at indtage det som et supplement, hvis man allerede indtager proteinpulver? (Jeg har ladet mig fortælle at det består af 20% BCAA)

Er der overhovedet nogen grund til at benytte disse produkter hvis man indtager nok protein (som består af aminosyrekæder)?

Et ekstra spørgsmål, hvor meget sundt fedt anbefales der herunder fedt fra fed fisk, og fedt fra nødder til en som vejer 88kg, er der nogen bestemt vægt til gram ratio som protein?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

RippedInFourWeeks skrev:Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det kunne have nogen fordel at bidrage ens kost med flydende amino syrer (Bodylab Amino Liquid+) eller er det ikke nødvendigt hvis man drikker en shame med 45g protein og carbs efter træning?

Jeg har søgt på det, og fandt ud af at det bliver optaget hurtigere. Men bliver ret forvirret, da man ellers normalt bare bliver anbefalet en shake med carbs. Er der nogen reel grund til et skift?

Og hvad med BCAA, er det ikke nødvendigt at indtage det som et supplement, hvis man allerede indtager proteinpulver? (Jeg har ladet mig fortælle at det består af 20% BCAA)

Er der overhovedet nogen grund til at benytte disse produkter hvis man indtager nok protein (som består af aminosyrekæder)?

Et ekstra spørgsmål, hvor meget sundt fedt anbefales der herunder fedt fra fed fisk, og fedt fra nødder til en som vejer 88kg, er der nogen bestemt vægt til gram ratio som protein?

-Aminosyrer er blot protein der er er længere i nedbrydningsprocessen end whey. BCAA er en aminosyrekæde, og er, som du selv nævner det, i whey. Så derfor synes jeg ikke det er nødvendigt at supllere med, da fks bodylab har en god aminosyreprofil på deres pulver anyway.

-Mht. fedt, så går jeg selv efter at 25-30% af ens indtag skal komme af fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Protein er opbygget af aminosyre. Så når du indtager protein vil din krop "klippe" dem op til aminosyre for så bagefter at samle dem til en ny proteinstruktur som kroppen har brug for nu og her. så når du indtager aminosyre "springer" din krop den "klip op" fase over. Er de nødvendige? ikke hvis du spørger mig, med en god kostplan får du mere end nok.
Men hvis du vælger at bruge det alligevel, så drik det inden træning eller under, ikke efter og slet ikke på et eller andet random tidspunkt af døgnet
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)

I stedet for at tylle en energidrik eller andet sukret, så har jeg BCAA i dunken under træningen. Jeg får desværre ikke altid spist ordentligt, og jeg ved ikke andet end trænerne fortæller mig, men får følelsen af mæthed og den sukkertrang jeg får, af ikke at føle mig mæt forsvinder når jeg drikker det. Ved ikke om det faktisk er den virkning den giver/burde give, men for mig, så er det rart lige at supplere med.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 30.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 30.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online