Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

Angående program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hvad er bedst at starte ud med? Fullbody eller 2-split? Jeg har 5 dage om ugen til at træne i.
Jeg går normalt til fodbold, men der går omkring 8 måneder før jeg kan spille igen. Er det så dumt at bare bulke meget masse på? Om jeg så ville blive for tung, når det kun var ren muskelmasse man smækker på?
Jeg er 14, vejer 55 kg. og er 171 cm. høj.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

lassew28 skrev:Hvad er bedst at starte ud med? Fullbody eller 2-split? Jeg har 5 dage om ugen til at træne i.
Jeg går normalt til fodbold, men der går omkring 8 måneder før jeg kan spille igen. Er det så dumt at bare bulke meget masse på? Om jeg så ville blive for tung, når det kun var ren muskelmasse man smækker på?
Jeg er 14, vejer 55 kg. og er 171 cm. høj.

Begynder har altid godt af et fullbody med fokus på basisøvelserne.
Du vejer 55 kg. Du skal slet ikke begynde at tænke på at blive for tung. Spise du bare.
:drink:

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

tak for svaret. Tænker bare at FB ville være kedeligt med det samme 3 gange i ugen?
Har tænkt lidt på et upper/lower body split. Er sådan noget fint til en begynder? Så vil jeg enten køre det 6 eller 4 dage om ugen. Hvad syntes i?

lassew28 skrev:tak for svaret. Tænker bare at FB ville være kedeligt med det samme 3 gange i ugen?

Der er ingen der siger at det skal være de samme øvelser hver gang :)
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Casper.S skrev:
lassew28 skrev:tak for svaret. Tænker bare at FB ville være kedeligt med det samme 3 gange i ugen?

Det lyder som om i taler for at jeg skal køre FB. Nogle der har et med mere fokus på ben? Da mit fokus er ben (fodbold)?
Derfor jeg spurgte om det ville være bedre med upper/lower body split da jeg så virkelig kan fokusere på ben.
Nogle der har et med fokus på ben? Ved godt der ligger 1000 ude på nettet, men dem jeg kan finde har kun squat og dødløft til at ramme ben?

lassew28 skrev:
Casper.S skrev:

Det lyder som om i taler for at jeg skal køre FB. Nogle der har et med mere fokus på ben? Da mit fokus er ben (fodbold)?
Derfor jeg spurgte om det ville være bedre med upper/lower body split da jeg så virkelig kan fokusere på ben.
Nogle der har et med fokus på ben? Ved godt der ligger 1000 ude på nettet, men dem jeg kan finde har kun squat og dødløft til at ramme ben?

FB er godt til begynder, men det kan godt blive lidt kedeligt. Du dør heller ikke af et 2-split, men jeg ville nu anbefale et FB.

Et ganske almindeligt 2-split er sikkert godt nok, selvom du måske vil havde lidt ekstra fokus på benene. Jeg synes bare, at du nok bør vælge et almindelig et, for ikke at blive alt for smadret i bentøjet efter en træning, hvis du fx skal træne eller spille kamp dagen efter.

Jeg ELSKER bare at linke til det her program.
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/squat-dig-til-stoerre-arme.html
Dagene ligner heller ikke så meget hinanden, så det bliver du sikkert ikke sådan lige træt af.
I min mening bør du bare køre det normalt. Det vil sige uden progressionen. Jeg bryder mig ikke om den slags, men sådan er vi jo så forskellige.

Hvis man gerne vil være mere hurtig og eksplosiv, så bør man træne mange sæt af 1-3 reps, med relativt lette vægte. Typisk vil sæt med 55-70 % af ens 1RM være velegnet. Udførselshastigheden bør være hurtig og eksplosiv. Det er dog værd at mærke sig, at hurtighed og eksplosivitet bygges bedst på et fundament af absolut styrke. Så man slipper ikke for at køre tungt ved siden af. Det kunne eksempelvis være 3-5 sæt x 1-3 reps med 80-90 % af 1RM.

Taget fra: viewtopic.php?f=1&t=6459
Så ved du det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster