Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1171
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Angående Pump

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg går for tiden og træner back to basics, så kører altså med 4*6-8 reps i alle mine øvelser. Jeg har fået fine gains, men har alligevel et par spørgsmål omkring det at få pump:
Det er faktisk i de færreste øvelser jeg kan formå at få et pump, og det kræver faktisk at jeg skal gå udover de 6-8 reps, så derfor er det ikke noget der sker tit. I mine lægmuskler kan jeg få et modbydeligt (herligt :) ) pump, men mine lår, ryg, bryst og skuldre får jeg stortset aldrig pump.
Hvad kan det skyldes? Har trænet programmet i 3 måneder nu, og skulle mene jeg udfører alle øvelserne korrekt. Hvor voldsomt skal et pump føles? For kan godt mærke at mit bryst bliver lidt pumpet efter bænkpres, men slet ikk i samme grad som jeg kan få pump i mine læg.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

får du nok væske når du træner? spiser du nok salt? .. altså det kan være 103424324 ting
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Det første halve år trænede jeg fullbody mred 5x5 og fik godt og vel aldrig noget pump kan jeg huske, men gainede alligevel 9 cm på armene, fordi styrken steg så meget. Pump er jo ikke lig muskelvækst. Jeg tror det var fordi jeg bare fokuserede på at få vægtene op, og der måske slet ikke var muskelmasse nok til at jeg kunne mærke et pump. Nu til dags kan et pump i kanonerne være så brutalt at underarmene begynder at sove lol

Billede

Tag et sæt flies efter bænk for lidt ekstra pump, det kun godt til led og restitution med ekstra blod.
Nubretpumper
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Har erfaret at decline, for mig, giver DET SINDSSYGESTE PUMP - sådan virkelig. Især hvis du laver gode ecxentriske faser. Omkring 3-4 sekunder.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Åh det famøse pump spørgsmål!

Arnold Schwarzenegger i dokumentaren beskriver godt nok the pump som at ha sex med sin kvinde og komme hele tiden, men selve det at føle et pump i musklerne så de nærmest eksplodere når man spænder er slet ikke nødvendigt for at opbygge en god solid muskelmasse.

Hvis du vil føle blodet flyde og pumpe musklerne godt op så skal du lave flere gentagelser, prøv at tænke på det som at fylde et dæk op med luft jo mere du presser luft ind jo mere spændt bliver dækket..

Det er simpelt, tager man f.eks 50 biceps curls med en given vægt til maks så lover jeg dig at dine biceps ikke bare være trætte men også pumpet godt op med blod.

Tak for svarene :)
Ja som Arnold og i siger, så føles det skide godt. Og kan sagtens få det i for eksempel læg eller biceps.. Det bliver straks værre når jeg skal prøve at få det i lår og ryg for eksempel.
Og som der bliver sagt, så får jeg det også kun ved høje reps, omkring de 10-12 stykker.. Men da jeg følger back to basics, hvor progressionen er at gå fra 6 til 8 reps, så opnår jeg aldrig the good old pump, når jeg følger programmet :D Men hvis det ikke har noget at sige, i forhold til muskelvækst, vil jeg nøjes med at køre lidt højere reps, når jeg virkelig savner at få et pump.
Men vil prøve at drikke mere væske, og salt burde jeg få nok af.

Jeg vil også prøve et sæt flies lige efter bænk imorgen, så vender jeg tilbage, hvis det giver pumpet :) Decline har jeg ikk lige mulighed for at lave, men kører incline, mærker dog ikk noget pump der.

Jeg havde problemer med pump, men begyndte at fokusere lidt mere på mind-to-muscle og så gik alt jo kanooon :cool:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

Capperz skrev:Jeg havde problemer med pump, men begyndte at fokusere lidt mere på mind-to-muscle og så gik alt jo kanooon :cool:

mind-to-muscle connection er vel noget som kommer med tiden mere end noget man kan fokusere på? det er i hvert fald min erfaring at det blir bedre år for år
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Flyttet
Brugeravatar