Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Anti psykotisk medicin og vægtøgning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg vil gerne skabe en debat omkring Anti psykotisk medicin, da der ikke er mange emner omkring det. Jeg tager i øjeblikket seroquel som er Anti psykotisk medicin, ikk fordi jeg skør men for og give mig en normal søvn da jeg er stoppet med hash i 2 mdr snart. Nu har jeg taget det i 2 mdr fra da jeg startet mit ryge stop ( hash ) jeg arbejder ikk pt men holder mig igang med træning. Jeg synes jeg spiser sundt.. Spiser protein yougurt ( blåbær ) med et æble og banan i , spiser mellem måltid fx banan , rugbrød , cultura yougurt ( dem med det der musli i toppen af låget ) spiser en del rugbrød til frokost og os smør, til aftens mad tid ris kartofler med bønner salat osv bruger ikk sovs men dressing på salat synes jeg spiser fornuftig. Har ikke decideret kost plan, men alligevel synes jeg at jeg tager på, har lidt på fornemmelsen at det medicin for mig til og tage på. Nogle der har noget viden om dette eller har prøvet det ?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja atypiske antipsykotika har ringe tilbøjelighed til at fremkalde EPS, men har blandt andet vægtøgning som bivirkning.

Reputation point: 5

Jeg havde personligt ikke problemer med vægtøgning. Dog biddrog kombinationen af en høj dosis seroquel og 2 andre præparater til et meget stort søvnbehov på minimum 12 timer plus lidt forskellige bivirkninger. Prøv at smid det ind du ca. spiser på dag i kostplansfunktionen, så er det lidt nemmere at give mere konkret hjælp.

Reputation point: 35

Synes nemlig os jeg oplever tendens til og tage på selvom jeg spiser fornuftig. Uha det har jeg faktisk ikk, hvor får man programmer på nettet :)
Brugeravatar

Styrkeliste

BigDaddy skrev:Synes nemlig os jeg oplever tendens til og tage på selvom jeg spiser fornuftig. Uha det har jeg faktisk ikk, hvor får man programmer på nettet :)

Programmer på nettet? Jeg er ikke helt med?
Hvis det er kostplansfunktionen, så brug linket på bb.dk. Den hedder "Kostplan" og befinder sig ude i venstre side.

Reputation point: 35

Ja det er det jeg mener :-) men kender op til flere der har problemer med vægten og det går jo ud over træningen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg tager selv seroquel til natten og har ikke oplevet nogen vægtøgning (har fået det i nogle år efterhånden). Jeg spiser dog også efter en kostplan og holder meget øje med min vægt, så måske det er grunden, det skal jeg ikke kunne sige.
Men tager du det lige inden sengetid? Og mærker du, at din appetit stiger EFTER, at du har taget medicinen? I så fald, kan du sørge for at have fået dagens måltider inden du tager medicinen og så lade være med at spise efter du har taget den (fordi du ikke kan vide om du reelt ER sulten, eller det er medicinen som gør dig sulten).

Logbog: Ingen logbog

Vægtøgning (vævsdannelse) sker fordi man spiser for meget. Plain and simple. Om årsagen til det er øget appetit eller nedsat stofskifte fra den medicin man får, er sådan set underordnet. Historien er den samme, og kan modvirkes ved at kontrollere sit indtag.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Okay så faktisk ikk medicin du tager på af men selve den sult man får når man tager dem ? :) altså jeg har oplevet jeg får stor sult efter men føler selv jeg lever forholds vis sundt.. Men jo oplever tit øget appetit især når jeg vågner om natten :) men oplever osse meget træthed som tildels er et problem medhensyn til mit energi niveau .
Brugeravatar

Styrkeliste

BigDaddy skrev:Okay så faktisk ikk medicin du tager på af men selve den sult man får når man tager dem ? :) altså jeg har oplevet jeg får stor sult efter men føler selv jeg lever forholds vis sundt.. Men jo oplever tit øget appetit især når jeg vågner om natten :) men oplever osse meget træthed som tildels er et problem medhensyn til mit energi niveau .

Det har som sådan intet med hvor sundt du lever at gøre. Reel vægtændring (dvs. ikke øget vandvægt som bivirkning af medicin f.eks) sker ene og alene på baggrund af overskud/underskud. Hvis du taber dig, så er det fordi du indtager mindre end du forbrænder. Hvis du tager på så skyldes det at du indtager mere end du forbrænder. Det gælder altid, og dermed naturligvis også selv om at man er på en eller anden form for medicin i øjeblikket.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Må man spørger, hvorfor du får det i stedet for sovepiller?

Kostplan: Ingen kostplan

TheStrongForce skrev:Må man spørger, hvorfor du får det i stedet for sovepiller?

Jeg er lidt i samme situation, dog skyldes mit problem depression/angst og jeg har fået antidepressiv bla for at hjælpe på søvn, i stedet for sovepiller, da visse sovepiller er mere vanedannende end ihvertfald de antidepressiv jeg får.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Jeg kender ikke til pågældende stof, men prøv at spis mindre.
Hvis det ikke virker, så spørg din læge til råds.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

BigDaddy skrev:Okay så faktisk ikk medicin du tager på af men selve den sult man får når man tager dem ?

Nej. Du tager ikke på af sult. Du tager på af at fylde for meget i hovedet.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Som old School siger, det pga depression og hashmisbrug, sove medicin er vanedannende det er de her ikk og de bruges til sove medicin til folk der skal ud af et hash misbrug
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online