Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1112
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1110

Følg bodybuilding.dk på

bænkpress teknik.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hej allesammen.

jeg er gået i stå med mit bænkpress og har så optaget mig selv , her er videoen http://www.youtube.com/watch?v=d2BxiNwzoDw (rettet)
jeg synes overhovedet ikke det ser ud som det jeg prøver at opnå med at ligge sig til rette og spænde op og mine albuer flager ud til siden synes jeg , derudover så er jeg gået totalt i stå ved de tress kilo men fjerner man 2.5 kilo så kan jeg gennemgå mine fem gange fem uden de store problemer. det burde egentligt ikke gøre den store forskel tænker jeg.

er det ikke korrekt nok at de albuer skal tætter ind på kroppen ? jeg har ikke lært bænkpresss nogensteder. det er udfra hvad jeg har set af instruktions videoer på nettet som jeg prøver at gøre efter så godt jeg kan. det kan være noget jeg overser /ikke ved det skyldes.
Sidst rettet af Cmay 14. mar 2014, 13:41, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har lagt en forkert video op. Jeg tror det er denne du ville have uploadet: http://www.youtube.com/watch?v=d2BxiNwzoDw

Kostplan: Vis kostplan

Cmay skrev:hej allesammen.

jeg er gået i stå med mit bænkpress og har så optaget mig selv , her er videoen http://www.youtube.com/watch?v=GmjjbFroI50
jeg synes overhovedet ikke det ser ud som det jeg prøver at opnå med at ligge sig til rette og spænde op og mine albuer flager ud til siden synes jeg , derudover så er jeg gået totalt i stå ved de tress kilo men fjerner man 2.5 kilo så kan jeg gennemgå mine fem gange fem uden de store problemer. det burde egentligt ikke gøre den store forskel tænker jeg.

er det ikke korrekt nok at de albuer skal tætter ind på kroppen ? jeg har ikke lært bænkpresss nogensteder. det er udfra hvad jeg har set af instruktions videoer på nettet som jeg prøver at gøre efter så godt jeg kan. det kan være noget jeg overser /ikke ved det skyldes.

Du er meget ustabil.
Du skal samle dine skulderblade inden du unracker stangen. Suge luft ind, inden du starter løftet så du er så hård og stabil som muligt.
Klemme hårdt om stangen.

Ang. det at du er gået i stå, hvordan ser din træning så ud? For hvis du træner som i videoen altid, så er der ikke noget at sige til det er gået i stå.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

Logbog: Vis logbog

Som der bliver nævnt ser det meget ustabilt ud, den svinger rundt og du ser ikke ud til at have nogen som helst kontrol over den hverken når du sænker den ej heller når du presser den op - du skal kunne have den til at være fuldstændig stille i luften, føle at du har et godt fundament.

Jeg tror også at du har for mange kilo på, du skal jo gerne kunne tage 4-6 stykker i hvert fald når du tager dit første sæt, prøv at sætte færre kilo på og arbejd på teknikken, tag det stille og roligt og arbejd dig op med 3-5 sæt af 10 reps, når du er ved at få teknikken på plads kan du sænke reps og få mere styrke på. Det ville jeg i hvert fald personligt gøre.
Sidst rettet af Vict0r 13. mar 2014, 21:30, rettet i alt 1 gang.

Tjek evt. denne video

Brugeravatar

Styrkeliste

Hvor i landet er du fra? Det er guld værd at få noget hands on vejledning til at rette teknikken.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Hvor i landet er du fra? Det er guld værd at få noget hands on vejledning til at rette teknikken.

+1
Brugeravatar

Styrkeliste

TheCzech skrev:Hvor i landet er du fra? Det er guld værd at få noget hands on vejledning til at rette teknikken.

Fuldstændig enig, jeg ville spørge en medarbejder i centret om vedkommende ville hjælpe lidt, ellers så spørg nogle af medlemmerne, jeg er sikker på at folk gerne vil hjælpe.

Nu vi snakker bænkpresteknik, er det her så en fornuftig guide:
http://www.builtlean.com/2013/10/24/bench-press-form/
?

undskyld jeg linked forkert åbenbart , det skulle være bænkpress videoen. men tak for hjælpen .

jeg føler nemlig at jeg pludsligt er blevet meget ustabil af en eller anden grund. det der jeg laver der er langt fra som jeg plejer at bænpresse men af en eller anden grund bliver det mere og mere ustablit og mere rodet det jeg laver og jeg kan ikke forstå hvad der gør det. jeg oplever faktisk jeg bliver svager for hver gang jeg bænkpresser . de første gange med tress kilo var noget mere stabilt og tre hele reps og så efter , det må fire sessioner eller sådan noget hvor jeg prøver at få de fem første reps så ender det sådan her hvor den første rep er så tung jeg ikke er sikker på om jeg kan. det er derfor jeg lægger stangen tilbage først og så prøver igen.

jeg ved godt man skal klemme skuldreblade sammen og spænde op i hele kroppen og ligge så stabilt som muligt men det føler jeg slet ikke jeg kan mere. jeg seljer simplethen på den den bænk og det mærkes som om jeg er ved tippe af bænken. selv ved opvarming med stangen . det mærkes bare anderledes end det plejer . nu ved jeg jo heller ikke med hundred procent sikkerhed at det jeg har gjort før er rigtigt men det føles bare rigtigt og der har jeg altså ikke seljet sådan rundt som jeg gør der på den her video. .

jeg træner i styrkeløfter klubben odin i vejle hver mandag. kommer fra en af de nærliggende små byer og det koster en formue at rejse frem og tilbage men der har været dødt dernede i snart en månded hvor jeg ofte træner helt alene og ellers nogengange sammen med en ældre motionist som godt nok ved en del om træning men ikke er ekspert i styrkeløft som sådan . der er ikke rigtigt nogen hjælp at hente nogen steder og ellers træner jeg i centeret her i byen men det er vist i forhold til de ting jeg gerne vil nok noget jeg står lidt på egen hånd med.

jeg har studeret den her video http://www.youtube.com/watch?v=EHx1gYTA-Rw og det med hensyn til bænkpress det meste viden jeg hentet nogen steder fra indtil vidre. i Odin har jeg lært squat og fået lidt kritik på min dødløft men ikke bænkpresset overhovedet.

jeg har tænkt på at finde en person som er erfaren inden for styrkeløft og så betale ham for at hjælpe mig med at få de her ting lært ordentligt men det bliver ikke økonomisk muligt ligenu og her.

i har nok ret i at jeg faktisk gør det hele tiden eller har tendens til det . http://www.youtube.com/watch?v=bWvHt0ggUVc tror det er en uge siden. og der jeg begyndte at føle at jeg seljed rundt mere end normalt.

det er med fyrre kilo men jeg vil svinge rundt med den stang på den måde uanset om der er vægt på eller ej. der er dage hvor jeg faktisk kan ligge ordentligt men jeg er faktisk i tvivl om ikke jeg altid vil have ubalance når jeg presser.

idag virked som en bedre dag lige med det men jeg er ved at kørt sur i det hele og tænker egentigt på bare at droppe bænkpress helt fuldstændigt. det er ikke en øvelse som jeg synes er sjov på nogen måder overhovedet men jeg laver den kun fordi den er i det her stronglift program jeg jo gerne vil prøve at følge.

Når jeg ser din video bider jeg mærke i at du på det første løft ligger lidt mere ustabilt end der hvor du tager flere gentagelser.
Du ligger også med dine fødder mere inde under dig og støtter kun på dine tæer, hvorimod du støtter på hele din fod og har dine fødder lidt bredere da du tager flere gentagelser, og der ser du også mere stabil ud. Ved ikke om det kan hjælpe dig men det er bare lige hvad jeg synes jeg så. :)

SkinnyB skrev:Når jeg ser din video bider jeg mærke i at du på det første løft ligger lidt mere ustabilt end der hvor du tager flere gentagelser.
Du ligger også med dine fødder mere inde under dig og støtter kun på dine tæer, hvorimod du støtter på hele din fod og har dine fødder lidt bredere da du tager flere gentagelser, og der ser du også mere stabil ud. Ved ikke om det kan hjælpe dig men det er bare lige hvad jeg synes jeg så. :)

det er rigtigt nok at jeg ved at møffe lidt rundt får nogen bedre stabilitet men jeg har haft en peridode hvor jeg har kunnet ligge mig ordentligt til rette inden jeg hiver stangen ned og så i starten lå jeg også sådan der og seljer lidt rundt. jeg aner ikke hvad jeg gjorde dengang eller om jeg sådan set bare opleved det som stabilt uden det reelt var det. det var mens der var halvtreds kilo og opefter .

jeg kan heller ikke ligge stabilt med stangen eller et kosteskaft for den sags skyld uden at jeg presser skævt ligesom jeg gør i videoen også , det er bare mere udtalt ved tress kilo .

Gå ned i kg igen og lær at spænde ordentligt op.

Der vil altid være dage hvor det hele sejler, det kan man aldrig undgå.
Brugeravatar

Styrkeliste

DanielDørge skrev:Gå ned i kg igen og lær at spænde ordentligt op.

Der vil altid være dage hvor det hele sejler, det kan man aldrig undgå.

jeg har helt droppet bænkpress lige umiddelbart. jeg egner mig nu heller ikke til bænkpress med de lange arme jeg render rundt med.

jeg bryde rmig absolut heller ikke om bænkpress , jeg har nemlig en tendens til at tabe ting pludsligt engang imellem. så sent som fire dage siden tabte jeg min kaffekande og jeg har tabt dyre mikrofoner og krydderi glas osv oppe i brugsen. det er noget nerve et eller jeg har og jeg har også føleforstyrrelser ofte og det er ret utrygt at ligge med en tung stang man kan risikere at tabe ned i hovedet på den måde man nu gør ved bænkpress.

nede i styrkeløfter klubben jeg ellers plejer at tage ned en gang i ugen har de en bænk med sådan nogle sikkerheds bøjler og der kan jeg sagtens ligge og bænk presse alt det jeg overhovedet orker

der er jo heller ikke den utryghed forbundet så jeg er ved at tro det er min psyke der spiller lidt ind for det gik nemlig rigtigt godt lige indtil de store skiver skulle på og så seljed lige fra den ene dag til den anden.

men helt ærligt er det lidt svært at se udvikling for jeg har ikke optaget hvordan det var før til sammenliging men jeg begyndte dengang jeg synes der skete eller andet hvor jeg misted kontrol over det jeg laved.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster