Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1435
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1432

Følg bodybuilding.dk på

Bage proteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg vil prøve at lave nogle proteinbar selv, men ødelægger man proteinpulveret ved at bage det i ovnen 180' i 35 min. Det er bodylab whay 80 proteinpulver jeg vil bruge........ Vil ikke have at proteinbarene bare ikke har sin værdi, nemlig at tilføre min kost protein til musklerne.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej, det gør du ikke.
Prøv at tjekke denne side ud, han har masser af opskrifter.
http://leanbodylifestyle.blogspot.com/
// Michael - Tox
fra vaske-balje til vaske-bræt
Brugeravatar

Geografisk sted: Værløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 50.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Mener bare jeg har læst at man ikke måtte....

abcd1234 skrev:Mener bare jeg har læst at man ikke måtte....

Men det både kan og må du altså godt - bare få gang i bagningen. :)
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Reputation point: 73

Ren protein er ren protein og protein bliver ikke nedbrudt af varme under bagning eller stegning.

Dit spørgsmål er ligesom at spørge om hvis man bruger hvedemel til at bage boller vil så proteinet i hvedemelet blive mindre under bagningen. Nej det gør det ikke, når man steger kød svinder kødet ind men protein indholdet er som startproduktet om det er tilberedt eller ej.

Grunden til det ved jeg ikke præcist men vil gætte på at protein er sværere at nedbryde under tilberedning end vand og fedt og der er nogle ret komplicerede kemiske processer bag det.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Mr Statue skrev:Ren protein er ren protein og protein bliver ikke nedbrudt af varme under bagning eller stegning.

Dit spørgsmål er ligesom at spørge om hvis man bruger hvedemel til at bage boller vil så proteinet i hvedemelet blive mindre under bagningen. Nej det gør det ikke, når man steger kød svinder kødet ind men protein indholdet er som startproduktet om det er tilberedt eller ej.

Grunden til det ved jeg ikke præcist men vil gætte på at protein er sværere at nedbryde under tilberedning end vand og fedt og der er nogle ret komplicerede kemiske processer bag det.

Du har vist ikke helt fanget pointen. Det som nogle bliver i tvivl om vedrørende brugen af proteinpulver til brug i hjemmebageriet er at protein denaturerer ved høje temperaturer. Proteiners struktur kan opdeles i en primær, sekundær, tertiær og kvartenær struktur. Proteiner i den menneskelige organisme er funktionelle som følge af deres sekundære, tertiære og kvartenære struktur. Disse strukturer ødelægges ved varmedenatureringen. Har det nogen betydning at opvarme protein så? Nej, det har ingen betydning. Protein vil alligevel denatureres, når det når mavesækken, hvor den lave pH forårsager denatureringen. Rent faktisk, så vil denaturerering øge optagelsen af proteinerne i forhold til et tankeeksperiment, hvor proteiner undgik denaturering - hvilket de ikke gør på grund af den lave pH i mavesækken. Så man kan godt benytte sig af proteinpulver i hjemmebageriet. Nu ved jeg faktisk ikke hvordan det forholder sig med bagning, men ved stegning, så kan der faktisk ske et tab af protein på helt op mod 10-20%, således at den totale mængde af protein mindskes, omend koncentration måske vil forblive den samme på grund af et tilsvarende væsketab.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tilbage til Kost & kosttilskud