Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

Barworkout - Fitness

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg har længe været ret fascineret af de barworkouts, og har altid været ret tiltrukket af de her bodyweight øvelser som dips, pullups, armstrækkere you name it.

Her i forår mod sommer havde jeg i tankerne om at gøre lidt mere barworkout, end man kan gøre i centeret.
Jeg har indtil nu trænet fullbody 3 gange ugentligt, og har opnåede gode resultater.

Det jeg tænkte var at en kombination mellem barworkout og træning i centeret.

Altås stadig 3 workouts om ugen, men enten:
    2 x barworkout - 1 x center
    2 x center - 1 x barworkout

Jeg vil gerne have svar på hvad i tænker om denne idé, og hvordan det ville påvirke altså pros and cons ved det her.

PÅ forhånd tak :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg personligt forstår ikke helt hvorfor. Du vil droppe en eller to træninger i centeret for, at du kan blive hjemme og lave en bodyweight træning? Don't. Tag i centeret og bliv ved med at tage dine Fullbodytræninger. Så kan du altid smide lidt ekstra dips, pullups ind hvis det er det. Evt som superset.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

Logbog: Vis logbog

dh4nsen skrev:Jeg personligt forstår ikke helt hvorfor. Du vil droppe en eller to træninger i centeret for, at du kan blive hjemme og lave en bodyweight træning? Don't. Tag i centeret og bliv ved med at tage dine Fullbodytræninger. Så kan du altid smide lidt ekstra dips, pullups ind hvis det er det. Evt som superset.

Kunne godt tænke mig en dag udelukkende at kunne træne udendørs med bars, så det er måske lidt i den retning jeg gerne ville, men hvis det har for store betydninger for min krops muskulatur, såååå...
Altså i min hjerne virker det på en måde rigtig sundt for kroppen, at træne sådanne træningspas

Bitmas skrev:
dh4nsen skrev:Jeg personligt forstår ikke helt hvorfor. Du vil droppe en eller to træninger i centeret for, at du kan blive hjemme og lave en bodyweight træning? Don't. Tag i centeret og bliv ved med at tage dine Fullbodytræninger. Så kan du altid smide lidt ekstra dips, pullups ind hvis det er det. Evt som superset.

Kunne godt tænke mig en dag udelukkende at kunne træne udendørs med bars, så det er måske lidt i den retning jeg gerne ville, men hvis det har for store betydninger for min krops muskulatur, såååå...
Altså i min hjerne virker det på en måde rigtig sundt for kroppen, at træne sådanne træningspas

Alt træning er vel sundt for kroppen. - Det er bare begrænset hvad du kan lave af øvelser med en "bar", ud over det kommer belastningen, der vil du også få et problem, i hvert fald på et tidspunkt. Når du nu alligevel har tænkt dig at betale til et center, så synes jeg du skal tage alle dine træningspas i det center og så få en bedre træning ud af det. Så kan du jo overveje et enkelt træningspas med en bar i ny og næ når du har tid til det.
Brugeravatar

Du kunne jo lave det sådan her.

Mandag: Full body hvor dips og pull up's bliver kørt med vægt for styrke og masse

Onsdag: Ben træning + bar workout

Fredag: Full body hvor dips og pull up's bliver kørt med vægt for styrke og masse

Altså det vil sige, brug øvelserne i din fullbody men stadig så det ér fullbody. Men brug pull up's som rygøvelse (selvfølgelig sammen med dødløft og en row variant). Og dips som din triceps øvelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kostplan: Vis kostplan

dh4nsen skrev:
Bitmas skrev:

Alt træning er vel sundt for kroppen. - Det er bare begrænset hvad du kan lave af øvelser med en "bar", ud over det kommer belastningen, der vil du også få et problem, i hvert fald på et tidspunkt. Når du nu alligevel har tænkt dig at betale til et center, så synes jeg du skal tage alle dine træningspas i det center og så få en bedre træning ud af det. Så kan du jo overveje et enkelt træningspas med en bar i ny og næ når du har tid til det.

Det er begrænset, men når det nu kommer til belastning, kan man jo anskaffe træningsveste?
Betaler ikke for center, da min mor er i bestyrelsen er der gratis entré. Men altså kommer det ikke også an på formålet. Mit formål er ikke at blive en stor motherfuckaaa, men målet er kort sagt strandløve kroppen.

Du siger det er bedre træning i styrkecenteret, hvad så med dem her? http://www.youtube.com/watch?v=bqCojo2O7hw
Det er jo ikke ligefrem fordi du ikke er pænt skåret :).

Grunden til at den her spekulation, er selvfølgelig at det skal munde ud i en beslutning, som er truffet under grundige overvejelser :)

Bitmas skrev:Grunden til at den her spekulation, er selvfølgelig at det skal munde ud i en beslutning, som er truffet under grundige overvejelser :)

Det virker til du har taget den beslutning. Hvis det er "barworkout" du vil være god/stærk i, jamen så go for it.
Brugeravatar

Det er også det jeg gerne vil, men jeg supplerer stadigvæk træningen med vægte, da jeg ikke kan tage muscle ups endnu. Det jeg går mest op i at forbedre mig i eksplosive kropshævninger, så jeg får nemmere ved muscle ups.

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Vis kostplan

dh4nsen skrev:
Bitmas skrev:Grunden til at den her spekulation, er selvfølgelig at det skal munde ud i en beslutning, som er truffet under grundige overvejelser :)

Det virker til du har taget den beslutning. Hvis det er "barworkout" du vil være god/stærk i, jamen så go for it.

Ved godt det virker sådan, men det er bare for at stille op imod dig, da du virker meget for det andet. Og mange tak for respons, men ville virkelig gerne have hvis der var nogle med erfaring som kommenterede :)

der er en herinde der har skrevet log med den slags træning er jeg ret sikker på...kan bare ikke huske hvad han hedder...:-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster