Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69490 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050001 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Odysseus skrev:Den fornemmeste opgave som moderator er at fremstå objektiv i alle sager, og der må man sige IMO, at Lithium har mislykkedes.

Lithium skrev:Odysseus skrev:Den fornemmeste opgave som moderator er at fremstå objektiv i alle sager, og der må man sige IMO, at Lithium har mislykkedes.
Sandheden er pr definition altid objektiv og det var den jeg prøvede at fremme blandt brugerne.
Men nu skal jeg så ikke længere lide under din dogmatisering og fejltolkning af ordet objektivitet, heldigvis.

Miguel99 skrev:Odysseus skrev:Den fornemmeste opgave som moderator er at fremstå objektiv i alle sager, og der må man sige IMO, at Lithium har mislykkedes.
Hmm hvis du kan finde 1 moderator som kan det her på sitet, så synes jeg at det er flot.
Du har bare ikke forstået min pointe med tråden, jeg synes at det er et kæmpe tilbageslag for den frie debat her på sitet.

Lithium skrev:Odysseus skrev:Lithium skrev:Odysseus skrev:Den fornemmeste opgave som moderator er at fremstå objektiv i alle sager, og der må man sige IMO, at Lithium har mislykkedes.
Sandheden er pr definition altid objektiv og det var den jeg prøvede at fremme blandt brugerne.
Men nu skal jeg så ikke længere lide under din dogmatisering og fejltolkning af ordet objektivitet, heldigvis.
Nu er sandheden ikke altid den samme for alle mennesker, og den eneste sandhed du prøvede at fremme var din egen, og det er ikke moderator værdigt.
Du ville resolut IKKE se sagen fra begge sider, og det er i mine øjne bestemt ikke objektivt.
Jeg vil hertil gerne lige indskyde at hvis du har lidt under mine holdninger, så vil jeg gerne tilbyde dig noget gratis krisehjælp?
Om man tager steroider eller ej kan være sandt eller usandt - der er kun en sandhed - den kan du eller andre så vælge at lyve eller fortie det bliver det ikke mere rigtigt af.
Hvilken side af den sag er det jeg ikke kan se ? det må være den du repræsenterer ? den synes jeg du skal fremligge i stedet for at patronisere barnagtigt med din sidste bemærkning.

Thomas Jagd skrev:Synes det er noget pjat at man skal være politisk korrekt og super objektiv hele tiden, bare fordi man er moderator.
Iøvrigt handler objektivitet ikke om at se tingene fra begge "sider". Det handler om anskuelser der ikke er præget af personlige holdninger og meninger. Hvis man skulle se det fra begge sider, skulle ens indlæg være en kombination af ens personlige meninger og holdninger, i kombination med en empatisk betragtning og overvejelse omkring den anden persons holdninger og meninger. Det har slet ikke noget med objektivitet at gøre. Hvis vi snakker om krudtere, så ligger objektivitet i at tage stilling til selve objektet for diskussionen, nemlig det at indtage doping stoffer. Og objektivt set vil de fleste da nå frem til at det er forkert, umoralsk og selvdestruktivt at indtage doping-præparater. Hvorfor så ikke give moderatorer lov til at antage denne holdning ?
Det handler vel i bund og grund om HVORDAN man præsentere sin holdning. Ens anti-doping holdning behøver jo ikke munde ud i en heksejagt.

Lithium skrev:Odysseus skrev:Lithium skrev:Odysseus skrev:Lithium skrev:Odysseus skrev:Den fornemmeste opgave som moderator er at fremstå objektiv i alle sager, og der må man sige IMO, at Lithium har mislykkedes.
Nu er sandheden ikke altid den samme for alle mennesker, og den eneste sandhed du prøvede at fremme var din egen, og det er ikke moderator værdigt.
Du ville resolut IKKE se sagen fra begge sider, og det er i mine øjne bestemt ikke objektivt.
Jeg vil hertil gerne lige indskyde at hvis du har lidt under mine holdninger, så vil jeg gerne tilbyde dig noget gratis krisehjælp?
Om man tager steroider eller ej kan være sandt eller usandt - der er kun en sandhed - den kan du eller andre så vælge at lyve eller fortie det bliver det ikke mere rigtigt af.
Hvilken side af den sag er det jeg ikke kan se ? det må være den du repræsenterer ? den synes jeg du skal fremligge i stedet for at patronisere barnagtigt med din sidste bemærkning.
Det var flot Lithium, to implicitte beskyldninger i kun 1 post, nice =D>
Du ved ligeså vel som mig at det emne her ikke er så sort/hvidt som du sætter det op, at tro det er så simpelt du gør det er jo direkte utopi!
Jeg tager ikke nogen side, men derfor kan jeg da godt se at din opførsel ikke er acceptabel som mod.
Men det er jo heldigvis ikke et problem længere.
Jeg beskylder ingen hverken implicit eller eksplicit - jeg bad dig om at fremligge din holdning til det at fortælle sandheden - hvis du ellers læste opmærksomt og ikke straks følte dig truffet var det nok ikke undsluppet din opmærksomhed.

Odysseus skrev:Thomas Jagd skrev:Synes det er noget pjat at man skal være politisk korrekt og super objektiv hele tiden, bare fordi man er moderator.
Iøvrigt handler objektivitet ikke om at se tingene fra begge "sider". Det handler om anskuelser der ikke er præget af personlige holdninger og meninger. Hvis man skulle se det fra begge sider, skulle ens indlæg være en kombination af ens personlige meninger og holdninger, i kombination med en empatisk betragtning og overvejelse omkring den anden persons holdninger og meninger. Det har slet ikke noget med objektivitet at gøre. Hvis vi snakker om krudtere, så ligger objektivitet i at tage stilling til selve objektet for diskussionen, nemlig det at indtage doping stoffer. Og objektivt set vil de fleste da nå frem til at det er forkert, umoralsk og selvdestruktivt at indtage doping-præparater. Hvorfor så ikke give moderatorer lov til at antage denne holdning ?
Det handler vel i bund og grund om HVORDAN man præsentere sin holdning. Ens anti-doping holdning behøver jo ikke munde ud i en heksejagt.
Du har rigtig mange gode pointer i dit indlæg Thomas, særligt det sidste!
Objektiviteten er rigtigt som du siger, at anskue sagen uden at være påvirket af sin egen holdning til det, men derfor er der jo stadig kun 2 poler i din her debat og der er Lithium jo stadig en af dem.

Thomas Jagd skrev:Odysseus skrev:Thomas Jagd skrev:Synes det er noget pjat at man skal være politisk korrekt og super objektiv hele tiden, bare fordi man er moderator.
Objektiviteten er rigtigt som du siger, at anskue sagen uden at være påvirket af sin egen holdning til det, men derfor er der jo stadig kun 2 poler i din her debat og der er Lithium jo stadig en af dem.
Jeg synes bare tit det er sådan, at dem som forsvarer den anden side af debatten (læs: dem som krudter den), ikke gør det udfra objektive synspunkter, men enten udfra en eller anden form for sympati (fordi de grundlæggende synes det er okay at krudte den) eller fordi de vil forsvare folks ret til det frie valg. Problemet er bare, at det frie valg er en helt anden diskussion. Grundlæggende mener jeg at folk skal have lov til at leve deres liv som de ønsker. Hvis det indebærer en destruktiv livsadfærd, så går jeg udfra det er noget de har overvejet, og derfor tager de negative konsekvenser med som en naturlig del af deres valg. Men fordi jeg tror på retten til det frie valg, betyder det ikke at jeg synes det er klogt at krudte den. Jeg synes det er utroligt dumt, og det er min holdning at de fleste før eller siden fortryder det.

Odysseus skrev:Thomas Jagd skrev:Odysseus skrev:Thomas Jagd skrev:Synes det er noget pjat at man skal være politisk korrekt og super objektiv hele tiden, bare fordi man er moderator.
Jeg synes bare tit det er sådan, at dem som forsvarer den anden side af debatten (læs: dem som krudter den), ikke gør det udfra objektive synspunkter, men enten udfra en eller anden form for sympati (fordi de grundlæggende synes det er okay at krudte den) eller fordi de vil forsvare folks ret til det frie valg. Problemet er bare, at det frie valg er en helt anden diskussion. Grundlæggende mener jeg at folk skal have lov til at leve deres liv som de ønsker. Hvis det indebærer en destruktiv livsadfærd, så går jeg udfra det er noget de har overvejet, og derfor tager de negative konsekvenser med som en naturlig del af deres valg. Men fordi jeg tror på retten til det frie valg, betyder det ikke at jeg synes det er klogt at krudte den. Jeg synes det er utroligt dumt, og det er min holdning at de fleste før eller siden fortryder det.
Det er netop det som er hele humlen! Hvis debatten bare havde båret en lille smule præg af din måde at formulere og udtrykke sig på, så havde vi slet ikke stået i en situation som denne!
Jeg respekterer din holdning, og den bærer præg af at være velovervejet og, er meget ulig de fleste.

Lithium skrev:Nu handlede debatten jo ikke om hvorvidt man har ret til at dope sig men om hvorvidt jeg kan tillade mig at forvente at folk fortæller sandheden på dette forum
- er det okay at fortie/lyve om hvordan man har nået sine resultater ?
- Hvis det er fint at lyve/fortie om sit doping-misbrug hvad må man så ellers lyve om ? sine pr`s ? sin kost kropsmål ? sine træningsmetoder ? stævneresultater ?fedtprocent ? fake billeder etc. etc ? det har jo ingen ende

Lithium skrev:Thomas Jagd skrev:Men nu ved jeg faktisk ikke hvilke indlæg og udtalelser som ekskluderingen er baseret på. Så den konkrete situation med Lithium kan jeg faktisk ikke tage stilling til.
viewtopic.php?t=4983&postdays=0&postorder=asc&start=2220
viewtopic.php?t=18137
Flere indlæg er desværre slettet i den øverste tråd.
Helt konkret kom det af at nogle mente at det var common knowlegde at flere navngivne personer herinde tog steroider. Jeg spurgte så om man kunne få dette belyst nærmerende i fald at disse personer var ligeglade FORDI det var common knowledge i forvejen (alle vidste det undtagen mig) - det er så blevet udlagt som at jeg skulle have startet en heksejagt - jeg søgte information som allerede var tilgængeligt for alle.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster