Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1432
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

BB - nybegynder (pige).

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har kastet mig ud i projekt BB-træning. Halleluja.

Jeg har trænet intenst i omkring 3 uger, og jeg elsker det allerede! Jeg har fået rettet mit program et par gange, men nu er der helt styr på det. Jeg træner et to-splitsprogram

Jeg er en pige på 18 år, er rimelig trimmet - efter hvad jeg selv synes, jeg er 175 høj og vejer omkring 58 kilo.

Det eneste jeg mangler er bare, min kostplan og hvilke proteinpulver osv. jeg skal tage for at få det maksimale ud af mit træning.

Nogle der har et forslag til en fuldkommen kostplan for en pige?? Jeg er slet ikke kræsen ;-)

-Desuden også forslag til proteinpulver osv. ??

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du læst artiklerne her på siden, Emma?
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Velkommet til.

Først og fremmest vil du få rigtig meget ud af, at kigge i artikelarkivet, her på siden. Dernæst ridser jeg lige det essentielle op, for at svare på dine spørgsmål:

Hvad angår din kost skal du afgøre om du vil bygge muskelmasse op, eller skrælle fedt af kroppen. Jeg går ud fra at du vil opbygge muskelmasse. Her handler det om at finde dit såkaldte ligevægtsindtag, som er det energiindtag der er lig den energi din krop dagligt bruger. Denne varierer efter køn, kropsbyggelse, størrelse, aktivitet m.m. Du kan finde en beregner her på siden at gå efter, under kostplan -> opret en ny kostplan -> ligevægtsindtag. Ellers søg på google. Det tal du finder frem til skal du lægge 3-500 kcal til, for at opbygge muskelmasse. Selve kosten skal i store træk bestå af 2,5 g protein pr. kg kropsvægt, 1 g fedt pr. kg kropsvægt og resten kulhydrater. Selvfølgelig kan andre lave en kostplan til dig, men det er så meget nemmere hvis du selv gør det. Du ved selv hvad du kan lide, hvad der er muligt, hvornår du spiser m.m.

Der er ikke den store forskel på proteinpulver. Den største variation er indholdet af gram protein pr. 100 g og ikke mindst prisen. Jeg vil anbefale dig at købe det på engelske sider, hvor det er billigt og du får et godt produkt. Der må desværre ikke linkes direkte dertil herindefra.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

udover det kunne det også være rart med nogle opdateringsbilleder.. haha

Gosser skrev:Velkommet til.

Først og fremmest vil du få rigtig meget ud af, at kigge i artikelarkivet, her på siden. Dernæst ridser jeg lige det essentielle op, for at svare på dine spørgsmål:

Hvad angår din kost skal du afgøre om du vil bygge muskelmasse op, eller skrælle fedt af kroppen. Jeg går ud fra at du vil opbygge muskelmasse. Her handler det om at finde dit såkaldte ligevægtsindtag, som er det energiindtag der er lig den energi din krop dagligt bruger. Denne varierer efter køn, kropsbyggelse, størrelse, aktivitet m.m. Du kan finde en beregner her på siden at gå efter, under kostplan -> opret en ny kostplan -> ligevægtsindtag. Ellers søg på google. Det tal du finder frem til skal du lægge 3-500 kcal til, for at opbygge muskelmasse. Selve kosten skal i store træk bestå af 2,5 g protein pr. kg kropsvægt, 1 g fedt pr. kg kropsvægt og resten kulhydrater. Selvfølgelig kan andre lave en kostplan til dig, men det er så meget nemmere hvis du selv gør det. Du ved selv hvad du kan lide, hvad der er muligt, hvornår du spiser m.m.

Der er ikke den store forskel på proteinpulver. Den største variation er indholdet af gram protein pr. 100 g og ikke mindst prisen. Jeg vil anbefale dig at købe det på engelske sider, hvor det er billigt og du får et godt produkt. Der må desværre ikke linkes direkte dertil herindefra.

Først og fremmest, velkommen hertil!

Det skal også nævnes, at hvis du er i tvivl om din teknik i forskellige øvelser er korrekt, så gå ind på maxer.dk og kig :) Det er den bedste danske side, til rådgivning indenfor øvelser jeg kender.

Du kunne også filme et bænkpres, et squat og et dødløft og ligge op herinde, så vil folk 100% sikkert hjælpe dig med at optimere din teknik, det er jeg vis på!

Til kostplanen :) -> Husk grøntsager, det er ikke sikkert at du har "plads" til så ekstremt mange, da de er ret kaloriefattige ift. andre fødevarer, så hvis du har svært ved at få alt maden indenbords er det et sted man kan skære(bare husk en smule). OG SUNDT FEDT, FOR GUDS SKYLD :) - Nødder, avokado og olier :) -

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:
Gosser skrev:Velkommet til.

Først og fremmest, velkommen hertil!

Det skal også nævnes, at hvis du er i tvivl om din teknik i forskellige øvelser er korrekt, så gå ind på maxer.dk og kig :) Det er den bedste danske side, til rådgivning indenfor øvelser jeg kender.

Du kunne også filme et bænkpres, et squat og et dødløft og ligge op herinde, så vil folk 100% sikkert hjælpe dig med at optimere din teknik, det er jeg vis på!

Til kostplanen :) -> Husk grøntsager, det er ikke sikkert at du har "plads" til så ekstremt mange, da de er ret kaloriefattige ift. andre fødevarer, så hvis du har svært ved at få alt maden indenbords er det et sted man kan skære(bare husk en smule). OG SUNDT FEDT, FOR GUDS SKYLD :) - Nødder, avokado og olier :) -

Med hensyn på træningen, så har jeg styr på alt ang. teknikker og om hvordan de forskellige øvelser udføres ;-)

Men, tusind tak for rådene ang. mad. :-)

Hvis du ikke har set det i den anden tråd, du har lavet, så kan du med fordel tage fat i Active Treatment.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00