Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1204
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Bedste dødløftserstatning for normalt dødløft

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Da jeg det næste års tid ikke har mulighed for at træne i center, er jeg henvist til at træne hjemme, hvor jeg har har omkring 90 kg. til rådighed.

Da 90 kg er for lidt til at tage nogle fornuftige normale dødløft, ville jeg høre hvad den bedste alternative dødløfstøvelse vil være, når vægten er begrænset. Mit eget udmiddelbare gæt ville være rumænsk dødløft.

Jeg er deuden lidt i tvivl om den korrekt udførelse af denne øvelse. Så vidt jeg har forstået, er det et normalt dødløft, hvor man stopper før stangen rammer gulvet. Er det korrekt ?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

nej det er ikke helt korrekt. I konventionel dødløft skal stangen ramme gulvet hver gang. Deraf navnet dødløft (stangen ligger "død" på gulvet)... Kan du køre squat derhjemme?, for så kunne du evt køre Squat og Stiff-legged Dødløft.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Manley skrev:nej det er ikke helt korrekt. I konventionel dødløft skal stangen ramme gulvet hver gang. Deraf navnet dødløft (stangen ligger "død" på gulvet)... Kan du køre squat derhjemme?, for så kunne du evt køre Squat og Stiff-legged Dødløft.

Ja, det var også det jeg mente. I konventionel dødløft ligger stangen død, men i rumænsk dødløft skal stangen ikke røre gulvet.

Jeg kan godt køre squat hjemme. Men stiff-legged dødløft er vel mere end ben øvelse end en øvelse for ryggen. Det er derfor jeg overvejer rumænsk dødløft.

Logbog: Ingen logbog

Goodmornings kunne også være et udemærket alternativ.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

henrikf skrev:Da jeg det næste års tid ikke har mulighed for at træne i center, er jeg henvist til at træne hjemme, hvor jeg har har omkring 90 kg. til rådighed.

Da 90 kg er for lidt til at tage nogle fornuftige normale dødløft, ville jeg høre hvad den bedste alternative dødløfstøvelse vil være, når vægten er begrænset. Mit eget udmiddelbare gæt ville være rumænsk dødløft.

Jeg er deuden lidt i tvivl om den korrekt udførelse af denne øvelse. Så vidt jeg har forstået, er det et normalt dødløft, hvor man stopper før stangen rammer gulvet. Er det korrekt ?

Jeg ville også mene at rumænsk dødløft var den ebdste erstatning..

Udgangspunktet i rumænsk dødløft er fra stående og stangen skal ikke ned og røre gulvet. Man hyperextendeerer en smule under hele bevægelsen og skyder hoften bagud. Man må gerne bøje i knæene, men de må ikke bevæge sig fremad. Eventuel bøjning i knæleddet skal altså ske for at tillade hoften at rejse bagud...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Men stiff-legged dødløft er vel mere end ben øvelse end en øvelse for ryggen. Det er derfor jeg overvejer rumænsk dødløft
.

Sandt nok, Stiff-legged deadlift rammer Hamstrings (baglåret) men også lænden som også goodmornings gør det...
Kettlebell, Kropsvægt og BB Træning - Følg med her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6657
Brugeravatar

RDL for the go :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste