Mavebøjninger, eller?
Link gerne en video, til den måde du forslår

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

+Faktor skrev:Dragonflags + saxon sidebends(start ud med ret lav vægt; det er hårdere, end man tror)

JannickJoel skrev:Jeg har skaffet et program, hvor jeg skal træne min mave, men ved ikke helt hvordan jeg får mest ud af det?
Mavebøjninger, eller?
Link gerne en video, til den måde du forslårTAK:

Roed87 skrev:Glemte nogle forslag:
ALT andet end regulærer crunches!
Vælg øvelser som weigthed leg raises, incline russion twist, og ab wheel til henholdsvis flexion, rotation og stabilistation.
Til eccentric træning kan du bruge en øvelser som incline crunches

JannickJoel skrev:+Faktor skrev:Dragonflags + saxon sidebends(start ud med ret lav vægt; det er hårdere, end man tror)
Tak for detMen tror jeg ville se lige sjov ud i fitness hvis jeg lavede dragonflags

DHL^ skrev:Roed87 skrev:Glemte nogle forslag:
Vælg øvelser som weigthed leg raises, incline russion twist, og ab wheel til henholdsvis flexion, rotation og stabilistation.
Mener du så crunches i alt almindelig? Også selv om det er med vægt?

Roed87 skrev:DHL^ skrev:Roed87 skrev:Glemte nogle forslag:
Mener du så crunches i alt almindelig? Også selv om det er med vægt?
Jeg ville aldrig lave almindelige flade crunches selv med vægt, jeg ville som minimum lave incline eller swissball crunches istedet.
Og hvis du vil have 6-pack er det væsentligste en lav fedt-%

Glaze skrev:Husk ab. rectus laver flexion af rygsojlen, saa hvis du vil traene 6 pack er det hvad du skal gaa efter.
Ser alt for mange der sidder og taesker loes i mave maskinerne og laver en masse hoftebojninger![]()
Proev istedet nogle cable crunches med tung vaegt, det gir virkelig god mulighed for flexion af rygsojlen.

Glaze skrev:Hvilke muskel laver saa flexion af rygsojlen????

Glaze skrev:Det har jeg heller aldrig sagt.
Traening af hele Core er ogsaa super vigtig hvis vi snakker flad mave og six pack. Men jeg mener stadig flexion af rygsojlen er der hvor ab. rec. laver meget arbejde.

Glaze skrev:I mange mave ovelser arbejde ab. rec statisk. Men er maalet ikke at have Koncentrisk, isometrisk og excentrisk muskelarbejde naar vi snakker traening af mavemuskel?

Glaze skrev:Hvis ikke du laver flexion i rygsojlen har jeg svaert ved at se du har koncentrisk og excentrisk muskelarbejde i ab. rectus. Saa blir det vel rent isometrisk?
Naa saa var det maaske ikke hul i hovedet alligevel???
Belaster rygsojlen? Den forstaar jeg ikke??

Glaze skrev:Du har ret, mente selvfolgelig statisk. Lidt traet i hovedet hehe.
Men hvorfor snakker du om rotation lige pludselig. Hvordan vil du have ab. rectus til at lave rotation, naar fibrene her lober lodret?

Glaze skrev:pubic symphysis = skambenet??
Jeg kan ikke følge dig i det med rotation, det vil jeg sige er obliquus abdomis externus. og internus , deres fibre løber nemlig på tværs fra nederste ribben og med fæste i rektusskeden samt bækkenkanten!
Men det med stabiliteten er jeg helt enig i!
Frederic Delavier - Muskel og styrke traening... "I modsaetning til alle andre ovelser i vaegttraening skal mave ovelser udfores ved at man runder i ryggen. Hvis man ikke runder i ryggen under udforelsen af maveoevelser, giver man ikke rectus abdominis og obliques externus og internus mulighed for at arbejde hvilket giver risiko for skader i ryggen. Hvis ryggen holdes lige vil det vaere den staerke hoftebojer - illiopsoas - der loefter kroppen op med et oeget laendesvaj. Derved foelger et storre tryk i hvirvelsoejlen og en fremadgaaende kraft i discus i laenden. Dette vil oege presset i ledforbindelsen mellem hvirvlerne i laenden., hvilket kan foraarsage smerte og/eller ledskred, diskusprolaps e.l."

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster