Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1248
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1246

Følg bodybuilding.dk på

Begynder program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Mojn!

Hvis man i dag er nybegynder, og starter i motions centeret, er der så et bestemt trænings program der anbefalet mere end andre? Jeg ved godt man kan søge osv, men der ligger efterhånden et hav af begynder programmer, og det er ved at være lidt bøvlet at finde rundt i.

Nogle gange støder jeg på et full body program, andre gange et 2 split program. Nogle siger 5x5, nogle siger 3x6-8 osv osv. Nogle programmer siger man/ons/fre, and man/tir/tor/fre. Så lige igen, hvilket begynder program er pt. det mest anbefalede? (Styrke+masse)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Først skal du finde ud af hvor mange/hvilke dage du har tænkt dig at ville træne?

Ellers så er back to basics -programmet nok det mest anbefalede her på siden til nybegyndere, da det er fokuseret omkring vigtige kvalitets øvelser.
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Logbog: Vis logbog

Hej Cubes.

Tak for svaret. Umiddelbart vil jeg nok lade det anbefalede program bestemme mine dage. Pt. går jeg ledig, og starter samtidig noget op som selvstændig, så jeg har rimelig god mulighed for at gøre plads til korrekt træning. Så hvis det "bedste" program siger 4 dage, så bruger jeg 4 dage. :)

Jeg kigger lige på B2B, det har jeg også hørt nævnt nogle gange herinde. Tak for det.

Det er generelt en god ide at opbygge et fundament inden man som begynder prøver sig på basisøvelser uden anelse om udførsel og teknik- kender ikke din baggrund og viden omkring træning. Hvis du kender nogen som kan introducere for god teknik, kan du hente en masse ved disse øvelser, hvis du ikke ved hvad du laver, kan det få negative følger.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:Det er generelt en god ide at opbygge et fundament inden man som begynder prøver sig på basisøvelser uden anelse om udførsel og teknik- kender ikke din baggrund og viden omkring træning. Hvis du kender nogen som kan introducere for god teknik, kan du hente en masse ved disse øvelser, hvis du ikke ved hvad du laver, kan det få negative følger.

Altså, du tænker på at indøve øvelserne med lav vægt her? Og koncentrere sig om at teknikken er korrekt? Jeg havde tænkt mig at opstøve en instruktør når jeg begynder, så jeg kan få en god start her. Derfor kunne man jo godt bassere sit fundament træning på et eksisterende basis-øvelse begynder program. Eller er jeg helt forkert på den?

Tag et kig på maxer.dk der er videoer der viser hvordan de mest fundamentale øvelse skal udføres, det er selvfølgelig ikke det samme som irl instruktion, men det er heller ikke altid de instruktører du finder i centrene rundt omkring, ved hvad de laver.

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online