Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1075
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1072

Følg bodybuilding.dk på

Begynder program ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg skal i gang med øge min styrke, men vil jo også gerne øge min masse. Så vil nok helst have et all around mass program, så altså leder efter et fundament program. Men det der er specielt, er jeg elsker træning, hvor du bruger din krop, med det mener jeg øvelser som Dips, Pullups, chinups. Hvis i forstår hvad jeg mener :) ?

PS ved godt jeg ikke kommer udenom, squat bænk og dødløft, vil jeg heller ikke. Kunne bare godt tænke mig lidt flere, " kropslige " øvelser.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump

Kommer jo lidt an på hvor tit du træner, men b2b synes jeg aldrig man går galt i byen med. kræver 4 dages træning om ugen

http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Ups den beklager jeg selvfølgelig, det skal være fullbody :)

Jeg skrev følgende til en anden bruger.

Starting strengt/stronglifts (google for mere info)

A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Barbell Rows 5x5

Extra:
Push ups 3xF
Crunches 3x12

B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5

Ekstra:
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec

A og B program udføres skiftevis, men kun enten A eller B på selve dagen. træning 3 gange om ugen.
Google hvis du ikke kender øvelserne og start med MEGET lav vægt. tilføre 2.5 kg hver gang du træner til øvelserne, dvs. 1.25 kg på hver side af barbell'en. Deadlift kan kan du godt tilføre 5 kg total pr. gang.
5x5 betyder at du laver 5 sæt med 5 gentagelser. F betyder failur ..dvs. til du ikke kan mere

Du går ikke galt i byen med dette program mht til styrke, og med den rette kost får du også masse.
Start cirka med halvdelen af hvad du kan løfte pt. og arbejd dig opad. Hvis du ikke er vant til øvelser som squat og deadlift så start du med en ultra lav vægt, f.eks kun stangen. og koncentrere dig om at få indøvet noget teknik.

Her er linket til stronglifts hvis du vil vide mere : http://stronglifts.com/
Prøv evt at køre det i 12 uger.

Se evt intro videoen du på siden.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Hmm ser da spændende ud, så hvis jeg ligger i kcal overskud, vil jeg også kunne gaine muskelmasse ?

iboy skrev:Hmm ser da spændende ud, så hvis jeg ligger i kcal overskud, vil jeg også kunne gaine muskelmasse ?

Hvis du vil gaine så afhænger det altid af kost, også i forbindelse med overnævnte program.....så ja :)
Nu ved jeg ikke om du har læst hans pdf. vejledning eller set intro videoen, men filosofien bag stronglifts handler om at øget styrke er lige med større muskler. Derfor er programmet lavet således at man skal optrappe vægten hver gang man træner. Dvs. man træner aldrig med samme vægt og derved løfter tungere for hver træningspas.

Han forskriver også at man enten ligger i kalorie overskud eller underskud alt efter om man vil tabe sige eller tage på...så på det punkt er der ikke noget nyt.

I bund og grund handler stronglifts om at lægge en god bund i form af styrke så ledes at man ikke bliver ved med at ligge og rode rundt i de samme vægte, og derved bl.a. får større muskler hvis det er det man er interesseret i.

Bemærk at der i programmet ikke indgår isolationsøvelser men kun flereledsøvelser. I bodybuilding betegner man disse øvelser som kongeøvelser i forhold til at bygge masse.

Under det jeg beskriver som ekstra i programmet, indgår der bl.a pull ups/chin up's... disse øvelser er ikke obligatorisk i programmet, men mere lagt ind som ekstra til f.eks folk der har et stærkt ønsker om større biceps.
Men de skulle efter sigende ikke være nødvendige... heller ikke for at få større biceps :)

Jeg træner selv efter overnævnte program og synes det er fedt, selvom jeg ikke er helt grøn.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Glæder mig helt til i morgen, regner med at starte med 10 kg i squat, og 10 i bænk press.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster