Bruger login







Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Tilbudsguide, uge 41, 2019
Ost, æg og kaffe!

Ugen der gik, uge 39, 2019
Smartphone og progression!

Tilbudsguide, uge 40, 2019
Okseculotte og oksekød!


Statistik

Vi har 56081 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Robertdaf

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030298 indlæg i 86988 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 425
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 420

Følg bodybuilding.dk på

Begyndergains efter 15 års træning?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej Gutter.

Jeg har et interessant spørgsmål til jer i dag. Flere undersøger påviser, at man indenfor sit første år af vægttræning kan tage rigtigt mange kilo muskelmasse på. Mit spørgsmål er om dette også er gældende for en person, der har trænet med vægte i mange år, men som aldrig har opbygget særlig meget muskelmasse? Mit eget bud er, at man ikke får de samme gains, da musklerne i forvejen er vant til at blive stimuleret rigtig meget. Men hvad tænker I? Er der noget forskning på dette område?

På forhånd tak, og god lørdag til alle.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 149
Tilmeldt: 12. aug 2006, 12:52
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



aien89 skrev:Hej Gutter.

Jeg har et interessant spørgsmål til jer i dag. Flere undersøger påviser, at man indenfor sit første år af vægttræning kan tage rigtigt mange kilo muskelmasse på. Mit spørgsmål er om dette også er gældende for en person, der har trænet med vægte i mange år, men som aldrig har opbygget særlig meget muskelmasse? Mit eget bud er, at man ikke får de samme gains, da musklerne i forvejen er vant til at blive stimuleret rigtig meget. Men hvad tænker I? Er der noget forskning på dette område?

På forhånd tak, og god lørdag til alle.


Så den person vi snakker om har styrketrænet i femten år men konstant ligget i underskud eller på ligevægt? kan ikke forestille mig andre scenarier hvor den beskrivelse giver mening :P Hvis det er tilfældet tror jeg umiddelbart også man er gået glip af noget, men der er sikkert stadig en del at hente. Også fordi man efter femten år forhåbentlig har styr på teknik og har nogle habile løfte i basisøvelserne, hvilket gør det lettere at indlægge progression, og træne tungt.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 296
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PatrickSan skrev:
aien89 skrev:Hej Gutter.

Jeg har et interessant spørgsmål til jer i dag. Flere undersøger påviser, at man indenfor sit første år af vægttræning kan tage rigtigt mange kilo muskelmasse på. Mit spørgsmål er om dette også er gældende for en person, der har trænet med vægte i mange år, men som aldrig har opbygget særlig meget muskelmasse? Mit eget bud er, at man ikke får de samme gains, da musklerne i forvejen er vant til at blive stimuleret rigtig meget. Men hvad tænker I? Er der noget forskning på dette område?

På forhånd tak, og god lørdag til alle.


Så den person vi snakker om har styrketrænet i femten år men konstant ligget i underskud eller på ligevægt? kan ikke forestille mig andre scenarier hvor den beskrivelse giver mening :P Hvis det er tilfældet tror jeg umiddelbart også man er gået glip af noget, men der er sikkert stadig en del at hente. Også fordi man efter femten år forhåbentlig har styr på teknik og har nogle habile løfte i basisøvelserne, hvilket gør det lettere at indlægge progression, og træne tungt.


Ja, det er korrekt: 15 år uden kalorieoverskud. Træningen har været for fornøjelse og for at undgå overvægt :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 149
Tilmeldt: 12. aug 2006, 12:52
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



[quote="PatrickSan":1hx19hg3][quote="aien89":1hx19hg3]Hej Gutter.

Jeg har et interessant spørgsmål til jer i dag. Flere undersøger påviser, at man indenfor sit første år af vægttræning kan tage rigtigt mange kilo muskelmasse på. Mit spørgsmål er om dette også er gældende for en person, der har trænet med vægte i mange år, men som aldrig har opbygget særlig meget muskelmasse? Mit eget bud er, at man ikke får de samme gains, da musklerne i forvejen er vant til at blive stimuleret rigtig meget. Men hvad tænker I? Er der noget forskning på dette område?

På forhånd tak, og god lørdag til alle.[/quote:1hx19hg3]

Så den person vi snakker om har styrketrænet i femten år men konstant ligget i underskud eller på ligevægt? kan ikke forestille mig andre scenarier hvor den beskrivelse giver mening :P Hvis det er tilfældet tror jeg umiddelbart også man er gået glip af noget, men der er sikkert stadig en del at hente. Også fordi man efter femten år forhåbentlig har styr på teknik og har nogle habile løfte i basisøvelserne, hvilket gør det lettere at indlægge progression, og træne tungt.[/quote:1hx19hg3]

Ja, det er korrekt: 15 år uden kalorieoverskud. Træningen har været for fornøjelse og for at undgå overvægt :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 149
Tilmeldt: 12. aug 2006, 12:52
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Om du vil kunne øge muskelmassen markant kommer i høj grad an på din nuværende alder. For mit vedkommende har fysiologien virkelig sat nogle begrænsninger på træningsmængde og muskelvækst, efter at jeg fyldte 40 for nogle år siden.
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du burde sagtens kunne øge din muskelmasse med samme hast, som hvis du aldrig har trænet.
Tænker du bare skal ændre din fokus. Spis mere og løft tungere. Det må være mit bedste bud. O:)
Livsnyder og arbejder for https://dreamdirty.dk
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. sep 2019, 13:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er en myte at du behøver kalorieoverskud for at opnå gains. Men klart, hvis du tænker på at øge fedtindholdet mellem muskelfibrene for at virke større og sikkert løfte mere, så skal du da have kalorier til at oplagre sådan fedtlager...

At man ikke kan gaine efter 40 er også myte; Jeg gainer fint og er 46. Det handler om hvor dit fokus er på stimuli af neurolgien til fremelskelse af hormoner for at opnå gains. Og de som tror de ved at jeg tager fejl: Bevis det!
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 304
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Men klart, hvis du tænker på at øge fedtindholdet mellem muskelfibrene for at virke større


"Fedtindholdet mellem muskelfibrene"? Fedtet ligger vel mellem musklerne og huden og ikke inde i selve musklen. Eller misforstår jeg noget.

MikkelR95 skrev:Du burde sagtens kunne øge din muskelmasse med samme hast, som hvis du aldrig har trænet.


Sagtes ligefrem? At man efter 15 års træning sagtens kan øge muskelmassen med samme hast som en der aldrig har trænet tidligere, overrasker mig godt nok. Men man lære jo noget nyt hver dag. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 1591
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:At man ikke kan gaine efter 40 er også myte; Jeg gainer fint og er 46. Det handler om hvor dit fokus er på stimuli af neurolgien til fremelskelse af hormoner for at opnå gains. Og de som tror de ved at jeg tager fejl: Bevis det!

Det kan man sikkert, men jeg vil mene, at det kræver mere omtanke både i forhold til træningsprogrammering, skadesminimering og kosten. Dirty bulks, høje fedtprocenter og højintensitetstræning harmonerer ikke rigtig med alderen 40+ og naturlig bodybuilding. Personligt har jeg droppet idéen om at komme til at løfte halvtunge vægte igen. Det er ikke sliddet værd at forsøge. Træning efter dagsform har fået en helt anden betydning for mig her det sidste halve års tid. :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster