Bruger login

Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!

Tilbudsguide, uge 33, 2019
Juice, kylling og pasta!

Statistik

Vi har 55783 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er LiffCalliashy

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031528 indlæg i 86836 emner

25 nye indlæg i dag

I alt: 599
Medlemmer: 12
Skjulte: 1
Gæster: 586

Følg bodybuilding.dk på

Begyndergains efter 15 års træning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Gutter.

Jeg har et interessant spørgsmål til jer i dag. Flere undersøger påviser, at man indenfor sit første år af vægttræning kan tage rigtigt mange kilo muskelmasse på. Mit spørgsmål er om dette også er gældende for en person, der har trænet med vægte i mange år, men som aldrig har opbygget særlig meget muskelmasse? Mit eget bud er, at man ikke får de samme gains, da musklerne i forvejen er vant til at blive stimuleret rigtig meget. Men hvad tænker I? Er der noget forskning på dette område?

På forhånd tak, og god lørdag til alle.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

aien89 skrev:Hej Gutter.

Jeg har et interessant spørgsmål til jer i dag. Flere undersøger påviser, at man indenfor sit første år af vægttræning kan tage rigtigt mange kilo muskelmasse på. Mit spørgsmål er om dette også er gældende for en person, der har trænet med vægte i mange år, men som aldrig har opbygget særlig meget muskelmasse? Mit eget bud er, at man ikke får de samme gains, da musklerne i forvejen er vant til at blive stimuleret rigtig meget. Men hvad tænker I? Er der noget forskning på dette område?

Så den person vi snakker om har styrketrænet i femten år men konstant ligget i underskud eller på ligevægt? kan ikke forestille mig andre scenarier hvor den beskrivelse giver mening :P Hvis det er tilfældet tror jeg umiddelbart også man er gået glip af noget, men der er sikkert stadig en del at hente. Også fordi man efter femten år forhåbentlig har styr på teknik og har nogle habile løfte i basisøvelserne, hvilket gør det lettere at indlægge progression, og træne tungt.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

PatrickSan skrev:
aien89 skrev:Hej Gutter.

Så den person vi snakker om har styrketrænet i femten år men konstant ligget i underskud eller på ligevægt? kan ikke forestille mig andre scenarier hvor den beskrivelse giver mening :P Hvis det er tilfældet tror jeg umiddelbart også man er gået glip af noget, men der er sikkert stadig en del at hente. Også fordi man efter femten år forhåbentlig har styr på teknik og har nogle habile løfte i basisøvelserne, hvilket gør det lettere at indlægge progression, og træne tungt.

Ja, det er korrekt: 15 år uden kalorieoverskud. Træningen har været for fornøjelse og for at undgå overvægt :-)

Styrkeliste

[quote="PatrickSan":1hx19hg3][quote="aien89":1hx19hg3]Hej Gutter.

På forhånd tak, og god lørdag til alle.[/quote:1hx19hg3]

Så den person vi snakker om har styrketrænet i femten år men konstant ligget i underskud eller på ligevægt? kan ikke forestille mig andre scenarier hvor den beskrivelse giver mening :P Hvis det er tilfældet tror jeg umiddelbart også man er gået glip af noget, men der er sikkert stadig en del at hente. Også fordi man efter femten år forhåbentlig har styr på teknik og har nogle habile løfte i basisøvelserne, hvilket gør det lettere at indlægge progression, og træne tungt.[/quote:1hx19hg3]

Ja, det er korrekt: 15 år uden kalorieoverskud. Træningen har været for fornøjelse og for at undgå overvægt :-)

Styrkeliste

Om du vil kunne øge muskelmassen markant kommer i høj grad an på din nuværende alder. For mit vedkommende har fysiologien virkelig sat nogle begrænsninger på træningsmængde og muskelvækst, efter at jeg fyldte 40 for nogle år siden.
Træningsprogram: Madcow 5x5
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster