Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

LWest skrev:Hvad er målet med din træning? Kan ikke lige gennemskue det med ud fra dit træningspas...

mnstrflkrn skrev:Jeg er begyndt, at have meget større fokus på den excentriske del af udførelsen, i alle øvelser. Dette gælder ikke kun ben træning.
Der udover, holder jeg ikke mere end 40-60 sekunders pause mellem sættene.
Min bentræning ser således ud:
Squat: 2 sæt opvarmining, 4 work set efterfulgt af 2 drop sæt. (8 sæt i alt)
Seated leg curl: 4 work set efterfulgt af 2 drop sæt. (6 sæt i alt)
Leg press: 4 work set efterfulgt af 2 drop sæt. (6 sæt i alt)
Mit problem er, når jeg kommer til leg press, ryster mine ben så meget, at jeg med nød og næppe kan gennemføre øvelsen.
Hvad kan jeg justere eller ændre, for det bliver nemmere og mere behageligt, at udføre leg press ? Måske længere pause mellem sættene i squat / leg curl ?

Taekwondo body skrev:mnstrflkrn skrev:Jeg er begyndt, at have meget større fokus på den excentriske del af udførelsen, i alle øvelser. Dette gælder ikke kun ben træning.
Der udover, holder jeg ikke mere end 40-60 sekunders pause mellem sættene.
Min bentræning ser således ud:
Squat: 2 sæt opvarmining, 4 work set efterfulgt af 2 drop sæt. (8 sæt i alt)
Seated leg curl: 4 work set efterfulgt af 2 drop sæt. (6 sæt i alt)
Leg press: 4 work set efterfulgt af 2 drop sæt. (6 sæt i alt)
Mit problem er, når jeg kommer til leg press, ryster mine ben så meget, at jeg med nød og næppe kan gennemføre øvelsen.
Hvad kan jeg justere eller ændre, for det bliver nemmere og mere behageligt, at udføre leg press ? Måske længere pause mellem sættene i squat / leg curl ?
Uden at vide det har du for mange sæt eller reps som du jo INTET nævner:-)

mnstrflkrn skrev:Min bentræning ser således ud:
Squat: 10 reps x 2 sæt opvarmining, 8 reps x 4 work set efterfulgt af 8 reps x 2 drop sæt. (8 sæt i alt)
Seated leg curl: 8 reps x 4 work set efterfulgt af 8 reps x 2 drop sæt. (6 sæt i alt)
Leg press: 8 reps x 4 work set efterfulgt af 8 reps x 2 drop sæt. (6 sæt i alt)

Taekwondo body skrev:Jeg har selv skruet op for min vol. Med 3 opvarmningsæt 1 med letvægt 10 reps og et medium på 8 og 5 reps 8 kg under mit work sæt det gav også ømme ben:-)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster