Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Bentræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey Bodybuilding.dk :)

I dag var det ben/skulder dag. Jeg følte mig klar i hovedet som altid, og havde spist ved jeg plejede at spise. Efter en øvelse squats (5x12), følte jeg mig HELT udmattet, og holdte ikke til mere end 1 øvelse mere.. Jeg trænede tung dødløft i går, og kan det have noget med det at gøre? Jeg er her for nyligt startet med dødløft, da jeg først nu har følt mig "klar" til at kaste mig ud i dødløft. Men efter den ene øvelse squats, var jeg helt død i benene.. Kan det have noget med det at gøre? Eller? Har i prøvet noget lignende? :)

Tak på forhånd :)

EDIT: Har spurgt et andet sted, og de sagde at det var en god idé at skifte rutine, da jeg kører bryst/tri, ryg/bi, skulder/ben. Og de sagde at DL og squats ville blive for meget af det samme, og blive for stor en udfordring. Nogle gode ideer? Uden at kunne stresse skulderen for meget?
Sidst rettet af Randminator 28. aug 2012, 21:56, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

5x12 er da også en ret høj volumen, men nu ved jeg ikke hvor høj intensiteten var, hvis den også var høj er jeg ikke overrasket over at du blev udmattet, især fordi squats er så ''stor'' en øvelse, så bruger den meget energi og får din puls op.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

dornerd skrev:5x12 er da også en ret høj volumen, men nu ved jeg ikke hvor høj intensiteten var, hvis den også var høj er jeg ikke overrasket over at du blev udmattet, især fordi squats er så ''stor'' en øvelse, så bruger den meget energi og får din puls op.

Jeg plejer sagtens at kunne køre 5x12, og fuldføre min bentræning :)

Randminator skrev:
dornerd skrev:5x12 er da også en ret høj volumen, men nu ved jeg ikke hvor høj intensiteten var, hvis den også var høj er jeg ikke overrasket over at du blev udmattet, især fordi squats er så ''stor'' en øvelse, så bruger den meget energi og får din puls op.

Jeg plejer sagtens at kunne køre 5x12, og fuldføre min bentræning :)

Så er det meget muligt at du bare har haft en dårlig dag, det kan både være fysisk såvel som psykisk.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Det kan ske, at man har en total 'off'dag. Jeg har prøvet noget lignende, hvor mine arme fuldstændig gav op halvvejs igennem mine sæt. Så må man bare afslutte træningen og komme tilbage en anden dag.

Jeg ville ikke ændre mit program på baggrund af en uheldig træning. Giv det lige en chance med dødløft. Er det noget, der fortsætter, så kan man begynde at overveje, hvad man så vil gøre.

Spiser du nok inden træning?
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog

Nders skrev:Spiser du nok inden træning?

Spiser nok, ja :)

Magicbox skrev:Det kan ske, at man har en total 'off'dag. Jeg har prøvet noget lignende, hvor mine arme fuldstændig gav op halvvejs igennem mine sæt. Så må man bare afslutte træningen og komme tilbage en anden dag.

Jeg ville ikke ændre mit program på baggrund af en uheldig træning. Giv det lige en chance med dødløft. Er det noget, der fortsætter, så kan man begynde at overveje, hvad man så vil gøre.

Okay, vil prøve og se :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster