Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

bibeholde smal talje....

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey bro and ho´s!

jeg har et lille spørgsmål. jeg har trænet ca 8 år nu og kan se min talje er blevet større, nogen af de såkaldte trænings guruer påstår at brugen af bælte under træning kan holde din talje lille.. jeg har ik brugt bælte i 3 års tid nu og synes den ser større ud, (om den er det ved jeg ik helt) og jeg har lavet tunge øvelser der kræver stærk core.. ex presspuss med 122,5 kg dødløft med 230 kg osv..
men klart at taljen vil vokse med resten af kroppen... men vil gerne holde det på et minimum

så hvad er jeres teori og helst nogen der ved noget ik en masse gætteriere for det kan jeg selv
og det jeg går efter nu er at holde taljen smal ik noget sikkerhed eller ligende så det behøver ik være med i overvejelserne :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Alternativt kan du gå med korset? :D

Men lyder spændende så lytter lige med..
Natural beast - cleanmachine
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan

Vil du holde din talje smal permanent med hjælp af et mavebælte til dine træningssessioner? :?
Mirin?

Geografisk sted: Nordsjælland

Èn ting er genetikken. Har du brede hofte, så vil din talje jo også starte med at vokse fra en større omkreds, end den slanke ål som ligner en streg i luften fra naturens side. Men du kan jo også mærke dine hofteben, og derfra vurdere hvor stor en klump fedt der hænger(ja taljen er lige ovenover), og vil du have en smallere talje, så er det jo så enkelt at cutte fedten væk. Jeg tror ikke et hak på nogen former for bælter. Jo, måske kan de være med til at øge din forbrænding, men ergo tror jeg ikke den er længere end hvis din talje skal fremstå smal, så kræver den en bred øvre ryg, og mindst mulig fedt på kroppen (roid guts undtaget) Muskelmassen har jo også en del at sige og npr du har en stærk core, så vær glad for den frem for 3-5cm smallere talje pga. mindre muskelmasse.

Selvfølgelig kan et bælte holde din talje mindre under træning. Gælder bare om at stramme det hårdt nok :wink: Nok bare ikke nogen effekt når du tager det af igen, og tvivler på du vil gå med korset dagligt, og forhåbentligt overhovedet ikke.

btw. tænker du en smal talje forfra eller fra siden? for du kan jo træne holdningen i kroppen. Dvs. trække maven ind (groft sagt). Der er jo de her vacuum øvelser, som mange bb'ere før i tiden brugte, og det gjorde da immervæk at de i mine øjne så ud til at have en smal talje.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:Èn ting er genetikken. Har du brede hofte, så vil din talje jo også starte med at vokse fra en større omkreds, end den slanke ål som ligner en streg i luften fra naturens side. Men du kan jo også mærke dine hofteben, og derfra vurdere hvor stor en klump fedt der hænger(ja taljen er lige ovenover), og vil du have en smallere talje, så er det jo så enkelt at cutte fedten væk. Jeg tror ikke et hak på nogen former for bælter. Jo, måske kan de være med til at øge din forbrænding, men ergo tror jeg ikke den er længere end hvis din talje skal fremstå smal, så kræver den en bred øvre ryg, og mindst mulig fedt på kroppen (roid guts undtaget) Muskelmassen har jo også en del at sige og npr du har en stærk core, så vær glad for den frem for 3-5cm smallere talje pga. mindre muskelmasse.

Selvfølgelig kan et bælte holde din talje mindre under træning. Gælder bare om at stramme det hårdt nok :wink: Nok bare ikke nogen effekt når du tager det af igen, og tvivler på du vil gå med korset dagligt, og forhåbentligt overhovedet ikke.

btw. tænker du en smal talje forfra eller fra siden? for du kan jo træne holdningen i kroppen. Dvs. trække maven ind (groft sagt). Der er jo de her vacuum øvelser, som mange bb'ere før i tiden brugte, og det gjorde da immervæk at de i mine øjne så ud til at have en smal talje.

hey tak for svaret.. og de tanker du har gjort dig har jeg selv gjort mig de sidste 3 år, og plus jeg mener folk der bruger bælte ofte bare er svagere. men nu jeg nået til et púnkt hvor jeg mener den godt måtte blive mindre eller holde den her.

og det er bla i front lat spread osv jeg synes den godt måtte være mindre. så tænker det nok er ydre og indre oblique der er vokset markant

men min gameplan til en mindre core nu er at bruge bælte, lave øvelser der involvere core mindre fx sidene dumbel skulderpress istedet for milli press.
om det vil virke må tiden vise :)

men hvis der er flere forslag ting til de er de yders velkommende
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00