Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1386
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Biler og motor

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er en dreng på 15 år som godt kunne tænke mig at starte på noget bil og motor mekanik. Jeg er pillet lidt ved pæneklippere og andet mekanik. Jeg kunne godt tænke mig at købe en ældre bil, ikke særlig god eller noget og så købe både motor og andre dele, og så gøre den rigtig fed og sådan så når jeg bliver 18 år gammel har jeg en ægte drengerøvs bil. Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt som hende her http://www.youtube.com/watch?v=9vZpNQUIqIg

Er dette overhovet muligt?

jeg har målet og er ambitiøst.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Alt er muligt så længe man har viljen og gider putte arbejde i det!

OG pengene self!
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 151.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

year okay men hvor mange skils tror du man skal have for at man f.eks. kan skifte en motor. Jeg har hørt en mekaniker tager måske 10.000 får det. Er det noget man kan lære og hvordan?

Det største problem er ikke at lære at skifte en motor... så svært er det heller ikke og mekanik er normalt ikke så svært at sætte sig ind i på gamle biler, hvis man har en smule flair. Det jeg finder svært er at lave nye paneler og svejse dem ind, uden at de vrider sig, hvis de gamle f.eks. er rustet væk. Det største og dyreste problem er dog at hvis man vil lave en omfattende resturering af en bil, kommer det til at koste dig en formue i værktøj, samt du skal have plads til det et sted. Ting som lift, svejser, motorkran og de lidt større ting løber virkelig hurtig op!
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Hvis det bare handler om at købe eks. en Golf 4, sænke den, sætte andre fælge på, bygge en fed front, og skifte udstødningen, så er det meget nemt, kræver ikke specielt værktøj, og koster kun omkring 5.000kr i dele.
Men hvis du køber en rusten gammel klassiker, og vil skifte paneler, skærmkanter, renovere motor osv. så kræver det lige pludselig noget mere, både økonomisk, tidsmæssigt og i forhold til evner.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Jeg havde håbet på at kunne finde sådan en her billigt http://www.dba.dk/hej-har-denne-bil-der ... -91335164/

Men jeg regner bare med at det skal være sådan en lidt lang bil, så man kan give det lidt racer look, men ellers en standard bil. Jeg havde tænkt mig at udskifte motor, give den ny farve, anderledes front, alufælge, vinge på bagsiden og ellers gejle den lidt hvis jeg lige kan få lidt billigt og sådan. Er det noget der er svært eller kan læres af en 15 år gammel dreng?

det kommer rigtig meget an på hvor meget du er villig til at læse og lære, hvor meget tålmodighed du har og hvor god en logisk sans du har. men mere end det er det sværeste at holde sig fra at køre træt i projektet og at have råd.
Det kræver mange penge at renovere en gammel bil fra bunden.

Hvor meget ved du om det generelt? der er rigtig langt fra en plæneklipper til en gammel amerikaner.

og vigtigts af alt, hvorfor spørge om sådan et spørgsmål på BB.dk og ikke bilgalleri?
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00

Du har ret det koster meget det er også derfor jeg regner med at købe en bil til 4-5 tusinde kroner. Jeg er igang med at læse og lære. Jeg er en dreng med tålmodighed og lære hurtig, har også en far der har lidt styr på det. Men hvis det bare er en standard bil er det så svært igen. I siger jo det er de gamle biler der er svære.

Ja der er forskel på plæneklippere og biler.

Ja det er ikke lige det bedste sted her på bodybuiling.dk, men igen det ser jo ud til i har rimelig tjek på thumbs up.

Bjarke Andersen skrev:Hvis det bare handler om at købe eks. en Golf 4, sænke den, sætte andre fælge på, bygge en fed front, og skifte udstødningen, så er det meget nemt, kræver ikke specielt værktøj, og koster kun omkring 5.000kr i dele.
Men hvis du køber en rusten gammel klassiker, og vil skifte paneler, skærmkanter, renovere motor osv. så kræver det lige pludselig noget mere, både økonomisk, tidsmæssigt og i forhold til evner.

5000 for undervogn, fælge og dæk, ny front og udstødning? Det var sgu billigt!

Hvorfor er du så opsat på at skulle skifte motor som en af dine ting? Jeg gætter på at du gerne vil have en masse kræfter, men så skal du nok lige sætte dig ind i reglerne.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Regler?

4-5 tusinde kan du godt få nogle billige biler for på dba som trænger til en kærlig hånd og det er så det jeg har tænkt mig at gøre. Hvis man skal have en bil billigt så er det sjældent at den er med det rette grej/motor, det er så der jeg har tænkt mig at købe en brugt motor.

Er der en bedre metode eller?

sport-jack skrev:Regler?

4-5 tusinde kan du godt få nogle billige biler for på dba som trænger til en kærlig hånd og det er så det jeg har tænkt mig at gøre. Hvis man skal have en bil billigt så er det sjældent at den er med det rette grej/motor, det er så der jeg har tænkt mig at købe en brugt motor.

Hva mener du med at "Hvis man skal have en bil billigt så er det sjældent at den er med det rette grej/motor " ?

Træner her: Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Hvilken bedre motor? Du må jo f.eks ikke bare smide en V8 i en gammel Golf 2 :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Kig inde på smallblock.dk.
Jeg har selv købt min chevy den vej... Der kan du sagtens finde en fin gammel slæde med en 454 big block,så har du rimeligt med power og behøver ikke skifte motor.
Det klæver bare lidt tomme værktøj.
Go jagt :bodyman:

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 95.00

_-LO92-_ skrev:
sport-jack skrev:Regler?

Hva mener du med at "Hvis man skal have en bil billigt så er det sjældent at den er med det rette grej/motor " ?

Altså hvis man skal købe en rigtig billig bil på dba, så er det sjældent at den har en rigtig god motor og så god indmad. Det er der jeg har tænkt mig at købe en rigtig billig bil på dba og så købe indmad og gøre den lækker.

Der er kun én ting der dur når det kommer til gejlede biler

GOLF II

Yeah. Sikke en vogn.

Billede

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mussetrussen skrev:Der er kun én ting der dur når det kommer til gejlede biler

GOLF II

Yeah. Sikke en vogn.

enig her, det er bare en vogn der dur!

Kørte min gamle golf 2'er 1,6d til heidepark og hjem med en meget ødelagt toppakning, den spildte ca. 5-7ltr olie på vejen.
De kan godt nok holde til lidt af hvert. men hvis jeg skulle gøre det igen, ville jeg ikke gøre det i en bil med gevindundervogn :lol:
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00

Year okay hvad hvilken motor kan man så smide i en golf så og hvad vi i anbefale jeg skal gøre ved den, for at gøre den så fed som muligt?

Kommer an på hvilken motor der allerede sidder i den du køber, så må du hæve effekten med 20%.
Brugeravatar

Styrkeliste

sport-jack skrev:Year okay hvad hvilken motor kan man så smide i en golf så og hvad vi i anbefale jeg skal gøre ved den, for at gøre den så fed som muligt?

Har du en eller anden våd drøm om at foretage et motorskift eller hva? Der er jo ingen grund til at skifte den ud, hvis den kører fint og ikke bruger olie eller vand? (og så ville det jo endda ikke være nødvendigt med motorskift?)

Træner her: Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

sport-jack skrev:Year okay hvad hvilken motor kan man så smide i en golf så og hvad vi i anbefale jeg skal gøre ved den, for at gøre den så fed som muligt?

For fanden da. Smut ind på Bilgalleri.dk der er så mange der har skiftet deres motor ud i golf til VR6, 1.8t etc. Derinde kan du få rigtigt meget info.
3 sider med emner om motor skift på golf:
http://www.bilgalleri.dk/forum/sogeresu ... skift+golf
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00