Jeg er en dreng på 15 år, 175 cm høj, 62 kg, fedtprocent på 20-21.
Jeg har trænet i en 3 måneder stille og roligt, prøver at lære en masse og få lidt erfaring. Jeg spiser sundt og ved det grundlæggende om træning. Men da jeg ikke har lavet en kostplan er jeg ikke helt sikker på om jeg får den rigtige mængde af proteiner, kulhydrater osv.
Derudover har jeg bare prøvet en masse forskellige øvelser og kører ikke efter noget program da jeg gerne vil have teknikken i orden før jeg begyndte at træne rigtigt og hårdt.
Min plan nu er at få et træningsprogram (fullbody) og få lavet en kostplan.
Mit mål er i sidste ende en "strandform" og motionerer også ved siden af. Jeg vil gerne have nogle kg på og ved godt jeg ikke kan få en krop jeg er tilfreds med til sommer. Jeg elsker at træne, så i må endelig ikke misforstå mig når jeg siger strandform. Er ikke en af de uvidende typer som tror man bare lige kan træne sig til det. Jeg mangler bare lidt vejledning så jeg kan komme igang.
- Ville gerne høre jeres mening om bill starr's 5x5 program.
- Men hvordan vurderer i bill starr's program og da jeg er nybegynder tager jeg faktisk kun 40 kg på mit sidste sæt i bænkpres. Har dog ikke tjekket mit 1RM endnu, det er nok lidt højere.
- Der står at man stiger 2,5 kg i squat i hver uge, hvad gør man i de andre øvelser?
I det hele taget vil jeg gerne vide om i ville anbefale det program eller om jeg skal starte med et simpelt et.
Tog lige et par billeder af mig på min søsters værelse
så i nemmere ka' vurdere det (ved ik om det hjælper jer)