Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Blasfemi? Who cares

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Er det Blasfemi?

Ja.. Det er forkert at lave grin med Jesus
5
28%
Nej.. Det har jo bare gjort Jesus en hel del sejere
13
72%

Stemmer i alt : 18

Billede
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nord

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er vel osse begrænset, hvor mange der i dag tror på alt det med gud og jesus og alt det der...

Jeg er lige blevet færdig med folkeskolen og i min klasse var der 2 der troede på det, resten tror ikke på det...

Jeg sætter personligt min tvivl med det.

1. Kristendommen startede på et tidspunkt hvor selvmordsprocenten var meget høj.

2. Det var jo en smart måde at få folk til at makke ret...

3. En gang var det iorden at slå fx. muslimer ihjel i fx. korstog osv. og de slog jo folk ihjel hvis de ikke ville koventér om til kristendommen. Samtidig benytte kongerne til at rage massere af land til sig, da soldaterne bare fik af vide at de kom i himmelen hvis de døde i kamp...

4. Himmelen og Helvede,

Helvede: Skulle i og for sig, være en straf hvis man ikke havde opført sig ordentligt, men jeg syntes at "ondskab" er jo en opfattelse af hvad man selv syntes... Fx. punkt 3. Og hvorfor skal der være en straf?!

Himmelen: Det guddommelige sted man kommer hen hvis man har levet efter kirkens love og betalt sin skat til staten... Det jeg tænker lidt på "Hvis det findes" hvordan er man deroppe? fx. hvor gammel, jeg ville da være lidt nederen over at komme i himmelen hvis jeg var fx. 120 år gamle "biblen siger dog" at man bliver helbred for alt ting, men betyder det osse man bliver yngere?!

5. Paven tjente jo osse fedt på folks tro. Han ville love folk de kom i himmlen hvis de betalte ham "en slags bøde" hvis de have fucket op i den...

Efter min mening er det med kristendommen et smart trick der blev brugt i de "meget" gamle dage, til at forhindere at folk ikke slog hinnanden ihjel og betale deres skat, så de kunne komme i paradis når de døde...

Og jeg syntes jo lidt at både den og koranen kan fortolkes lidt som man har lyst til... og hvis man ikke ser det i sammenhæng så kan mord på sin modstander jo være den hemmelige vej i paradis, og efter min mening er folkekirken snart på vej til at løbe tør for penge, for jeg har hvertfald ikke planer om at betale kirkeskat

Men folk må gerne tro på hvad de har lyst til, jeg tror mener på den buddistiske version, at man genopstarter som et andet væsen... og det er jo meget heldigt at vi blev mennesker da der er satans mange myrer :wink:

Hvis nogle kan mod forkalde det jeg har skrevet kunne det da osse være nice... :)
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Det er sq vise ord min ven...
Havde ikke regnet med så lang en forklaring fra en der lige har forladt folkeskolen.. :D
Keep Up
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord

Blasfemi? Who cares..

Denne her Mullah gør! check hans vision af "Muslims World Order"...>> LINK <<

Mon ikke han skulle tilbage til sindssygehospitalet igen... Haha crazy farker..

Og så denne her historie fra Tyrkiet :

Piglet keeps Pooh off air
http://www.news.com.au/story/0,10117,19503274-1702,00.html?from=rss

TURKEY'S public television TRT, controlled by the Islamist-rooted government, has barred the popular Walt Disney cartoon Winnie the Pooh from air because it has a piglet as one of its main heroes, the Turkish press reported today.
Several other cartoons featuring pigs also failed to win the green light from TRT management, according to the left-wing Cumhuriyet daily.

The station initially considered scissoring the scenes showing Piglet, but abandoned the idea because the small pink-skinned character, one of Winnie the Pooh's closest friends, appeared too often, Cumhuriyet and the mass-circulation Sabah newspaper said.

TRT officials were not immediately available for comment.

Pigs are regarded as unclean by Muslims and Islam prohibits the consumption of pork.

Winnie the Pooh has been aired on other television channels in Turkey and its videos are easily available at the stores.

Employees have recently complained of increasing government intervention in TRT's broadcasting policy, including also the appointment of ruling party cronies to key posts at the institution, which runs several television and radio channels.

Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's Justice and Development Party, the offshoot of a now-banned Islamist movement, is under fire for seeking to raise the profile of Islam in mainly Muslim but strictly secular Turkey.

Billede
Billede
Brugeravatar

Billede

LINK

Hehe.. :twisted:
Billede
Brugeravatar

GoNe skrev:Det er vel osse begrænset, hvor mange der i dag tror på alt det med gud og jesus og alt det der...

Jeg er lige blevet færdig med folkeskolen og i min klasse var der 2 der troede på det, resten tror ikke på det...

Jeg sætter personligt min tvivl med det.

1. Kristendommen startede på et tidspunkt hvor selvmordsprocenten var meget høj.

2. Det var jo en smart måde at få folk til at makke ret...

3. En gang var det iorden at slå fx. muslimer ihjel i fx. korstog osv. og de slog jo folk ihjel hvis de ikke ville koventér om til kristendommen. Samtidig benytte kongerne til at rage massere af land til sig, da soldaterne bare fik af vide at de kom i himmelen hvis de døde i kamp...

4. Himmelen og Helvede,

Helvede: Skulle i og for sig, være en straf hvis man ikke havde opført sig ordentligt, men jeg syntes at "ondskab" er jo en opfattelse af hvad man selv syntes... Fx. punkt 3. Og hvorfor skal der være en straf?!

Himmelen: Det guddommelige sted man kommer hen hvis man har levet efter kirkens love og betalt sin skat til staten... Det jeg tænker lidt på "Hvis det findes" hvordan er man deroppe? fx. hvor gammel, jeg ville da være lidt nederen over at komme i himmelen hvis jeg var fx. 120 år gamle "biblen siger dog" at man bliver helbred for alt ting, men betyder det osse man bliver yngere?!

5. Paven tjente jo osse fedt på folks tro. Han ville love folk de kom i himmlen hvis de betalte ham "en slags bøde" hvis de have fucket op i den...

Efter min mening er det med kristendommen et smart trick der blev brugt i de "meget" gamle dage, til at forhindere at folk ikke slog hinnanden ihjel og betale deres skat, så de kunne komme i paradis når de døde...

Og jeg syntes jo lidt at både den og koranen kan fortolkes lidt som man har lyst til... og hvis man ikke ser det i sammenhæng så kan mord på sin modstander jo være den hemmelige vej i paradis, og efter min mening er folkekirken snart på vej til at løbe tør for penge, for jeg har hvertfald ikke planer om at betale kirkeskat

Men folk må gerne tro på hvad de har lyst til, jeg tror mener på den buddistiske version, at man genopstarter som et andet væsen... og det er jo meget heldigt at vi blev mennesker da der er satans mange myrer :wink:

Hvis nogle kan mod forkalde det jeg har skrevet kunne det da osse være nice... :)

Nu er der jo mange forskellige måder at tro på gud!

Fordi du tror på kristendommen osv, er ikke det samme som at tro på at du kommer i helvede hvis du laver noget lort og omvendt kommer du i himlen hvis du ikke synder..
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Trosbekendelsen:

Vor Fader, du som er i himlene!
Helliget blive dit navn,
komme dit rige,
ske din vilje
som i himlen således også på jorden;
giv os i dag vort daglige brød,
og forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere,
og led os ikke ind i fristelse, men fri os fra det onde.
For dit er Riget og magten og æren i evighed! Amen.

Efter min mening er hele den bøn, en stor metafor, for det du om taler... Efter hvad jeg lige husker fra min konfirmations forbedrelser, så er dette en bøn, man skal sige i kirken, og en bekræftigelse af den kristne tro...
Og da himlen jo både indgår et par gange, osse som nogle metaforé "Helliget blive dit navn, Komme dit rige, kan nemt oversættes til, kommer op til dig og hvor er gud, i himlen" kan godt pille hele lortet fra hinanden, men sidder lige og ser The Green Mile, med jesus 2 i sort...

Men altså hvis det passer, så må himlen være stor, da både fugle, myre, myg, fisk, rumvæser, mennesker og hunde, jo skulle kunne være der... :|

Men det var en kanon fest, og en god anledning til at få 25.000 kr. lige i skuffen :wink:

Ville nok sige hvis jeg først skulle vælge om jeg ville dyppes nu, ville jeg nok ha sagt nej... Jeg havde jo ikke rigtigt noget valg... :wink:
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Styrkeliste

Det der er ikke trosbekendelsen, men fadervor og er i øvrigt fuld af stavefejl :)

Synes det er lidt imponerende, at man i så tidlig en alder kan afvise kristendommen så blankt uden at have skyggen af indsigt i hvad, det egentlig er man forholder sig til og tager afstand fra.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Det er rigtigt... Det er fadervor... my bad :)

Trosbekendelsen: 3 første linier...

Vi forsager Djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen.

Vi tror på Gud Fader, den almægtige,
himmelens og jordens skaber.

http://www.natkirke.dk/htm/t_apostolsk.htm

Fadervor var copy/paste fra http://www.natkirken.dk

Men det gør det jo ikke bedre og vil stadig mene det er en væsenlig ting i kristendommen at tro på himlen, og tildels helvede. :|
Abraham Lincoln
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er ikke troende, så jeg vil ikke diskutere det med dig som sådan, men jeg synes alligevel du skal passe på med at udtale dig så skråsikkert om noget, du tydeligvis ikke har den fornødne viden om :)

Der er selvfølgelig ingen, der tvinger dig til at tage noget som helst af det, der står i biblen for gode varer og du skal naturligvis være mere end velkommen til at tolke det som du har lyst. Faktum er dog, at det meste af vores retssystem og mange af de grundpiller vores samfund er bygget på stammer fra kristendommen. Tro er langt hen ad vejen et spørgsmål om, hvor meget man selv lægger i det, men jeg synes da det er ærgeligt du ikke kan se, hvor meget kristendommen har bidraget til vores levevis.

I øvrigt er din kommentar om buddhisme ret malplaceret og lidt irrelevant, for buddhismen er meget mere stringent end kristendommen, og hvis du satte dig ind i basal buddhisme tror jeg meget hurtigt du ville finde ud af, at det tiltaler dig endnu mindre end kristendom :wink:
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

til Karl Æg.
Man skal passe på med at give kristendommen æren for vores samfundsstruktur.

Enig i at kristendommen har haft indflydelse på måden vores samfund er sat sammen på og den er en stor del af vores kulturarv, men det er ik nødvendigvis positivt.
Mange kristne sammenligner den vestlige verden økonimiske status med andre verdensdele, og er ikke sene til at give æren til vores religion.
grunden til vores velstand skal dog i langt højere grad findes i vores velvilloghed til at udnytte(kolonisere, tage til slaver), andre kultur og deres befolkninger...

http://www.ateist.dk/index.php?option=c ... &Itemid=40

Synes kristendommen er mere indviklet end bare Gud og Satan, himmel og helvede.

Jeg ser kirkeinstitutionen som et rart sted i forbindelse med vigtige begivenheder i ens liv, glædelige som triste.

I forhold til hvorledes man skal anskue det kristne budskab og budskaberne i biblen føler jeg at eksistensteologiske filosoffer udlægger på den bedste måde.

Umiddelbart vil jeg ikke sige jeg tror på en almægtig gud, men tror på det kristne budskab, det Kant kalder den gyldne regel.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Eus > Jeg har på intet tidspunkt nævnt vores velstand, og jeg synes heller ikke man kan tilskrive kirken denne.

Derimod er mange af de moralske og etiske værdier vores samfund er bygget på udsprunget af kristendommen (humanisme, demokrati osv.), og har du indvændinger herimod er jeg naturligvis lydhør :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:Eus > Jeg har på intet tidspunkt nævnt vores velstand, og jeg synes heller ikke man kan tilskrive kirken denne.

Derimod er mange af de moralske og etiske værdier vores samfund er bygget på udsprunget af kristendommen (humanisme, demokrati osv.), og har du indvændinger herimod er jeg naturligvis lydhør :)

Demokrati i dets grundform bygger i højere grad på tanker fra de gamle grækere. Reelt demokrati i Danmark kommer vel også først i forbindelse med arbejderbevægelsen grundlæggelse?

Men den er selvfølgelig tricky, for demokratiets grundpille er selvfølgelig at alle mennesker er skabt lige, hvilket er i ovenstemmelse med kristendommens menneskesyn.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Hvis du læste det link jeg skrev vil du finde ud af at kristestendommen og demokrati ikke har en pind med hinnanden at gøre. En af grundene til at vi beholdt enevælden så længe i Danmark var at kirken frygtede og modarbejdede demokratiet..

Jeg kunne lige så godt have sagt som samfundsorden som velstand...

Grunden til at vores samfund ser ud som det gør er næppe fordi vi har haft kristendommen til at vejlede os, men at vi har befundet os på højere udviklingsstadie end så mange andre.(velstand!)
Hvis vi derimod havde haft religions lighed (det har vi stadig ik!) kunne vi være sluppet for:
1. Latterlig mange dyrt udsmykkede kirker som ingen bruger længere bruger
2. Aflønning af præster, kirketjenere, orgelspillere korsasngere
3. At folk spilder deres liv i fundamentaliske kredse og afholder sig alkohol, sex og blablabla
4. Kirkens forfølgelse af minoriteter hekseafbrændinger osv

POinten er at vores samfund ser ud som det gør nærmere på trods af end på grund af kristendommen

Point taken, kristendommen er selvfølgelig ikke eneansvarlig for vores tankegang og væremåde, men at benægte at den har været (kraftigt) indflydende på den er uhyggeligt snæversynet.

Jeg har netop (og noget modvilligt :P ) læst dit link, og forfatteren har tydeligvis ikke styr på hverken sin historie, sine kilder eller validiteten i sine udtalelser og holdninger. Derudover skal han måske overveje, hvad eventuelle konsekvenser af hans udtalelser potentielt kunne medføre i et andet forum end hans egen hjemmeside.

Dit argument angående enevælden er faktisk rigtig fint, hvis det altså havde noget med religon at gøre. Det har det bare ikke. Det er udelukkende politik, også selvom aktørerne er præster og biskopper, og derfor synes jeg ikke det hører hjemme i den her diskussion.

Vores udvikling og det stadie vi er noget til, skyldes hverken religion eller mangel på samme, men en masse andre gunstige faktorer såsom forskning, investering, koloniseringen, diverse krige m.m. og jeg har aldrig påstået andet, eftersom det stadig ikke har noget med vores kultur og tankegang at gøre som sådan.

I øvrigt vil jeg gerne tilknytte et par kommentarer til dine 4 listede punkter:

1: Ja kultur er godt nok en forfærdelig og grusom ting. Synes du også de ægyptiske pyramider, buddhistiske templer i Østen og gamle gravhøje fra svundne kulturer er spild af resourcer?

2: Det kan jeg nu ikke begræde, når jeg konstant bliver mindet om hvor mange andre snyltere, vi har i samfundet. I det mindste er de da beskæftigede.

3: Fundamentalisme og religion er ikke synonymer, og det er altså et stærkt begrænset fåtal af kristne, der praktiserer det. Og når de endelig gør det, vælger de det som regel selv (dog ofte under indflydelse fra magtfulde personer, men dette er heller ikke religion).

4: Er det et seriøst argument?

Nej, vores samfund ser ud som det gør pga. de personer, der har levet i det og påvirket det, og at helt uhyggeligt mange af dem har været kristne - til tider stærkt troende - er et meget gunstigt sammentræf :wink:

Synes helt ærligt det er meget synd for jer såkaldte ateister, at I ikke kan se mangfoldigheden, fornuften og det gode budskab i mange af de organiserede livsfilosofier og religioner, men udelukkende er indebrændte over dem, der har forvaltet og fortolket dem.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Kristendommen har haft stor indflydelse på vores tankegang og væremåde.....

belær mig om forfatterens fejl..

Tror det er omkring enevælden vi har misforståelsen..Jeg har igennem hele mit indlæg ikke kun beskrevet kristendommen som en religion, men også som en politisk magtfaktor der udøves igennem kirken. (det må du da have lagt mærke til!?)

Det er jo netop kirkens udnyttelse af den almindelige mand. Den måde den tillúskede sig magt ved at bilde at hvis de ikke troede eller gik i kirke ville de brænde op i helvede.
Hvis det var sådan at folk bare gik stille rundt derhjemme med deres religion så fred være med det.

1. nah kultur er fint, men hvis jeg dengang lå udsultet og nær død af pest, og ikke kunne rededes på grund af min konge, i frygt for at komme i helvede, hellere ville importere dyrt guld fra Afrika end at redde mig, ville jeg nok se lidt anderledes på det:)

2. Jag vi bruger penge på en masse andre ting også, men det er vel ikke et argument. Der ligger en masse penge vi kan spare! Mere moralsk synse jeg også det er forkert betragte nogen religion som mere rigtig end andre. Hvorfor skal kristne få foræret deres kirker mens muslimer, jøder selv skal betale deres?! (jeg mener selvfølgelig ikke at vi også skal give dem kirker, men at vi ikke skal give nogen kirker:) ) Når vi nu har fået lighed på så mange andre punkter hvorfor så ikke religionslighed?

3. Vi har masser af kristne fundamentalister i Danmark selvom de ikke siger så meget. De lever ofte lidt isoleret. Enhver mellem stor by har både luther og indre missionske forsamlinger, samt kristne friskoler. De prøver jo netop at holde deres børn fri fra videnskabelig tankegang og sund fornuft, så de ikke finder ud af at jorden er ældre en 9000 år.

Og nej, de vælger ikke selv om de vil være kristne. hvis du fra du bliver født bliver isoleret på denne måde så træder man ik bare ud. (gad jeg enligt godt se en undersøgelse på)

4. Hvorfor skulle det ikke være seriøst?

Jeg kan sagtens se hvorfor folk tror på kristendommen, og indrømmer gerne at det i nogen tilfælde kan hjælpe folk igennem kriser.
Men sammenlignet med de ofre den har kostet og stadig gør, (tag et kig på USA :o) så så jeg mig gerne fri.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster