Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

GoNe skrev:Det er vel osse begrænset, hvor mange der i dag tror på alt det med gud og jesus og alt det der...
Jeg er lige blevet færdig med folkeskolen og i min klasse var der 2 der troede på det, resten tror ikke på det...
Jeg sætter personligt min tvivl med det.
1. Kristendommen startede på et tidspunkt hvor selvmordsprocenten var meget høj.
2. Det var jo en smart måde at få folk til at makke ret...
3. En gang var det iorden at slå fx. muslimer ihjel i fx. korstog osv. og de slog jo folk ihjel hvis de ikke ville koventér om til kristendommen. Samtidig benytte kongerne til at rage massere af land til sig, da soldaterne bare fik af vide at de kom i himmelen hvis de døde i kamp...
4. Himmelen og Helvede,
Helvede: Skulle i og for sig, være en straf hvis man ikke havde opført sig ordentligt, men jeg syntes at "ondskab" er jo en opfattelse af hvad man selv syntes... Fx. punkt 3. Og hvorfor skal der være en straf?!
Himmelen: Det guddommelige sted man kommer hen hvis man har levet efter kirkens love og betalt sin skat til staten... Det jeg tænker lidt på "Hvis det findes" hvordan er man deroppe? fx. hvor gammel, jeg ville da være lidt nederen over at komme i himmelen hvis jeg var fx. 120 år gamle "biblen siger dog" at man bliver helbred for alt ting, men betyder det osse man bliver yngere?!
5. Paven tjente jo osse fedt på folks tro. Han ville love folk de kom i himmlen hvis de betalte ham "en slags bøde" hvis de have fucket op i den...
Efter min mening er det med kristendommen et smart trick der blev brugt i de "meget" gamle dage, til at forhindere at folk ikke slog hinnanden ihjel og betale deres skat, så de kunne komme i paradis når de døde...
Og jeg syntes jo lidt at både den og koranen kan fortolkes lidt som man har lyst til... og hvis man ikke ser det i sammenhæng så kan mord på sin modstander jo være den hemmelige vej i paradis, og efter min mening er folkekirken snart på vej til at løbe tør for penge, for jeg har hvertfald ikke planer om at betale kirkeskat
Men folk må gerne tro på hvad de har lyst til, jeg tror mener på den buddistiske version, at man genopstarter som et andet væsen... og det er jo meget heldigt at vi blev mennesker da der er satans mange myrer![]()

Karl Æg skrev:Eus > Jeg har på intet tidspunkt nævnt vores velstand, og jeg synes heller ikke man kan tilskrive kirken denne.
Derimod er mange af de moralske og etiske værdier vores samfund er bygget på udsprunget af kristendommen (humanisme, demokrati osv.), og har du indvændinger herimod er jeg naturligvis lydhør

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster