Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1308
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1306

Følg bodybuilding.dk på

Bliv stærk i bænkpres på 7 uger

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk :)
Et lille spørgsmål til jer som har kørt programmet "Bliv stærk i bænkpres på 7 uger". Evt. nogen som har hørt om hvor hårdt programmet er.

Jeg er lige startet på programmet og jeg undre mig egentlig lidt over to ting:

1) Jeg synes det er meget lidt kun at kører 4 øvelser pr. træningspas. Hvordan kan det være ? Er det evt. fordi man skal spare meget energi til sit bænkpres, eller.. ?

2) Den anden ting der undre mig lidt er, hvorfor man kun kører ben én gang om ugen. Undre mig også lidt over man kun kører biceps/triceps én gang om ugen, men især benene fordi det er store muskler vi taler om og så vidt jeg ved giver det 33% bedre resultater i overkroppen når man også træner ben. Kan det evt. igen have noget at gøre med at man skal spare noget energi sammen til sit bænkpres ?

Håber nogen kan give mig svar.

Btw: Har trænet 2 måneder, er 17 år gammel og vejer ca. 70 kg. hvis det skulle have interesse :P
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Rødovre

Træner her: Balance Club
Fitness World Husum

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

viewforum.php?f=33 her burde ihvertfald kunne se et par anmeldelser af andre som har kørt programmet

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ronzefar skrev:http://www.bodybuilding.dk/viewforum.php?f=33 her burde ihvertfald kunne se et par anmeldelser af andre som har kørt programmet

Har læst anmeldelserne derinde, men det giver mig jo ikke svar på mine spørgsmål :P

Kan se det giver gode resultater, men ville bare gerne have svar på mine spørgsmål :D
Brugeravatar

Fitness World Husum

Hvorfor køre det program når du kun har trænet 2 måneder?... Hvorfor ikke bare fokusere på masse over all, prøv med noget bill star, fullbody, eller 2-split... Btw så er bentræning meget overvurderet, 33% mere muskeltilvækst pga man laver squat, er overvurderet..

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

SimonGreen skrev:Hvorfor køre det program når du kun har trænet 2 måneder?... Hvorfor ikke bare fokusere på masse over all, prøv med noget bill star, fullbody, eller 2-split... Btw så er bentræning meget overvurderet, 33% mere muskeltilvækst pga man laver squat, er overvurderet..

Tænkte nok der var en der ville spørge om det hehe. Det er egentlig fordi at mit bryst halter meget efter alt det andet. Det gør min ryg også (vil kører noget der fokusere på ryggen efter dette program).

Før de 2 måneder, havde jeg trænet lidt herhjemme i en 2-3 måneders tid tror jeg. Mave, triceps/biceps og skuldre. Jeg har spillet fodbold i over 5 år (Højt niveau mere end halvdelen af tiden), og man kan godt mærke ens ben er langt foran alt det andet.

Derfor halter min ryg og mit bryst lidt efter det andet. Min 1RM i Squat 80 kg. Min 1RM i dødløft er sølle 70 kg. og min 1RM i bryst er 50 kg. Så du kan muligvis nok forstå jeg gerne vil fokusere lidt på min ryg og mit bryst :)

Tror desuden ikke 33% er overdrevet. Mener jeg læste det i en artikel herinde, hvor der var blevet lavet nogen forsøg, hvor 2 grupper lavede nøjagtig de samme øvelser med den forskel at den ene gruppe også trænede ben. Kan ikke lige huske hvor lang tid, men det viste at dem der også trænede ben havde 33% større fremgang i overkroppen, end dem der ikke trænede ben.
Brugeravatar

Fitness World Husum

d-o-l-l-e skrev:
SimonGreen skrev:Hvorfor køre det program når du kun har trænet 2 måneder?... Hvorfor ikke bare fokusere på masse over all, prøv med noget bill star, fullbody, eller 2-split... Btw så er bentræning meget overvurderet, 33% mere muskeltilvækst pga man laver squat, er overvurderet..

Tænkte nok der var en der ville spørge om det hehe. Det er egentlig fordi at mit bryst halter meget efter alt det andet. Det gør min ryg også (vil kører noget der fokusere på ryggen efter dette program).

Før de 2 måneder, havde jeg trænet lidt herhjemme i en 2-3 måneders tid tror jeg. Mave, triceps/biceps og skuldre. Jeg har spillet fodbold i over 5 år (Højt niveau mere end halvdelen af tiden), og man kan godt mærke ens ben er langt foran alt det andet.

Derfor halter min ryg og mit bryst lidt efter det andet. Min 1RM i Squat 80 kg. Min 1RM i dødløft er sølle 70 kg. og min 1RM i bryst er 50 kg. Så du kan muligvis nok forstå jeg gerne vil fokusere lidt på min ryg og mit bryst :)

Tror desuden ikke 33% er overdrevet. Mener jeg læste det i en artikel herinde, hvor der var blevet lavet nogen forsøg, hvor 2 grupper lavede nøjagtig de samme øvelser med den forskel at den ene gruppe også trænede ben. Kan ikke lige huske hvor lang tid, men det viste at dem der også trænede ben havde 33% større fremgang i overkroppen, end dem der ikke trænede ben.

Synes også 33% mere vækst på overkroppen lyder ret meget ude i hampen, men tror gerne på at det kan stå for 33% mere overall vækst og stimulere mere vækst i overkroppen også.

NoGood skrev:
d-o-l-l-e skrev:

Synes også 33% mere vækst på overkroppen lyder ret meget ude i hampen, men tror gerne på at det kan stå for 33% mere overall vækst og stimulere mere vækst i overkroppen også.

Kan godt være jeg har læst forkert et sted hehe :)

Men nogen som kan svare på mine spørgsmål ? :D
Brugeravatar

Fitness World Husum

Store flerledsøvelser fremmer frigørelsen af test i kroppen (det mandlige kønshormon) Heri blandt squat, men 33% mere muskeltilvækst overordnet set, er en overvurderet skrøne "mener jeg" du skal tænke på at der er mange receptorer der spiller ind, som søvn, kost, gener osv.

Btw når du kun har trænet 2mdr, er dine sener, led og muskler muligvis ikke stærke nok til at ligge med 80-90% af 1rm i bænkpres, og negative reps (eccentriske reps) tærrer også rigtig godt på dine sener og led, og er bestemt ikke for nybegyndere.

Du kan jo altid bygge et 2-split eller fullbody op omkring mere fokus på bryst og ryg..
Det var blot mine 5 cents. jeg synes det er dumt at dig at begynde på programmet 2 mdr inde i dit styrketrænings forløb :)

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding