Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1256
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Blive stærkere, men bliver også mindre, men vil ikke slanke

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Ja, jeg har været herinde et par gange.

Og jeg har læst en del om, med at bulke og cutte, hvordan man tager på i muskler og taber sig og ja..
De sidste par måneder har jeg nok i snit, brugt ca 1-3 timer om dagen på læsning herinde og fra andre sider og på artikler.

Men dette her har jeg ikke helt kunne finde klar svar på.
Jeg ved godt, at der er en hvis forskel på styrke og masse. (fortæl mig gerne at jeg tager fejl, hvis jeg gør, søger kun viden :king: )

Men lad os nu leje, at jeg har (hvilket jeg har O:) ) en slappere overkrop, men har god kondi, og generel core styrke.
Kan jeg så godt blive stærkere HVIS jeg træner funktionel træning og svømmer, laver o-løb og den slags ting. Det kan godt være svært lige at forstå.
Nu har jeg ikke lige lavet et komplet/fast træningsprogram, men nu skriver jeg bare et FIKTIVT program, dog med de emner jeg godt kunne tænke mig - eller det jeg godt kunne tænke mig at blive stærkere på:

Mandag: Styrketræning
Tirsdag: Intervaltræning / svømning
Onsdag: Styrketræning og terrænløb
Torsdag: Intervaltræning
Fredag: Styrketræning
Lørdag: O-løb/svømning
Søndag: Afslapning

Det var bare et grovt skema. - man kan vel sige, jeg godt kunne tænke mig at blive bedre til de emner, jeg lige har nævnt, og blive stærkere!! - kan man det? selvom man bliver mindre? , hvis man gør det?.

ja... Mine faktiske mål:
1 At kunne gennemføre forsvarets test på til top karakter.
2 At tage på i muskelmasse - (ved godt man skal ligge de 500 cal i overskud, men, hvis jeg gerne vil træne, til at være lige så god som en jæger, så skal man have *møgmøgmøg* meget at spise. - og da jeg ikke tjener al verden, ser jeg lidt svært ved det)
3 Og ja, det lige over siger lidt mit mål - at kunne gennemføre en aspirant test hos jægerne/ frømand/ ssr.
Det er nogen tanker jeg altid har gået rundt med. at jeg godt kunne tænke mig, men ja, jeg kommer ikke ind i forsvaret lige pt, da jeg blev fyret for 5 måneder siden - fra mit hold 14, da jeg prioriterede min egen søsters bryllup (kunne ej få fri) frem for en øvelse, og lå syg 1 uge forinden. - så hvis det er, må det være hjemmeværnets ssr. hvis det kan lade sig gøre.

Men ja, nu ved i mine mål, Men mit problem er.
Min overkrop er ikke så stærk, som resten af kroppen, kan lige knap tage 5-6 pull-up med overhånds fatning. eks.
Vil gerne blive større, - men efter at man skal have et cal overskud på 500 til at tage "fornuftigt" på, så finder jeg bare svært at med at råd.
Vil gerne træne mig selv op i de nævnte emner.

Så ja.. sådan som jeg ser det, jeg synes selv det er svært at få tid til alt.
Er det for stor en mundfuld på 1 gang?
Eller hvordan skal jeg sætte min prioritet på det? - når jeg har 2 større mål (som måske går lidt hver deres retning?) - jeg ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette.

SÅ KÆRE BB'ERE - belær mig med jeres visdoms ord, og vis mig den rette ven :bodyman:
Ej, for real, vil rigtig gerne vide hvordan jeg skal tage det, for går ud fra enten skal jeg mixe flere tæningsprogrammer sammen, eller tage 1 af gangen - men så ofte varier. jeg ved det ikke, men håber jeg i gør:D
På forhånd tak for jeres hjælp:)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

du nævner selv løsningen.. du skal bare spise en helvedsmasse fordi alt det terrænløb osv er jo cardio og forbrænder kalorier. jeg dyrker selv gymnastik 4½ timer om ugen så der ryger også en del kalorier derfor skal jeg spise omkring 4000 kcal+ for at tage på i en vægt af 67 kg.

hvor meget squatter du i forhold til bænk?.. mine estimerede max er nemlig 75kg bænk hvorimod mine estimerede max i squat og dødløft er henholdsvis 130 og 165
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

Jeg tror du vil få en del ud af at starte til crossfit. Jeg ved at der er flere i mili, der benytter sig af dét, fordi du opnår en stor udtrætning af kroppen. Dét kombineret med eksempelvis en fullbody et par gange om ugen med tunge basisøvelser.

Desuden virker det som, at du ikke helt ved hvad eksempelvis frømandskorpset kræver. Du valgte din søster bryllup frem for en øvelse
- det tvivler jeg på havde været den rette indstilling hos eliten. Desuden kræver det også en kæmpe mental styrke, som du ikke nødvendigvis opnår gennem "terrænløb" og "styrketræning".

Held og lykke med det :)
Brugeravatar

MadzP92 skrev:du nævner selv løsningen.. du skal bare spise en helvedsmasse fordi alt det terrænløb osv er jo cardio og forbrænder kalorier. jeg dyrker selv gymnastik 4½ timer om ugen så der ryger også en del kalorier derfor skal jeg spise omkring 4000 kcal+ for at tage på i en vægt af 67 kg.

hvor meget squatter du i forhold til bænk?.. mine estimerede max er nemlig 75kg bænk hvorimod mine estimerede max i squat og dødløft er henholdsvis 130 og 165

For at være ærlig, har aldrig rigtig trænet bænk faktisk :b

Hej ex-soldat :)

Jeg gik selv med en drøm om at blive jægersoldat for en del år siden og fik desværre aldrig selv gjort så meget ved det. Jeg foretog mig dog en del relevant træning i forhold til emnet.

Umiddelbart kan jeg ikke sige om dit program-forslag er godt eller skidt, men jeg kan kommentere og fortælle hvad jeg selv fandt frem til ved at læse diverse træningsbøger.

Noget af det jeg kan huske, er at der var lagt enorm stor vægt på march med tung rygsæk. Det er vigtigt at kunne gå en strækning på op til 40-50 km med en rimelig belastning på ryggen uden de store problemer. Jeg selv trænede mig op til nijmegen marchen, en march hvor du går 50 km om dagen i 4 dage. med 10 kg på ryggen.

Jeg kan se du træner o-løb eller gerne vil. Det kan kun anbefales da det er et must at kunne finde rundt i en mørk skov som elite soldat. Jo mere jo bedre :)

Styrketræningen bør efter min mening være mere fokuseret på træning med egen kropsvægt. Jeg mener at som soldat er det vigtigt at have stor styrke og mindre kropsvægt frem for større styrke og større kropsvægt(giver det mening?). Ikke dermed sagt at gode øvelser som squat, lunges, dødløft og bænkpres skal udelades. Jeg mener bare ikke det er her det største fokus bør være.

Anyways så er det bare en kort videreformidling af noget jeg har læst et sted for meget længe siden, så jeg vil anbefale dig at søge noget info på google. Der er skrevet en del bøger om trænings forløbet, op til en evt. optagelse hos forskellige elite enheder. Der kan du også finde komplette træningsprogrammer med alt hvad der måtte høre til.

Hilsen KongDavid

Ittams skrev:Desuden virker det som, at du ikke helt ved hvad eksempelvis frømandskorpset kræver. Du valgte din søster bryllup frem for en øvelse
- det tvivler jeg på havde været den rette indstilling hos eliten. Desuden kræver det også en kæmpe mental styrke, som du ikke nødvendigvis opnår gennem "terrænløb" og "styrketræning".

Held og lykke med det :)

For at være ærlig, frømandskorpset har aldrig rigtigt været det jeg søgte 100%, men nævnte det, da det var et af eliterne.
Men jeg var "bare" på et HRU hold, og det vi fik af vide 100 gange, er vi skulle have baglandet i orden, ellers kom vi ikke ud, eller så vil det gå galt, og jeg gik meget op i, at man skal være mentalt klar 100%, og det var jeg. - er stadig :b
Men at skulle sige nej, til min egen søsters bryllup, - ikke bare en bryllups dag, nej, RIGTIGE bryllup. Havde jeg sagt nej, havde jeg jo ikke haft mig bagland i orden.

- Nu skal vi passe på det ikke kommer offtopic... :b ved godt selv hvad alt indebær med hvad forsvaret tilbyder. Er ikke uviden om de ting inde for emnet. - bare fordi man er i eliten, er det ikke ensbetydende med, at man er kold over for familien.

Styrketræningen bør efter min mening være mere fokuseret på træning med egen kropsvægt. Jeg mener at som soldat er det vigtigt at have stor styrke og mindre kropsvægt frem for større styrke og større kropsvægt(giver det mening?).

Er det ikke det man kalder funktionel træning?

Tak for hjælpen kongDavid. Nu sagde du også der var nogle træningsprogrammer på nettet.
Har selv haft lidt problemer med at finde dem.
Men som sagt, ønsker jo gerne at nå mine 2 mål på en gang.
Kan i komme op med nogle råd, om hvordan jeg bedst muligt måde kan ramme dem?

Er det ikke det man kalder funktionel træning?

Tak for hjælpen kongDavid. Nu sagde du også der var nogle træningsprogrammer på nettet.
Har selv haft lidt problemer med at finde dem.
Men som sagt, ønsker jo gerne at nå mine 2 mål på en gang.
Kan i komme op med nogle råd, om hvordan jeg bedst muligt måde kan ramme dem?

Om det er funktionel træning eller ej vil jeg ikke gøre mig klog på :)

Med hensyn til træningsprogrammer er det rigtigt at jeg henviste til google. Der hvor jeg selv har lært om træningen er fra bøger jeg har lånt mig til af kammerater.

Forsvarets eget forslag til træning til jægerkorpset.

http://forsvaret.dk/JGK/bliv_jaeger/Tra ... fault.aspx

Men er der nogen der kan komme op med et forslag hvordan man burde sætte sit træningsprogram - på dags-basis?

Rechenberger skrev:Men er der nogen der kan komme op med et forslag hvordan man burde sætte sit træningsprogram - på dags-basis?

Hvis du læser mit indlæg igen, vil du se, at jeg allerede har givet dig en ledetråd.
Brugeravatar

Find en dygtig træner, det vil spare dig for meget bøvl.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster