Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Bliver ikke større??

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej derude.
Jeg har nu trænet i ca. 10 uger, uden at se nogle forbedringer, udover at jeg har fået en del mere fedt på kroppen eftersom jeg har taget 11-12 kg på. Så problemet burde ikke være at jeg ikke spiser nok.
Godt nok er jeg steget 15 kg i bænkpress og 10 kg i squat, men det nok mest teknikken som jeg har fået styr på.

mit program ser således ud:

Squat 10*3
Bænkpress 10*3
miltary press 10*3
pull-ups 10*3
dips 10*3
bicep curls 10*3
Slutter af med mavebøjninger.

Hvad kan mit problem være? er jeg bare for utålmodig?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan ser din kost ud?

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du har taget 11-12 kg på i løbet af 10 uger, efter at du begyndte at træne, og du mener ikke at du er blevet større? :?

Hvis du har taget på, er det vel nok grunden til at du ikke kan se nogle tydelige forandringer, da det højest sandsynligt er gemt under fedtlaget ;-)

Bare klø på!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Tank skrev:Du har taget 11-12 kg på i løbet af 10 uger, efter at du begyndte at træne, og du mener ikke at du er blevet større? :?

jeg er ikke blevet større muskelmæssigt, mine arme og mit bryst måler stadig det samme, men min mave er blevet en del større, så jeg er bange for at det hele bare er fedt. :-k

kc95 skrev:
Tank skrev:Du har taget 11-12 kg på i løbet af 10 uger, efter at du begyndte at træne, og du mener ikke at du er blevet større? :?

jeg er ikke blevet større muskelmæssigt, mine arme og mit bryst måler stadig det samme, men min mave er blevet en del større, så jeg er bange for at det hele bare er fedt. :-k

Jeg kan ikke forestille mig andet at end del af de kg du har taget på er muskler. Alt andet ville være mærkeligt. Men du kan absolut heller ikke forvente nogle virkelig store visuelle forandringer på kun 10 uger. Du bør nærmere give det 10 måneder. Men du skal selvfølgelig sikre at det går fremad hele tiden. Tag eventuelt nogle statusbilleder hver uge så er det nemmere for andre at vurdere fremgangen.

Jeg kan ikke forestille mig andet at end del af de kg du har taget på er muskler. Alt andet ville være mærkeligt. Men du kan absolut heller ikke forvente nogle virkelig store visuelle forandringer på kun 10 uger. Du bør nærmere give det 10 måneder. Men du skal selvfølgelig sikre at det går fremad hele tiden. Tag eventuelt nogle statusbilleder hver uge så er det nemmere for andre at vurdere fremgangen.[/quote]
Jeg vil prøve at tage nogle statusbilleder, og så må jeg bare være tålmodig.

letzki skrev:Hvordan ser din kost ud?

spiser generelt sundt. Jeg indtager 3500 kcal om dagen og mit ligevægtsindtag er 3000, derudover får jeg 180 gram protein, da jeg vejer 90 kg.
Så kosten burde ikke være et problem. :-k

At tag et kilo på om ugen er alt for meget hvis du spørger mig, en sandsynlig muskelmasse øgning pr måned er 0,5kg.
Så på 10 uger har du med alt sandynlighed taget måske et kilo muskel på og 10kg fedt, do the math :)

Med hensyn til styrke så er det altså noget der tager tid, 15kg i bænk og 10kg i squat, er rigtig godt gået på 10 uger.

Så råd, ha nogen realistisk forventninger og spise noget mindre
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Der er et eller andet som ikke stemmer, hvis du har taget mere end et kilo på om ugen med et anslået overskud på 500kcal. Enten er dit ligevægtsindtag lavere, eller så indtager du mere. Sandsynligvis er det lidt af begge ting. Det er ikke altid lige let at finde det rette indtag. Der er dog ingen tvivl om at du med god samvittighed kan tage den lidt mere med ro med kosten. Prøv at skær lidt kcal af, så du lander på omtrent plus et halvt kilo om ugen. På den måde undgår du at der sætter sig alt for meget unødigt fedt på maven :-)

Og for resten. Husk at det tager tid at opnå resultater. Når man har været i gamet i noget tid begynder man pludselig at måle fremskridt over måneder og år, og ikke længere på ugebasis, da store forandringer ikke bare lige sker naturligt over natten.

Du mangler for resten lidt ryg i dit program :-) Lidt bent-over-row kunne være en fin tilføjelse så ikke du ender med gorillalook og diverse gener med ryggen.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Hvordan har du fundet ud af at du ikke er vokset omkring dine arme og bryst??? Tit og ofte er det en stor psykisk faktor der spiller ind.. Jeg synes tit det føles som os man bliver større når man cutter fordi man bliver mere markeret og fed når man bulker men det er jo ikke sådan det hænger sammen.. Brug et målebånd så får du nogle tørre tal du kan bruge til noget... :D
Brugeravatar

Mr. Vai skrev:Hvordan har du fundet ud af at du ikke er vokset omkring dine arme og bryst??? Tit og ofte er det en stor psykisk faktor der spiller ind.. Jeg synes tit det føles som os man bliver større når man cutter fordi man bliver mere markeret og fed når man bulker men det er jo ikke sådan det hænger sammen.. Brug et målebånd så får du nogle tørre tal du kan bruge til noget... :D

Det tror jeg allerede at han har gjort. Han skrev mine arme og mit bryst måler stadig det samme. Jeg er ellers enig i din betragtning.

Du skal også tænke på at hvis du er relativt utrænet inden du begynder, vil der det første stykke tid ikke ske så store forandringer størrelsesmæssigt, da (så vidt jeg ved) musklerne først skal opnå en hvis densitet inden det fra kroppens side kan betale sig at gøre dem større, istedet for bare at udnytte den overskydende plads der allerede er.

Det afhænger selvfølgelig også af din kropsbygning.

Personligt gik der cirka 2-3 måneder inden jeg kunne se nogen forskel nogle steder, udover vægtskiver på stængerne.

Tålmodighed. :)
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Merodium skrev:Du skal også tænke på at hvis du er relativt utrænet inden du begynder, vil der det første stykke tid ikke ske så store forandringer størrelsesmæssigt, da (så vidt jeg ved) musklerne først skal opnå en hvis densitet inden det fra kroppens side kan betale sig at gøre dem større, istedet for bare at udnytte den overskydende plads der allerede er.

Det afhænger selvfølgelig også af din kropsbygning.

Personligt gik der cirka 2-3 måneder inden jeg kunne se nogen forskel nogle steder, udover vægtskiver på stængerne.

Tålmodighed. :)

Ahh.. Er du nu sikker på det??

Reputation point: 65

Mr. Vai skrev:Hvordan har du fundet ud af at du ikke er vokset omkring dine arme og bryst??? Tit og ofte er det en stor psykisk faktor der spiller ind.. Jeg synes tit det føles som os man bliver større når man cutter fordi man bliver mere markeret og fed når man bulker men det er jo ikke sådan det hænger sammen.. Brug et målebånd så får du nogle tørre tal du kan bruge til noget... :D

Jeg har brugt målebånd. :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster