Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1498
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Blodforgiftning?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg blev tatoveret her i tirsdags. Da den var færdig efter 3 timer, gik jeg så hjemad, og begyndte at fryse helt ekstremt. Jeg tog så op og trænede, og mærkede derefter en kolosal træthed, hovedpine ect. Da jeg kommer hjem, får spist osv. bliver det værre og beslutter mig for at gå i seng. Det blev en urolig halvsøvnløs nat, og da jeg vågnede imorges havde jeg snotnæse bigtime, hovedpine, en trykken i hovedet når jeg rejser mig op, og er fuldstændig smadret i kroppen, muskler og enkelte led.

Mit spørgsmål er så om det kan være blodforgiftning fordi det kom så pludseligt efter tatoveringen, hørte fra en ven det evt. kunne være Sepsis, fordi den har influenzaligende symptomer.

Hvad tror i?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville smutte til lægen i stedet for at spørge her.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Det lyder altså bare som en omgang influenza.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Det lyder som ganske almindelig influenza, men er du nervøs, så smut forbi lægen.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Nickolas skrev:Jeg blev tatoveret her i tirsdags. Da den var færdig efter 3 timer, gik jeg så hjemad, og begyndte at fryse helt ekstremt. Jeg tog så op og trænede, og mærkede derefter en kolosal træthed, hovedpine ect. Da jeg kommer hjem, får spist osv. bliver det værre og beslutter mig for at gå i seng. Det blev en urolig halvsøvnløs nat, og da jeg vågnede imorges havde jeg snotnæse bigtime, hovedpine, en trykken i hovedet når jeg rejser mig op, og er fuldstændig smadret i kroppen, muskler og enkelte led.

Mit spørgsmål er så om det kan være blodforgiftning fordi det kom så pludseligt efter tatoveringen, hørte fra en ven det evt. kunne være Sepsis, fordi den har influenzaligende symptomer.

Hvad tror i?

Jeg havde en lignende tur den 31 januar :roll:

Det er ret sikkert influenza som nævnt men snak med læge vagten hvis du har feber over 40 grader, hvis du har svært ved at trække været så kan det være svine influenza.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Som sagt lyder det som influenza!

Men der har været slemme tilfælde af både blodforgiftning og koldbrand i forbindelse med tudser, som reglen er det når vi snakker "køkken-tatovører"

Men intet af det du skriver minder på nogen måde om blodforgiftning, så du kan være helt rolig :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Rigtig dum idé at gå lige op og træne, efter tre timers tortur under nålen. Når du lige er blevet tatoveret, og det lyder til at være en større omgang ihht. de tre timers varighed, så zoner din krop alle sine ressourcer ind på at helbrede det traumatiserede område. Og så er det sgu' lidt åndet, at drøne op og udsætte nævnte krop for tung vægttræning bagefter - som indebærer muskulær mikrotrauma, som der så OGSÅ skal afsættes restitutive ressourcer til at helbrede. Sorry, mate, det er ikke for at dogge dig.. - men det burde du kunne have regent ud. Havde det været en lille bitte tush, på størrelse med en femmer ell.lign. havde det ikke gjort den store forskel, men når et større område af huden er blevet flået op af en nål, så skal du sgu' give kroppen tid til at komme sig - og lade din restitution koncentrere sig om dét. Ellers tror fanden at dit immunforsvar bliver takseret.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Rigtig dum idé at gå lige op og træne, efter tre timers tortur under nålen. Når du lige er blevet tatoveret, og det lyder til at være en større omgang ihht. de tre timers varighed, så zoner din krop alle sine ressourcer ind på at helbrede det traumatiserede område. Og så er det sgu' lidt åndet, at drøne op og udsætte nævnte krop for tung vægttræning bagefter - som indebærer muskulær mikrotrauma, som der så OGSÅ skal afsættes restitutive ressourcer til at helbrede. Sorry, mate, det er ikke for at dogge dig.. - men det burde du kunne have regent ud. Havde det været en lille bitte tush, på størrelse med en femmer ell.lign. havde det ikke gjort den store forskel, men når et større område af huden er blevet flået op af en nål, så skal du sgu' give kroppen tid til at komme sig - og lade din restitution koncentrere sig om dét. Ellers tror fanden at dit immunforsvar bliver takseret.

Hvor hårdt er det egentlig at komme sig over en tatovering? Jeg blev nysgerrig siden du skriver så meget om det og da typiske mænd der vil træne sig store også har tattoos. Jeg har ikke en eneste tattoo men har tit tænkt på at få lavet en løve på skuldren.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

.. hvis det er en stor tush, som tager mere end 1½ time at få lavet.. - så ville jeg ikke anbefale at man gik direkte ned og trænede bagefter, men derimod gik hjem, spiste godt og sørgerede for at få et godt skud vitaminer og derefter en god nats søvn. Plus masser af vand, fordi det af enelleranden grund skulle være godt ifbm. heling af overbelastet hud.

Kildekritik:

Jeg taler ud fra en blanding af videnskab, egenerfaring (jeg er big time prolZor) og ren og skær broscience.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Altså jeg har trænet lige efter, stort set hver gang jeg er blevet tusset og har aldrig haft problemer med det.
Mine tats og hverken blevet skadet eller lign. og jeg har aldrig fået det fysisk dårligt.

Men spørg din læge.

Reputation point: 15

Geografisk sted: 2300

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

Hvis det havde været sepsis, havde du ikke været i tvivl.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Tror det er meget individuelt, hvor lang tid det tager at komme sig over en tus, men baserer det udelukkende på egne erfaringer ligesom Menace.

Da jeg havde været under nålen i seks timer, havde jeg i hvert fald ikke kræfter til at træne. Nærmest ikke engang til at cykle de seks kilometer hjem i Århus' kuperede terræn =P~
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)