Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 901
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 900

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding efter chemo-therapi

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej
Har engang brugt forummet meget, men gik langsomt væk fra at være en internet myg- til faktisk selv at tjene penge på min hobby "træning / bodybuilding" som resulterede i at jeg blev hold træner samt personligtræner.

Er der nogle af jer som kender athleter, venner eller familie som har været inden for sporten og ligeledes gjort et comeback mht, deres fysik?

Emnet omhandler mig; da jeg selv gennemgår chemo-behandling for min testiskelkræft, jeg er blevet opereret. Og mangler kun 1 behandling af BEP. Der er røget endel masse, styrke og condition eftersom at jeg ikke har haft trænet i snart 5måneder. Kosten er også fuldstændig ved siden af, men præget af mange grøntsager samt friskpressede juices! Aka antioxidant bombs.

Alt køre som det skal, mine tal er hvor de skal være og behandlingen " medicinsk / alternativ " ser ud til at virke. Men ville bare høre om i havde nogle råd, såvel som at i kendte nogle der har gennemgået samme process?

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har selv en veninde, der har gennemgået et ret voldsomt kemo-forløb her i foråret og hun er blevet tilbudt genoptræning hos en fys. Har du ikke fået samme mulighed? Så kan man vel langsomt bygge på.

Godt at høre behandlingen går planmæssigt.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nej. er ikke blevet tilbudt noget.
Jeg søger ligeledes erstatning for det lægerne har gjort, nemlig at have udsat det så længe.

Jeg ved ikke rigtigt om det hænger sammen med at de ved jeg er personligtræner, eller? Men kunne da være rart med en person som kunne hjælpe en lidt i gang, eftersom at man føler sig virkelig klam/smadret/træt når man går sådan et forløb igennem.

held og lykke med det, jeg håber virkelig alt det bedst for dig. fedt du har klaret det :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 125.00

Profion9k skrev:Nej. er ikke blevet tilbudt noget.
Jeg søger ligeledes erstatning for det lægerne har gjort, nemlig at have udsat det så længe.

Jeg ved ikke rigtigt om det hænger sammen med at de ved jeg er personligtræner, eller? Men kunne da være rart med en person som kunne hjælpe en lidt i gang, eftersom at man føler sig virkelig klam/smadret/træt når man går sådan et forløb igennem.

Det tror jeg næppe. Min veninde er uddannet fysioterapeut og er blevet henvist til genoptræning hos en fysioterapiklinik.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Lige med hensyn til testikkelkræft har du vel fået fjernet en testikkel? Det kan vel godt have indflydelse på testosteron produktionen.

Lance Armstrong gjorde et godt comeback.

Men der er forskel på kemo. Doser og varighed.
Men selvom du får kemo kan du jo godt træne og spise ordentligt :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 87.50
- Dødløft: 132.50

Jo den "syge" sten blev fjernet.
Det skulle næppe gå hen og påvirke mit testosteron niveau, da den nuværende testikel overtager det arbejde der engang blev delt. Hvis jeg husker korrekt, skiftes de om at producere hormonerne så nu arbejder den raske sten bare på højtryk.

Chemoen, maden, og den manglende træning kan og vil have en effect på mine niveauer. Så der bliver lagt meget vægt på træningen og kosten til mit comeback!

http://i62.tinypic.com/10706qc.jpg

Jeg håber ligeledes at jeg kan motivere folk til at spise sundere! Er ret sikker på, at grunden til at jeg udviklede netop testikel-kræft har meget betydning med min livs stil og kost. I denne moderne verden vi lever i, er kød ikke så naturligt som vi går og tror. De bliver sprøjtet med forskellige sager og ligeledes behandles kødet dårligt, dette har en effect på kødet, og derved også en effect på os som spiser den. Især når man er oppe på 400g per måltid.

Grøntsager og frugt fandtes ikke i min kost! Jeg var specielt meget optaget af kød og protein, og generelt produckter som er procecerede. Disse produckter er dog oftes ikke særligt sunde for os og vores krop, og burde derfor altid blive balanceret med en kost der er rig på grønt og frugt! Da disse fødevarer indeholder anti-oxidanter <- Jeg grinte altid når jeg hørte det ord, men nu ved jeg det er guds gave til vores kost. Anti-oxidanter smadre nemlig radikaler, og radikaler i store mængder er nemlig det som er med til at føre til kræft! Ligeledes oxidativere de C-celler som er anaroabe, og derved forsyner cellen med det den behøver.. nemlig næring og ilt, hvilket kan føre til at "sygdommen" går i sig selv.

Det skal siges, at jeg ikke tror på at C er en sygdom, men en forsvar mekanisme imod den moderne verdens stoffer/udvikling.

HrFedt skrev:Men selvom du får kemo kan du jo godt træne og spise ordentligt :)

Jeg antager, at du aldrig har oplevet "first hand", hvad et intensivt kemoforløb gør ved patienten? Ovenstående er en helt absurd ignorant udtalelse.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Profion9k skrev:Jo den "syge" sten blev fjernet.
Det skulle næppe gå hen og påvirke mit testosteron niveau, da den nuværende testikel overtager det arbejde der engang blev delt. Hvis jeg husker korrekt, skiftes de om at producere hormonerne så nu arbejder den raske sten bare på højtryk.

Chemoen, maden, og den manglende træning kan og vil have en effect på mine niveauer. Så der bliver lagt meget vægt på træningen og kosten til mit comeback!

http://i62.tinypic.com/10706qc.jpg

Jeg håber ligeledes at jeg kan motivere folk til at spise sundere! Er ret sikker på, at grunden til at jeg udviklede netop testikel-kræft har meget betydning med min livs stil og kost. I denne moderne verden vi lever i, er kød ikke så naturligt som vi går og tror. De bliver sprøjtet med forskellige sager og ligeledes behandles kødet dårligt, dette har en effect på kødet, og derved også en effect på os som spiser den. Især når man er oppe på 400g per måltid.

Grøntsager og frugt fandtes ikke i min kost! Jeg var specielt meget optaget af kød og protein, og generelt produckter som er procecerede. Disse produckter er dog oftes ikke særligt sunde for os og vores krop, og burde derfor altid blive balanceret med en kost der er rig på grønt og frugt! Da disse fødevarer indeholder anti-oxidanter <- Jeg grinte altid når jeg hørte det ord, men nu ved jeg det er guds gave til vores kost. Anti-oxidanter smadre nemlig radikaler, og radikaler i store mængder er nemlig det som er med til at føre til kræft! Ligeledes oxidativere de C-celler som er anaroabe, og derved forsyner cellen med det den behøver.. nemlig næring og ilt, hvilket kan føre til at "sygdommen" går i sig selv.

Det skal siges, at jeg ikke tror på at C er en sygdom, men en forsvar mekanisme imod den moderne verdens stoffer/udvikling.

http://www.iflscience.com/plants-and-an ... ife-itself

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Profion9k skrev:Det skal siges, at jeg ikke tror på at C er en sygdom, men en forsvarsmekanisme imod den moderne verdens stoffer/udvikling.

Det giver ingen mening.

EDIT: Men held og lykke med forløbet.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Profion9k skrev:Det skal siges, at jeg ikke tror på at C er en sygdom, men en forsvar mekanisme imod den moderne verdens stoffer/udvikling.

Det svarer til ikke at "tro" på evolution - man kan tro alt det man vil, men der er bare så meget temmelig konkret viden der taler i mod det. Cancer er uden diskussion en sygdom.

On topic, så vil jeg tro at hvis du beder om det, så kan du få tilbudt et genoptræningsforløb. Bare fordi du er personlig træner betyder det ikke at du ved hvad der skal til for at genoptræne personer der har været igennem et alvorligt sygdomsforløb (jeg antager at du som de fleste trænere hovedsageligt har arbejdet med raske motionister)
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

Jeg tror netop at C ikke er en sygdom, vi bliver ikke bare pludseligt syge. Men der er generelt en underliggende grund til at det skulle udvikle sig. Lige så vel som det vides at alcohol kan føre til det i levern. Cigaretter kan føre til det i lungerne. Massive mængder kød kan føre til det i tarmene og jeg kunne blive ved. Forstå mig korrekt, om du/i vil kalde det en sygdom eller den modernes verdens påvirkning, er op til jer... Jeg tror på eller ved, at det er en mutation som sker for at vores krop kan overleve længere... Uden Cceller ville vores krop gå hen meget hurtigere, derfor dør folk som ryger 40cigaretter ikke med det samme. Hvis alle knapper er sat i kan det udvikle sig, men fodre man den med ting som oxidatere celler der er anarobe kan de gå i remission igen. Mange af dem som oplever at få deres C igen, oplever det netop fordi de går tilbage til den livs stil som gav dem det... Derfor kalder jeg det for en livsstils sygdom eller forsvar mekanisme imod de handler vi laver " som oftest indebære brug eller consumering af unaturelige produckter"

Mange af de moderne verdens produkter, og opfindelser har en stor indflydelse. Mikrobølge ovne var nogle lande forbudt, eftersom at man vidste det havde stor påvirkning på maden, og derfor også påvirkning på kroppen! Da man fandt ud af hvor stor økonomisk indtjening der var, gjorde man dem lovlige... Sådan er det ofte, at økonomi overgår sundhed.

- Alt det der engang blev smidt ind i træningsverdenen, bliver nu smidt ind i at kurere mig selv.
Jeg spiser derfor meget anderledes, og har fået øgene op for hvad der i virkeligheden er sundt.

Vil høre sygehuset ad, om man ikke kan få lidt hjælp til genoptræning...

Jeg vil ikke blande mig i debatten som sådan, men:

Alle med en vis viden inden for medicinsk genetik og biokemi ved, at cancer er resultatet af en række uheldige mutationer.

Hele problemet ligger i, at en række dominante og recessive gener muteres, hvorfor cellens egenkontrol og -forsvar imod ubegrænset celledeling mistes. Det er således cellens allerede eksisterende system, der fremmes/hæmmes alt efter om processen hhv. inducerer eller inhiberer deling. Disse mutationer kan igen induceres af en lang række forskellige komplekse såvel som relativt simple processer.

Hvis du eller andre ønsker det vil jeg gerne forklare præcist hvordan det fungerer, men det er kompliceret og jeg ville selv skulle repetere det.
Brugeravatar

Reputation point: 205

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00

Profion9k skrev:Jeg tror netop at C ikke er en sygdom, vi bliver ikke bare pludseligt syge. Men der er generelt en underliggende grund til at det skulle udvikle sig. Lige så vel som det vides at alcohol kan føre til det i levern. Cigaretter kan føre til det i lungerne. Massive mængder kød kan føre til det i tarmene og jeg kunne blive ved. Forstå mig korrekt, om du/i vil kalde det en sygdom eller den modernes verdens påvirkning, er op til jer... Jeg tror på eller ved, at det er en mutation som sker for at vores krop kan overleve længere... Uden Cceller ville vores krop gå hen meget hurtigere, derfor dør folk som ryger 40cigaretter ikke med det samme. Hvis alle knapper er sat i kan det udvikle sig, men fodre man den med ting som oxidatere celler der er anarobe kan de gå i remission igen. Mange af dem som oplever at få deres C igen, oplever det netop fordi de går tilbage til den livs stil som gav dem det... Derfor kalder jeg det for en livsstils sygdom eller forsvar mekanisme imod de handler vi laver " som oftest indebære brug eller consumering af unaturelige produckter"

Mange af de moderne verdens produkter, og opfindelser har en stor indflydelse. Mikrobølge ovne var nogle lande forbudt, eftersom at man vidste det havde stor påvirkning på maden, og derfor også påvirkning på kroppen! Da man fandt ud af hvor stor økonomisk indtjening der var, gjorde man dem lovlige... Sådan er det ofte, at økonomi overgår sundhed.

- Alt det der engang blev smidt ind i træningsverdenen, bliver nu smidt ind i at kurere mig selv.
Jeg spiser derfor meget anderledes, og har fået øgene op for hvad der i virkeligheden er sundt.

Vil høre sygehuset ad, om man ikke kan få lidt hjælp til genoptræning...

Så meget nonsens på så lidt plads...
Hvis du har lyst til at leve/spise på en bestemt måde, så gør det. Dine antagelser er irrelevante og viser bare din mangel på indsigt i kroppen og dennes funktioner på celleniveau.

-Tillykke med resultatet af din behandling!
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: København

Træner her: The Gym

[quote="Profion9k"][/quote]

Prøver lige en ELI5 udgave:

Alle celler i kroppen stammer fra een celle (fra den gang din far pumpede din tyk). Dette betyder at alle celler reelt set kan det samme, f.eks. vokse fuldstændig uhæmmet (det er f.eks. en fordel når een celle skal blive til 1 million celler) eller bryde igennem vævsafgrænsninger (det er godt dine immunceller kan det). Dette er egenskaber er uhensigtsmæssige i de fleste celler , derfor bliver der normalt "slukket for dem". Når cancer opstår er det fordi disse funktioner bliver tændt igen, det er altså helt basale mekanismer som er livsvigtige i en kontekt og livstruende i en anden.

Grunden til at ændringerne sker kan være at født med lortegener, det kan være miljøfaktorer (rygning, sollys, mad etc) eller du kan være så pisseuheldig at det sker spontant. Men dette er alt sammen fejl, det har INTET med forsvar at gøre.

Der er rigtig meget mere i det her og hvis det har interesse uddyber jeg gerne.
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

8800 skrev:

Jeg antager, at du aldrig har oplevet "first hand", hvad et intensivt kemoforløb gør ved patienten? Ovenstående er en helt absurd ignorant udtalelse.

Nu starter du jo selv i en dårlig tone.

Jeg har prøvet det på min egen krop og jeg var til stede, da en god ven døde af det et halvt år efter jeg havde afsluttet min egen behandling.

Hvad har du prøvet? Snakket lidt med din veninde hvor hårdt det er. Og så føler du dig vigtig!

Jeg skrev jo netop, at der er forskel på doser og typen. Under stamcelle terapi kan du ikke tage en arm bøjning. Trådstarteren har helt sikkert ikke haft en 5 måneders intensivt forløb med hans type.

I øvrigt er jeg enig i trådstarteren betragtninger hen ad vejen. Du søger naturligt efter en forklaring og håber at dit klarsyn kan forhindre tilbagefald. Ja måske hvem ved.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 87.50
- Dødløft: 132.50

HrFedt skrev:
8800 skrev:

I øvrigt er jeg enig i trådstarteren betragtninger hen ad vejen. Du søger naturligt efter en forklaring og håber at dit klarsyn kan forhindre tilbagefald. Ja måske hvem ved.

Jeg håber heller ikke, at mit indlæg lød for negativt.

Det er klart, at når man er ramt af alvorlige sygdomme vil mange forsøge at rationalisere sig frem til årsagssammenhænge mellem sygdom og livsstil. Det man kunne frygte er, at sygdommen kommer til at ødelægge mere end den allerede har gjort. Hvis man begynder at overrationalisere - og til sidst ender i en række irrationelle idéer om, hvordan det hænger sammen - kan det i højere grad gøre skade end gavn. Det han skriver er dybt forkert, og jeg håber at de indlæg der er blevet posted kan overbevise ham. Der er ingen grund til unødvendigt at ændre sin livsstil i troen om, at det gør en markant forskel, selvom mange gerne vil tro at det gør. Man kan altid tage sine forholdsregler, men det skal være inden for en rimelig grænse.

TS skal have held og lykke med det videre forløb.
Brugeravatar

Reputation point: 205

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00

Det er helt forståeligt. Jeg er nu ret sikker på min sag, det ville være mærkeligt hvis jeg havde fået en anden type.
Men da mit liv drejer sig om min testosteron produktion "testiklerne" er jeg meget forståelig med at det er netop er der jeg fik det.

- Du har ret i at der kan forekomme en masse tvivl/ændringer, men disse for mit vedkommende er dog kun positive! Jeg kommer tilbage til træningen, men med en anden forståelse for kost og kosttilskud.

TC er utroligt helbredeligt, og er den form som man skulle "ønske" sig at have hvis det nu var. Mine tal er også perfekte og alt står pt, klart! Det er jeg meget glad for, og kan ikke vente til at komme tilbage i træning samt ud og opleve verdenen lidt.

En ting er sikkert, ens holdning til livet ændres en smule :) til det bedre.
Der skal rejses endel nu når mit forløb er færdigt!

HrFedt skrev:
8800 skrev:

Jeg har prøvet det på min egen krop og jeg var til stede, da en god ven døde af det et halvt år efter jeg havde afsluttet min egen behandling.

Hvad har du prøvet? Snakket lidt med din veninde hvor hårdt det er. Og så føler du dig vigtig!
ed.

Du skrev, helt ordret, "Men selvom du får kemo kan du jo godt træne og spise ordentligt :)". Det finder jeg absurd, da det slet ikke er noget jeg kan genkende i forhold til de folk jeg har set få kemo. Men ja, kemo er selvfølgelig blot en fællesbetegnelse for en række forskellige behandlinger og jeg skal selvfølgelig ikke afvise, at de tilfælde jeg har oplevet, og især det seneste med min ekskæreste, er i den kradse ende af skalaen.

Føler mig vigtig? Pas.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste