Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding og generel sundhed

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer,

Jeg har fulgt jer allesammen her på forummet gennem flere år, og føler nu at det er blevet tid til at bidrage lidt til løjerne selv. Men i første omgang skal I allesammen have tak for underholdningen i alle årene!

Nå, til sagen. Jeg er 25 år, seriøs med min træning og træner hårdt for at øge min muskelmasse, hvilket jeg (bl.a. med hjælp fra dette forum!) har haft ganske godt held med. Jeg vover derfor den påstand at jeg har forholdsvis godt styr på den del - velvidende at der selvfølgelig er meget at lære endnu!

Mit spørgsmål drejer sig derimod om den generelle sundhed der optimalt set bør supplere den tunge vægtløftning. Ved siden af min sædvanlige træning ynder jeg nemlig at have andre små 'projekter' kørende, som alle støtter op om min ambition om at pleje min krop (og mit sind) og leve et sundt, langt og lykkeligt liv. Af mine tidligere projekter kan nævnes:

- Smidighed: Målet var at øge min generelle smidighed, med en frontsplit som det endelige mål (Mangler desværre stadig lidt endnu!)

- Kondition: Løb/svømning på tid, intervaltræning, 300-udfordringen mm.

- Springstyrke: Målet var at hoppe højere end alle de andre gutter nede i centeret :)

- Balancetræning: Målet var at blive habil på et af de der "balancetov" der var så populære for få år siden.

- Hukommelsestræning: Målet var at kunne huske 50 vilkårlige tal i rækkefølge.

- Kreativitet: Målet var at øge min kreativitet gennem en række øvelser, workshops etc.

- Sprog: Jeg arbejder på at kunne tale fem sprog. Der mangler også lidt endnu før jeg er det!

( - Kost: Et fortløbende projekt med det utopiske mål at opnå den optimale diæt. )

Jeg lader naturligvis disse projekter blive en del af min hverdag når de bliver lagt på hylden til fordel for nye, og jeg vender tilbage til dem for at genopfriske det hele i ny og næ. Men her kommer I ind i billedet, for jeg mangler inspiration til nye sjove og spændende udfordringer som kan gøre mig til et skarpere menneske - fysisk såvel som psykisk. Any ideas? Blandt andet overvejer jeg nogle vejrtrækningsøvelser, men ved ikke om det er overvurderet? Evt. noget hurtighed? Jeg er meget åben for forslag og jeres indspark modtages med kyshånd (...jeg mener hi-fives, det er vel et testestoronfyldt farvand jeg bevæger mig i)!

/dvk86

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

http://www.google.dk/search?q=1000+thin ... =firefox-a
Så læser du bare de første par sider.
Fx:
http://www.listology.com/list/1000-things-do-i-die
og:
http://www.amazon.com/000-Places-See-Be ... 0761104844

du kan evt. også søge i google på 100 things before så kommer der alt muligt andet spændende frem! det sgu noget vildt :-)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

#Sund: Det er interessant læsning meget af det. Og jeg vil nok gå mere i dybden med noget af det, men umiddelbart handler meget af det ikke just om sundhed som sådan. Men hva', jeg har da også andre mål i livet, og det skal ikke forstås sådan at "have sex i en katedral" eller "besøge alle verdens lande" ikke er gode mål ;) Spøg til side, der er guld imellem - det skal vist bare lige graves frem! Tak for budet.

#Fooged: Meget interessant side! 'Handstand pushup' og 'flag' er allerede seriøse kandidater til mit kommende projekt. Så er spørgsmålet bare om det er realistisk at svinge mit godt 100 kg tunge og 1.95 cm høje korpus op i vandret! :)

The 10 general physical skills
Cardiovascular Endurance
Stamina
Strength
Flexibility
Power
Speed
Coordination
Accuracy
Agility
Balance

dvk86 skrev:Så er spørgsmålet bare om det er realistisk at svinge mit godt 100 kg tunge og 1.95 cm høje korpus op i vandret! :)

træning træning træning så skal det nok være muligt :)
det er jo heller ikke realistisk at en kineser kan tage push ups på en lillefinger :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

#Fooged
Igen et godt indspark! Super inspiration

#Sund
Du har ret - man kommer ingen steder med undskyldninger! Så meget desto mere imponerende bliver resultatet jo bare hvis det lykkes :) Jeg skal bare lige ind i kampen. Jeg har eksperimenteret lidt i dag og kan fortælle at jeg i hvert fald ikke er der heeeelt endnu ;)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster