Jeg har fulgt jer allesammen her på forummet gennem flere år, og føler nu at det er blevet tid til at bidrage lidt til løjerne selv. Men i første omgang skal I allesammen have tak for underholdningen i alle årene!
Nå, til sagen. Jeg er 25 år, seriøs med min træning og træner hårdt for at øge min muskelmasse, hvilket jeg (bl.a. med hjælp fra dette forum!) har haft ganske godt held med. Jeg vover derfor den påstand at jeg har forholdsvis godt styr på den del - velvidende at der selvfølgelig er meget at lære endnu!
Mit spørgsmål drejer sig derimod om den generelle sundhed der optimalt set bør supplere den tunge vægtløftning. Ved siden af min sædvanlige træning ynder jeg nemlig at have andre små 'projekter' kørende, som alle støtter op om min ambition om at pleje min krop (og mit sind) og leve et sundt, langt og lykkeligt liv. Af mine tidligere projekter kan nævnes:
- Smidighed: Målet var at øge min generelle smidighed, med en frontsplit som det endelige mål (Mangler desværre stadig lidt endnu!)
- Kondition: Løb/svømning på tid, intervaltræning, 300-udfordringen mm.
- Springstyrke: Målet var at hoppe højere end alle de andre gutter nede i centeret
- Balancetræning: Målet var at blive habil på et af de der "balancetov" der var så populære for få år siden.
- Hukommelsestræning: Målet var at kunne huske 50 vilkårlige tal i rækkefølge.
- Kreativitet: Målet var at øge min kreativitet gennem en række øvelser, workshops etc.
- Sprog: Jeg arbejder på at kunne tale fem sprog. Der mangler også lidt endnu før jeg er det!
( - Kost: Et fortløbende projekt med det utopiske mål at opnå den optimale diæt. )
Jeg lader naturligvis disse projekter blive en del af min hverdag når de bliver lagt på hylden til fordel for nye, og jeg vender tilbage til dem for at genopfriske det hele i ny og næ. Men her kommer I ind i billedet, for jeg mangler inspiration til nye sjove og spændende udfordringer som kan gøre mig til et skarpere menneske - fysisk såvel som psykisk. Any ideas? Blandt andet overvejer jeg nogle vejrtrækningsøvelser, men ved ikke om det er overvurderet? Evt. noget hurtighed? Jeg er meget åben for forslag og jeres indspark modtages med kyshånd (...jeg mener hi-fives, det er vel et testestoronfyldt farvand jeg bevæger mig i)!
/dvk86