Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding og konditionstræning??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg er lidt forvirret over det med konditionstræningen samtidig med træningen (bodybuilding).

Jeg træner Mandag, tirsdag, torsdag og fredag, og løber somregel onsdag og lørdag.

Men jeg har fået afvide at hvis jeg vil gaine muskelmasse er det bedst at løbe lige efter træning, og så må pulsen ikke komme over 150, fordi ellers vil det gå ud over muskelopbygningen.

Men hvad er jeres erfaringer med konditionstræning og bodybulding samtidig??

Hvordan gør i det?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kræver bare at du skal spise mere og det kan gå ud over restutionen :)

Kostplan: Vis kostplan

Men jeg har fået afvide at hvis jeg vil gaine muskelmasse er det bedst at løbe lige efter træning, og så må pulsen ikke komme over 150, fordi ellers vil det gå ud over muskelopbygningen.

Jeg synes den lugter lidt af fisk. Så jeg tror du skal tage det råd med et gram salt.

Personligt tror jeg at det kommer an på længden af hvor meget du løber efter træning.
- Hvis du løber omkring de 20 minutter lige efter træning så kan jeg ikke se noget skade eller gavn. Udover den lille mængde kcal på omkring de 300 som bare vil gøre dit cut nemmere. Hvis man ser nærmerer på hypertrofien så kan jeg heller ikke se at den skulle påvirkes positivt eller negativt.

- Hvorimod hvis du løber i en time eller mere lige efter træning så tror jeg du skal regne med en lille degradering af dine muskler. Grunden til det er at du kommer direkte fra dit træningspas som nok har varet en time, mere eller mindre. Og efterfølgene løber en omfattene løbetur, så har kroppen ikke haft mulighed for at optage nogen form fra energi fra mad. Det føre til at når man i så lang tid presser sig så hårdt uden energitilførsel så vil kroppen begynde at gå til ekstremerne og ikke kun nøjes med at tære på fedtet men også musklerne. Så hvis du har planer om at løbe langt efter et træningspas så gør det med omtanke. Tag en pause på 3-4 timer og indtage nogle hurtige kulhydrater før du tager den lange løbetur. Hvis du absolut vil løbe lige efter et træningspas så køb noget druesukker eller en anden form for monosaccharid som du kan indtage lige op til løbeturen.

Rent gavnligt kan jeg ikke se nogen positiv effekt på hypertrofien ved at løbe efter træningen. Udover de ekstra hormoner lårballerne fremprovokere når de bliver brugt. Men det er så minimalt at det ikke har den store betydning.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil mene det er bedst at skille de to ting, som du gør. :) Så hvis du har tiden til det er det klart at foretrække.
Billede
Brugeravatar

Okay:-) Mange tak for svarene :D
Brugeravatar