Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:Smid RasmusThorup en pm

Sniper skrev:Bay skrev:Smid RasmusThorup en pm
Done..! Regnede egentlig med at nogle af jer andre hurtigt kunne svare.. Det er vel højst sandsynligt ens for de fleste protein-pulvre. Udvindingen er jo ofte meget ens..

Smeden skrev:Hvad binder calcium lige på? Tværtimod er det alt muligt andet det binder på calcium.

Smeden skrev:Aha, så er jeg med. Mht til medicin, hvor det anbefales at undgå mælkeprodukter, tror jeg at det er en vis ide at holde sig fra mælkeprodukter - også valleprotein.
Why can't you consume dairy products while on antibiotics?Tetracycline and similar drugs are calcium chelators. When you eat tetracycline and calcium at the same time, some of the tetracycline binds (chelates) to the calcium in your stomach. When it is bound like that, your body can't use it.
home.caregroup.org/clinical/altmed/interactions/Drug_Classes/Tetracyclines.htm (http://home.caregroup.org/clinical/altm ... clines.htm)
--
nutrient/diet affecting drug performance: Calcium and Milk-containing Foods
• mechanism: Absorption of tetracycline class drugs takes place mainly in the stomach and upper small intestine. Calcium, as well as food and dairy products containing high concentrations of calcium, may decrease the absorption of tetracyclines due to chelate formation in the gut. This binding of the drug to the mineral may also lead to growth retardation and pigmented teeth. Furthermore, tetracycline increases urinary calcium excretion. Thus, with prolonged use, tetracycline can adversely effect bone formation and contribute to calcium depletion.
The interaction between tetracycline and calcium-rich foods such as milk products exerts adverse effects on bones and teeth that are well documented and widely recognized. Tetracyclines form a stable calcium complex in any bone-forming tissue. Unwanted pigmentation and other problems with tooth development due to tetracycline are well known to dentists and the general public. The tetracyclines also tend to localize in tumors, necrotic or ischemic tissue, liver and spleen and form tetracycline-calcium orthophosphate complexes at sites of new bone formation.
Tetracyclines are potent inhibitors of osteoclast function (i.e., anti-resorptive). Vernillo and Rifkin described the processes by which tetracyclines can affect several parameters of osteoclast function and consequently inhibit bone resorption: (1) altering intracellular calcium concentration and interacting with the putative calcium receptor; (2) decreasing ruffled border area; (3) diminishing acid production; (4) diminishing the secretion of lysosomal cysteine proteinases (cathepsins); (5) inducing cell retraction by affecting podosomes; (6) inhibiting osteoclast gelatinase activity; (7) selectively inhibiting osteoclast ontogeny or development; and (8) inducing apoptosis or programmed cell death of osteoclasts.
(Vernillo AT, Rifkin BR. Adv Dent Res 1998 Nov;12(2):56-62; Roe DA. 1989:87.)
--
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Smeden skrev:Jeps, man kan komme grueligt galt afsted. Dengang jeg brugte det som malaria-medicin, holdt jeg mig langt væk fra mælk.
Iøvrigt, nye oplysninger i sagen! Kig på din bodylab bøtte
Og det tog jeg ikke så højtideligt..

Smeden skrev:190mg pr scoop står der på min.
Hvad behandles du får?
I mit tilfælde ville en "nedsat effekt" betyde at jeg fik malaria. Så jeg skulle sandelig ikke have noget klinket.

Sniper skrev:
Hmm, står der ikke på min.. Nu har jeg kigget den efter i alle sømmer påny..Det må betyde der ikke er noget i min og lidt i din. Så længe jeg holder mig til min spand sker der ikke noget..
![]()
Okay, så går det jo nok ikke engang desværre..

RasmusThorup skrev:Sniper skrev:
Hmm, står der ikke på min.. Nu har jeg kigget den efter i alle sømmer påny..Det må betyde der ikke er noget i min og lidt i din. Så længe jeg holder mig til min spand sker der ikke noget..
![]()
Okay, så går det jo nok ikke engang desværre..
Det står på alle bøtter (med mindre det er en meget gammel bøtte). Du finder oplysningerne under næringsdeklarationen.

Sniper skrev:
Står ikke på denne.. Den er også halvgammel denne bøtte efterhånden.. Der er heller ikke angivet specifikation af fedtet, kulhydraterne og kostfibre som jeg kan se der står på den du henviste til..

RasmusThorup skrev:Sniper skrev:
Står ikke på denne.. Den er også halvgammel denne bøtte efterhånden.. Der er heller ikke angivet specifikation af fedtet, kulhydraterne og kostfibre som jeg kan se der står på den du henviste til..
Ok - så er det en gammel bøtte.![]()
For ca. 1 år siden ændrede vi fra den simple til den udvidede næringsdeklaration i forbindelse med at vi begyndte at trykke etiketten direkte på spanden.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster