Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1870
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1866

Følg bodybuilding.dk på

Bodylab Soy Protein

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Jeg har igennem længere tid købt produktet Bodylab Whey 80 fra Bodyman hvilket jeg er meget godt tilfreds med.

Skal til og bestille igen og kan se at der nu også er kommet noget der hedder Bodylab Soy Protein også fra Bodyman.

Mit spørgsmål er hvilket er bedst? Så vidt jeg lige kan regne mig frem til er prisen på Bodylab Whey 80 lavere pr. gram protein end på Bodylab Soy Protein. Men det er vel ikke det eneste der tæller eller hvad?

Nogen der har erfaring med Bodylab Soy Protein?

På forhånd tak

:-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det nye Soja protein fra Bodylab er et glimrende valg som stand alone eller mix. med alm. pulver:

Læs bla. her hvorfor Soja protein/Bodylab soja protein er et godt valg:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Går selv over til en kombintaion af Bodylab Whey 80 og Bodylab Soja protein. Begge er rigtigt gode produkter i forhold til pris/kvalitet.

FÅES HOS BODYMAN. DK :bodyman:
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

1) Ikke en eneste kilde anvisning hvilket er fuldstændig uhørt hvis man laver en salgskampagne på sin egen side IMO...

2) Jørgen Storm er da jordens største klaphat, skriver en artikel så han kan fedte sit had mod alle andres levestil ind.. den lugter langt væk af negativitet den artikel(dog ikke over for et produkt de selv fører)

3) jeg mener faktisk at kroppen har sværre ved at omsætte vegetabilske proteiner...
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Mine forældre plejer at købe sojaprotein fra foreverliving. Men nu kan de også købe det, hvor jeg køber mine varer :D Det skal jeg fortælle dem :8
Bodylab whey 80 for større musker:=)

GoingBiG skrev:1) Ikke en eneste kilde anvisning hvilket er fuldstændig uhørt hvis man laver en salgskampagne på sin egen side IMO...

Artiklen du henviser til er ikke en ´salgskampagne´ men er artikel på lige fod med de andre artikler der ligger i artikel-databasen. De andre artikler er heller ikke underbyggede med kildehenvisninger. Man kan læse artiklerne eller lade være - det er ens eget valg. Det er ikke forskning der skal publiceres!

GoingBiG skrev:
2) Jørgen Storm er da jordens største klaphat, skriver en artikel så han kan fedte sit had mod alle andres levestil ind.. den lugter langt væk af negativitet den artikel(dog ikke over for et produkt de selv fører)

Jeg synes absolut ikke artiklen er negativ, men jeg synes derimod ikke det er befordrende for en god debat (om artiklen eller produktet) at kalde JS for en ´klaphat´. Nogle vil måske endda kalde sådan et udsagn for en smule...ja...negativt!

GoingBiG skrev:
3) jeg mener faktisk at kroppen har sværre ved at omsætte vegetabilske proteiner...

Omsætte? Kan du uddybe det?

Mht. den muskelopbyggende effekt kan soja-protein ikke helt måle sig med whey - netop derfor foreslå artiklen at man supplerer whey med soy. Så får man det bedste fra begge verdner.
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

jbh0007 skrev:Det nye Soja protein fra Bodylab er et glimrende valg som stand alone eller mix. med alm. pulver:

Læs bla. her hvorfor Soja protein/Bodylab soja protein er et godt valg:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Går selv over til en kombintaion af Bodylab Whey 80 og Bodylab Soja protein. Begge er rigtigt gode produkter i forhold til pris/kvalitet.

FÅES HOS BODYMAN. DK :bodyman:

Havde ikke forventet at du af alle ville linke til en artikel af JS jbh :shock: Men jeg kigger lige på den senere, men der er noget om det GB siger, hvor er kildehenvisningerne!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Jørgen Storm... er han diætist?

Han opfatter i hvertfald sig selv som træningsguru...

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Nej, det er ingen hemmelighed af jeg ikke er den store JS fan, derfor finder jeg alligevel denne artikel ganske fornuftig og interessant - Om man kan lide JS eller ej har jo intet at gøre med om det han skriver er rigtigt eller forkert. JS har i artiklen fat i nogle rammende ting og hvad er der galt i at ytre sin egen mening og erfaringer - Syntes sku det er et frisk pust, han her giver til Soja protein debatten.

Det var iøvrigt IKKE hr. JS og denne artiklen , da har gjort mig interesseret i Soja Protein - denne interesse og ønske har jeg haft længe. Og min bestilling af Soja Bodylab protein var, lavet længe inden jeg fik kendskab til denne artikel. Vender tilbage senere med mit bud på hvorfor................

En ting er sikkert jeg kører Soja Protein kombineret med Whey 80 inden længe - Hvordan det så går kan i læse og se i min log...........
Brugeravatar

Okay, men jeg vil læse artikelen færdig på et senere tidspunkt så jeg kan forstå det fornuftige at kombinere de to proteinkilder! Har du andre artikler jbh?

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg tror der er mange "ældre" BB´ere, som har hørt nogle dårlige ting om soja. Eksempelvis de stærke antioxidanter, hvis kemiske opbygning meget ligner østrogen og derfor er bange for at det vil påvirke deres mandlige kønshormon niveau eller i værste fald give dem kvindelige egenskaber såsom tævepatter. Men de nyeste artikler jeg har læst vedrørende dette, påpeger at dette ikke har noget hold i virkeligheden. Overvejer selv at anskaffe mig sojaprotein, men jelst vil jeg gerne have noget mælkeprotein.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Jakob skrev:Jeg tror der er mange "ældre" BB´ere, som har hørt nogle dårlige ting om soja. Eksempelvis de stærke antioxidanter, hvis kemiske opbygning meget ligner østrogen og derfor er bange for at det vil påvirke deres mandlige kønshormon niveau eller i værste fald give dem kvindelige egenskaber såsom tævepatter. Men de nyeste artikler jeg har læst vedrørende dette, påpeger at dette ikke har noget hold i virkeligheden. Overvejer selv at anskaffe mig sojaprotein, men jelst vil jeg gerne have noget mælkeprotein.

Når du siger mæleprotein, så mener du et cassein baseret pulver ikke Jacob?

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jo det gør jeg.
Brugeravatar

Mælkeprotein = 80 % kassein og 20 % whey (valle).

Jakob skrev:Men helst vil jeg gerne have noget mælkeprotein.

Fordi det optages langsomt?

Lige præcis. Ved ikke om det har noget hold i virkeligheden, men selve konceptet tiltaler mig. Jeg har ofte tidspunkter hvor jeg ikke kan komme i nærheden af noget protein og hvis det virkelig passer med den langsomme optagelse, så tror jeg det ville være et plus for mig.
Brugeravatar

Hmm...ja, det er vist også det eneste argument der er for at spise kasein.

Grunden til at kasein ikke er særligt udbredt er at det smager hæsligt og har en konsistens der gør at det ikke kan drikkes efter det er blevet shaket. Du skal simpelthen spise det med en ske.

En liter mælk indeholder 34 gram protein hvoraf de 80 % af dem er kasein-proteiner. Jeg vil foreslå at du blander valleprotein (fx. Bodylab Whey) op i et stort glas mælk. Så har du både langsomt og hurtigt optagelige protein i din shake.

Alternativt kan du anvende Bodylab Soy Protein - det er også relativt langsomt optageligt. Og så smager det langt bedre end kasein og har mere eller mindre samme konsistens som Bodylab Whey.

Tjaah. Idéen er ikke helt tosset. evt. tage det sammen med et solidt måltid.
Brugeravatar

Jakob skrev:Tjaah. Idéen er ikke helt tosset. evt. tage det sammen med et solidt måltid.

Også en god idé. Fast føde (specielt fiberrigt føde) bringr måltidets samlede optagelseshastighed ned.

Præcist. Det er bare med at få guffet noget rugbrød i så med dejlig hamburgerryg på toppen.
Brugeravatar

Lovede lige, at vende tilbage vedr. årsagen til, at jeg har valgt at supplere mit protein indtag med soja protein:

- Langsom optageligt (God før sengetid)

- Godt for kredsløbet
En samlet analyse af 38 videnskabelige afprøvninger viser, at mad med meget sojaprotein får blodets kolesterol til at falde med 9-13%. Det svarer til at risikoen for hjerte-karsygdom falder med omkring 20%, skriver lægetidsskriftet New England Journal of Medicine. Hos personer med meget forhøjet kolesterol er gevinsten endnu højere.
Lige så lovende er det at sojaprotein kun sænker den type kolesterol, som er farlig for kredsløbet, mens det "gode" kolesterol lades i fred. Hermed aeskiller soja-kuren sig fra flere andre kolesterol-kure, der sænker både det "gode" og "dårlige" kolesterol i blodet.
Kilde Helse

- Kolesterol sænkende:
Den kolesterolsænkende effekt af soyaprotein blev først påvist i 1967. Til trods for dette, blev talrige kliniske undersøgelser overset frem til 1995, hvor Anderson og hans kolleger1) publiserede en meta-analyse af den kolesterolsænkende effekt af soyaprotein. Fire år senere godkendte U.S. Food and Drug Administration anvendelse af flg. sundhedsanprisning af sojaprotein2):
"25 gram soyaprotein om dagen, som en del af en kost, der har et lavt indhold af mættet fedt og kolesterol, kan reducere risikoen for hjerte-sygdomme".
I år 2000 godkendte den amerikanske hjerteforening anvendelsen af soyabaserede fødemidler til mennesker med forhøjet kolesteroltal.
I år 2002 godkendtes i England en sundhedsanprisning for soyaprotein, der lyder som følger:
"Indtagelse af mindst 25 gram soyaprotein om dagen, som en del af en kost med lavt indhold af mættet fedt, kan medvirke til at reducere blodets kolesterolindhold".
(Joint Health Claims Initiative, http://www.jhci.co.uk)
Siden 1995 har Weggemanns og Trautwien foretaget over 10 større kliniske undersøgelser, der giver anledning til at antage, at indtagelse af den anbefalede soyaprotein mængde kan reducere risikoen for hjerte- og kredsløbssygdomme med op til 20 %.
1) Erdman JW, Jr. Control of Serum lipids with soya Protein. N. Engl J Med 1995; 333:333-5.
2) Food and Drug Administration. Food labeling, health claims, soy protein, and coronary heart disease. Fed Reg 1999; 57:699-733

- Fedt forbrænding

Udover almindelig whey så er soja protein faktisk rigtigt godt i fedttabs perioden. Det har vist sig, at kroppen får lettere ved at forbrænde kalorier, på en lav kalorie diæt, hvis man bruger soja protein. Studier har vist at regelmæssigt indtagelse af sojaprotein isolat kan øge produktionen af thyroxin. Thyroxin påvirker dit stofskiftet på en posetiv måde i en fedttabsperiode - Jo mere thyroxin du producere jo højere er dit stofskifte

Thyroxin og triiodthyronin stimulerer det grundlæggende stofskifte, og er i det hele taget vigtigt for en normal vækst og udvikling. Frigivelsen af de to hormoner reguleres af hormonet TSH (Thyreoidea Stimulerende Hormon), der produceres af hypofysen. Hvis skjoldbruskkirtlen udskiller for meget af de to hormoner resulterer det i et for højt stofskifte (se under sygdommen Basedow), og hvis der udskilles for lidt resulterer det i for lavt stofskifte (kaldes myksødem

- Eneste umiddelbare minus ved sojaprotein er, at denBiologisk værdi ikke er så høj som ved eksempelvis valle protein, men den indeholder alligvel indeholder alle de essentielle aminosyrer og er derfor et fuldgyldigt protein. Og den manglende biologisk værdi mener jeg klart opvejes af ovennævnte fordele.........

[/b]
Brugeravatar

Indtagelse af mindst 25 gram soyaprotein om dagen, som en del af en kost med lavt indhold af mættet fedt, kan medvirke til at reducere blodets kolesterolindhold".

Kunne godt tænke mig at se forskellen hvis man så beholdte det mættede fedt?
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00

Hvornår er det smartest at tage sin sojaprotein ? Har lige købt en bøtte hos bodyman.
Inden træning eller efter træning. Eller inden sengetid, eller alle 3 dele ?!

Personligt bruger jeg Bodylab Whey om morgenen samt efter træning hvor kroppen har brug for hurtigt optageligt protein. Lige før sengetid snupper jeg en shake Bodylab Soy.

Den er go´ skrev:Personligt bruger jeg Bodylab Whey om morgenen samt efter træning hvor kroppen har brug for hurtigt optageligt protein. Lige før sengetid snupper jeg en shake Bodylab Soy.

Spiser du 30 g hver gang du tager en shake ?

Jeg bruger 20g på mine havregryn og ellers valle til efter træning.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)

Ok, jeg spiser ca 10-20 g soy på min havregryn om morgenen og så en soy-shake efter træning. Er det egentligt nok ? eller har i andre forslag ?!
Skal lige siges at jeg ikke kan tåle valleprotein, så derfor soja-protein.

hav112 skrev:
Den er go´ skrev:Personligt bruger jeg Bodylab Whey om morgenen samt efter træning hvor kroppen har brug for hurtigt optageligt protein. Lige før sengetid snupper jeg en shake Bodylab Soy.

Sådan ca. Om der lige er 25 eller 35 gram i shaken går jeg ikke så meget op i.

Den er go´ skrev:
hav112 skrev:

Sådan ca. Om der lige er 25 eller 35 gram i shaken går jeg ikke så meget op i.

ok tak for dit svar ! Tror jeg vil tage mit soy-protein:
Morgen 30 g
Efter træning 30 g
Inden sengtid 30 g

er det helt ved siden af ?

Jeg vil nok anvende et hurtigt optageligt proteintilskud (Bodylab Whey) lige efter trænig. Ellers ser det fint ud.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster