Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1386
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1382

Følg bodybuilding.dk på

Bønnepostej! En naturlig protein kilde!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Yes! Har endelig fundet hvad jeg ledte efter! Højt protein holdigt pålæg!

Grov bønnepostej fra Nutana
Ingredienser:
Vand, Sojabønner (21%), løg, sojaprotein, rapsolie, helægspulver, gærekstrakt, vegetabilsk bouillon, krydderier, selleripulver.
Kan indeholde spor af gluten, mælk, jordnødder og andre nødder.

Næringsindhold pr 100 g:
Energi: 500 kJ/120 kcal.
Protein: 12 g
Kulhydrater: 2 g
Fedt: 7 g
Saltindhold: 1,3%

Spiste det rigtig meget da jeg var lille, så blev det kedeligt, men nu det godt igen :dope:
Den eneste dårlige ting er gassen, det er jo trodsalt bønner.. så det lugter ikke for godt i den anden ende. #-o

Men anbefaler kraftigt at prøve det! da det mætter en del mere end alt det proteinpulver - efter egen mening :hihi:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jebien skrev:Men anbefaler kraftigt at prøve det! da det mætter en del mere end alt det proteinpulver - efter egen mening :hihi:

Jeg kan ikke lige se situationen hvor det skulle erstatte proteinpulver. Efter træning ville det f.eks. være en dårlig idé at spise noget der indeholder så (relativt) meget fedt.
Desuden er der masser af pålæg, som f.eks. kyllingepålæg, der indeholder mindst ligeså meget protein pr. 100 g, men uden alt det fedt.

Soja skulle vidst heller ikke være det bedste, hvis man træner. Men det er der sikkert nogle der kan fortælle mere om.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er fyldt med soja - og det er garanteret ikke af høj kvalitet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Ikke fordi jeg er den store soyaguzzler, men hvorfor skulle soya være dårligt for træningen ?!?

.. jeg kender et par veganere (kostfornægtere) der guffer ufattelige mængder af skidtet, og træner med et nogenlunde fornuftigt udbytte.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Ikke fordi jeg er den store soyaguzzler, men hvorfor skulle soya være dårligt for træningen ?!?

.. jeg kender et par veganere (kostfornægtere) der guffer ufattelige mængder af skidtet, og træner med et nogenlunde fornuftigt udbytte.

Det har vist noget at gøre med østrogen osv, der var en anden tråd om det for ikke så længe siden..

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

junikz skrev:
A Menace To Chicken skrev:Ikke fordi jeg er den store soyaguzzler, men hvorfor skulle soya være dårligt for træningen ?!?

Det har vist noget at gøre med østrogen osv, der var en anden tråd om det for ikke så længe siden..

Aah, yes.. du har fat i noget, dér. Der ringer en klokke et sted!

.. jeg prøver lige at undersøge emnet nærmere.
Brugeravatar

ØSTROGENPOSTEJ!!!
Brugeravatar

Reputation point: 160

Nu skal man, iflg. mig, tage alt hvad der skrives på alun.dk med et gran salt og et skvæt worcestershire sauce, men der er lidt at læse om soya'ens "lyksaligheder" hér:

http://www.alun.dk/helse/myter-sandheder-soya.html#

Iflg. dem hér er soya døden i tynd forklædning, og skabt af fanden og alle hans dæmoniske laboranter:

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/soja%20oversigt.asp

Sakset fra artikel, vedr. topic:

En undersøgelse af nyfødte mandlige aber har vist, at sojamælkeerstatning hæmmede den normale produktion af mandligt kønshormon (testosteron) som foregår i de første levemåneder. Hos voksne mænd kan soja nedsætte sexlysten samt mængden og kvaliteten af spermierne. Også hos kvinder kan soja nedsætte kønsdriften samt evnen til at blive gravid.

Iflg. nærværende side, bodybuilding.dk, er soya dog ikke nødvendigvis Onskaben selv - snarere tværtimod, en rar og meget misforstået fyr:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/soya-protein-tilleter-facts-fiction.html

Fra artikel:

En af de mest sejlivede myter vedr. soya-protein er, at indholdet af phytonutrienter skulle reducere evnen til muskeltilvækst pga. en negativ påvirkning af testosteron-produktionen og øget estrogen produktion.
Heldigvis har man for længst fodret utallige mænd med rigelige doser soya-protein og målt deres hormoner på kryds og tværs, - UDEN at kunne konstatere ændringer i de to pågældende hormonaders niveau, så denne myteaffødte angst for reduceret mandighed og mindskning af bøffernes størrelse, er helt ubegrundet.

Der er meget lærdom at hente derude, og meget peger i alle og ingen retninger. Men noget kunne tyde på at mange, moderne soyaprodukter, der ikke er fermenterede - men denaturerede, er noget værre lort.

Med andre ord: vær selektive og.. æd en bøf, drik din mælk og SQUAT!
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster