Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Brugen af kosttilskud til ekstrem sport?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg søger vejledning til brug af kosttilskud, spørger dels fordi jeg ikke har gjordt brug af kosttilskud tidligere, og så fordi mine behov nok ikke hører til standarden.

Jeg dyrker kick'n'bun(kickboxing) 3-2x 1 time om ugen for at holde musklerne i form, dyrker en daglig yoga for smedighed, balance og for at styrketræning af lungerne. Og nu til det mere unormale, jeg dyrker ekstrem sport i weekenden, på et højt sports nivo. Hvis i har brug for et indblik, så vedhæfter jeg dette link, til et klip fra et alment trænings event?: http://www.youtube.com/watch?v=LZ9RPMVA98o

Hvad han anbefales til weekenden løjer? Til hverdagen? Skal jeg indtage noget på dage hvor jeg ikke træner? Vil muskler øges yderligere ved brug af kosttilskud? Er de produkter i anbefaler til at indtage, her mens der om opløsningen er god, er smagen god m.m.
Hvad kan anbefales af energibar, driks.. alt hvad der kan gøre mit spil det bedre, er alt sammen velkommen til at blive postet i denne tråd.

På forhånd tak for hjælpen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

proteinpulver og kreatin vil imo være de to ting du skal have fat i for at optimere dine resultater.
protein vil øge din muskelmasse (hvis kosten er med) og kreatin vil mindske din restitoinstid så du kan give den lidt mere gas til træning.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Fed video. =D>

Lige et par spørgsmål;

-Hvor dyrker du den sport?
-Er det dyrt?
-Hvor lang tid kører i på?
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (8)

Kuglen:

Har læst en smule om de to produkter, men hvad kan anbefales inden for dette, der er jo et hav af muligheder. Og hvornår skal det benyttes? før træning, efter træning, under træning.. skal det også indtages på hvile dage? osv.

Jeg har tidligere set tophold gøre brug af energibar efter træningskampe, kan det have sin rigtighed, og på nogen måder give et godt resultat? Det samme med energi drik, sådan ud fra hvad jeg kan bedømme er det, 70% vand og 30% energi drik her ved siden af de typisk indtager.

Kæmperen:

-Sporten bliver spillet i Danmark, men jeg rejser meget udlands for at spille de store events, hvor kommer du fra? Så skal jeg gerne sætte dig i kontakt, til din lokale paintball sports bane, som med sikkerhed vil tage godt imod dig.

-Dyrt mener jeg ikke det er, pro spillere bruger flere skud og har typisk alt for dyrt udstyr, men de har modsat også sponsorene til at betale for dem.
Hvis der er noget bestemt du ønsker pris på, skal jeg gerne hjælpe dig med rabat og vejledning.

-Det er alt efter hvilken divison du spiller, her er paintball nemlig lidt en mærkelig sport, hvor formatet skifter fra divison til divison.
Men fx CPL er 15 min effektiv spilletid, med 2 min pause imellem hvert spil. op til 5 kampe vundet (Altså 5x 15min).

Læs mere om lige dette format på:
http://www.millennium-series.com/
http://www.nppl.tv/site/

Eller kontakt mig på MSN: r.madsen@hotmail.com

Jeg tror også en røvfuld carbs efter træning vil være godt til dig, så du kan få fyldt dine glykogendepoter op
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jeg lytter og tager til mig, giv mig endelig de råd i har, og endnu engang tak fordi i vil hjælpe.

Jeg mangler stadig at vide hvilke bestemte produkter i mener jeg skal bruge, og hvornår de skal benyttes

Nib skrev:Jeg lytter og tager til mig, giv mig endelig de råd i har, og endnu engang tak fordi i vil hjælpe.

Jeg mangler stadig at vide hvilke bestemte produkter i mener jeg skal bruge, og hvornår de skal benyttes

Jeg ville bruge en blanding af bodylabs carbs, bodylab Whey 85 og bodylab kreatin efter hver træning
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Fandt uden held whey 85, men der var en 80 og 95, var det blot en tastefejl?

Har gået sidens artikler igennem, hvor de omtalte et forsøg, med folk der havde benyttet kosttilskud før og efter træning, for at opnå et optimalt resultat.
Så nu spørger jeg for at være sikker, husk på at jeg er nybegynder inden for brug af kosttilskud, er det mest rigtig kun at bruge det efter sin træning?

Vi har ofte Søndags træningskampe, lange events mere flere kampe over en uge, mere nogle kampe om dagen.
Hvordan bør ens kosttilskud anvendes her? Klokken start - middag - eftermiddag ved events slutning, eller?

40 g bodylab carbs og 40g bodylab whey 80 (85 var en slå fejl [-X ))

bodylab kreatin skal bruges som følger:
de første 7 dage tager du 5g 4 gange dagligt (morgen, middag, efter træning og aften)

de efterfølgende 10 uger tager du 2-5g dagligt efter træning sammen med dit protein og dine carbs. dette er kun på de dage hvor du styrketræner eller dyrker ekstreme sport. på dine yoga dage ville jeg tage mit kreatin om morgenen. på dine yoga dage skal du ikke tage dine carbs, men blot dit kreatin og protein.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilsammen 11 uger med kreatin, og så skal man holde en pause på 4 uger, og så starter man forfra med en uge af 20gram og 10 efterfølgende med 5gram dagligt?

De dumme spørgsmål kommer blot af at jeg gerne vil opnå det optimale resultat :oops:

har læst mig frem til at vitaminer også har en vigtig rolle, hvilket heller ikke er noget problem, gennem den daglige kost. Men hvilken betydning har fedtsyrer? Jeg får fedt gennem min mad, men da det ikke er igennem ekc. fisk, tvivler jeg på at der er af betydning. Bør man indtage noget af det gennem piller, som ekc. http://www.bodylab.dk/shop/productinfo.asp?id=600060

jep 1 måneds pause efter 11-1 uger med kreatin.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har nu fået min pakke fra bodylap, den består af Bodylab Carbs, Kreatin, Whey 80, Omnimin, EPA-GLA+ og nogle sharkere.

Jeg har ikke fortalt at jeg for tiden har en mindre skade, og derfor kun træner paintball delvist slapt de næste 3-4 uger?

Er der noget af ovenstående jeg bør starte med at tage allerede nu, eller skal jeg vente til den aktive træning til midt i Oktober?
Omnimin og EPA-GLA+ kan vel ikke skade at begynde med?(vitaminer fedtsyrer på kapsler).

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster