Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Bryst øvelse mht skulderskade

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Efter en periode at have væk fra træningen pga af skulderskade havde jeg tabt en del masse, men følte mig nu klar til at træne igen

fandt hurtigt ud af at træning af brystet var grunden til jeg havde smerte / problemer med den venstre skuldre.. det sker kun når jeg kører Bænk med BB eller DB, ikke hvis det er decline eller incline

alt min masse er nu på vej op igen, men brystet kan jeg bare ikke træne ordenligt, kan det lade sig gøre at bygge det op igen ved at lave flys eller andre former for bryst? ud over flad

skriv evt nogen øvelser som jeg kan prøve mig af med, for det irreterne at kunne mærke og se forskel på brystkassen efter skaden ;)
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Reputation point: 0

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du siger at din skulder ikke bliver generet ved decline og incline, kunne de jo være en mulighed. Begge måder er suveræne til at få masse på brystet.
Nu ved jeg ikke hvordan din skade føles, men personligt får jeg næstn altid problemer med skulderen når jeg kører flies, så fra min personlige erfaring kan jeg ikke råde dig til den.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Intet galleri

Mange bænker i en J bevægelse, dvs. de laver en rotation i skulderleddet i et forsøg på at lægge vægten direkte over på skuldrene. Det er ikke hensigtsmæssigt og du bør tjekke om du gør det i decline og incline også, selvom der er en væsentlig mindre tendens til at gøre det i de øvelser.

Kostplan: Ingen kostplan

Virke mærkeligt at flat bænk, giver dig problemer, for normalt rammer Incline mere skulderen end decline- og flat bænk.

Fliers syntes jeg personligt er hård ved skulderen.

Grunden til at du måske føler smerte i din skulder på bænk, er fordi at du ikke laver bænk ordentligt?

Har du prøvet at lave lidt armsvingninger for at varme skulderen op inden du bænker?

Læs evt. artikler/bodybuilding/baenkpresoverkroppenskonge.php
Du kan måske finde nogen fejl i dit løft.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Xiva skrev:Virke mærkeligt at flat bænk, giver dig problemer, for normalt rammer Incline mere skulderen end decline- og flat bænk.

Fliers syntes jeg personligt er hård ved skulderen.

Grunden til at du måske føler smerte i din skulder på bænk, er fordi at du ikke laver bænk ordentligt?

Har du prøvet at lave lidt armsvingninger for at varme skulderen op inden du bænker?

Læs evt. artikler/bodybuilding/baenkpresoverkroppenskonge.php
Du kan måske finde nogen fejl i dit løft.

Dog er der en fejl i artiklen efter min mening da den foreslår at presse i en J bevægelse og derefter begynder at snakke om skader i muskler der netop bliver stresset mere ved at løfte på den måde. Du kan på andre sites finde at det netop ikke foreslås og du kan også læse i artikler af Louie Simmons at man bør stræbe efter at løfte i en lige linje da det er sikrere og tillader at flytte flere kilo. Udover det vil man også ramme brystet mere hvilket selvfølgelig altid er skønt i brystøvelser! :wink:

How To Bench Press 500 Easy
http://www.westside-barbell.com/articles/

altså jeg er ikke nybegynder ;) har været oppe og lege lidt med 85kg 3x6 i bænk.. så teknikken har vel ikke været helt gal, det begyndte dog stille og roligt med smerte og så dum som jeg var trænede jeg bare videre.

så fik jeg skulderskade og blev nød til at stoppe med at træne i 1-2måneders tid, hvilket resulterede i at jeg table en del styrke og masse.. styrken er kommet rigtigt hurtigt igen, massen er dog også kommet dog i en mindre grad på brystet :)

men hvor er det dog dejligt at være en anelse cuttet, hehe

well tror faktisk jeg kører lidt i J form,måske at Smith bænkpress ville være bedre ?
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Fatmir skrev:måske at Smith bænkpress ville være bedre ?
Smith er aldrig bedre.. prøv som sørenDP at nøjes med at køre incline og decline i en periode, og se så om det ik' hjælper på problemet.

Når du efter en periode starter op med flad bænk igen, så få en til at tjekke din teknik, det kan jo være at NoGood har ret i sin antagelse..
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

Man kan sagtens flytte mange kilo med ringe teknik. Bare se alle de "break your back" dødløft der bliver lavet rundt omkring med mere end 150kg.

Som Mic siger er det dumt at skifte til smith. At man skal stræbe efter en lige bane betyder ikke at man skal tvinges mekanisk ind i en. Du skal bare være opmærksom på det når du løfter. Jeg har flere gange fanget mig selv i at prøve at føre den op mod skuldrene i de sidste reps.

Som Mic sagde er det godt at lave øvelser det ikke gør ondt i, men forsøg at være opmærksom på det der også. Xiva nævnte opvarmning som et problem og det kan det også være. Til det vil jeg foreslå armsving som Xiva også nævnte og 2-3 sæt bænk hvor du ender med 80% af din arbejdsvægt til ca. samme antal reps. Derefter går du over til dine worksæt.

Vinklen på dine arme i forhold til kroppen kan muligvis også være problematisk. Nogle har tendens til tage albuerne for langt væk fra kroppen, dette er ikke hensigtsmæssigt.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding