Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Brystøvelser

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.
Eftersom jeg har erfaret at mit bryst ikke respondere ordentligt på barbell bench press, har jeg skiftet den øvelse ud.
Normalt vil min primære brystøvelse være flad barbell og sekundær ville være incline eller decline med dumbbels.

som sagt har jeg bedre kontakt til brystet via dumbbels, derfor er mit spørgsmål om det er "okay" at køre eksempelvis, flad bænk med dumbels (4x8) efterfulgt af incline med dumbells (4x8/10).

Eller skulle jeg køre decline og så incline for der bliver en større forskel i de 2 brystøvelser. eller måske bare 8 sæt af samme øvelse? - Lidt som man kender det fra GT10x10, blot med håndvægte.

På forhånd tak.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Få styr på din teknik før du drager forhastede konklusioner...
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Hvordan skulle det ikke være "okay"?

Du har et personligt mål, og hvis det er store mandejader, kan du sagtens blot holde dig til DBs.

Kør hvad du føler for. Hvis det f.eks. er 4 sæt flad og 4 sæt incline kan du eventuelt køre 4 tunge low rep sæt i flad og 4 high rep sæt i incline. Eller omvendt. Eller bytte rundt til næste træning. Do what you please.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Hvordan skulle det ikke være "okay"?

Du har et personligt mål, og hvis det er store mandejader, kan du sagtens blot holde dig til DBs.

Kør hvad du føler for. Hvis det f.eks. er 4 sæt flad og 4 sæt incline kan du eventuelt køre 4 tunge low rep sæt i flad og 4 high rep sæt i incline. Eller omvendt. Eller bytte rundt til næste træning. Do what you please.

Jeg har styr på min teknisk, jeg får bare bedre kontakt til brystet med dumbbels.
At bruge ordet "okay", var et dumt ordvalg. Lad mig omformulere det til, mest optimalt.
Tænkte bare at når man kører to så tæt på identiske øvelser (flat og incline med dumbbels), ville det måske være bedre at ramme musklen endnu mere forskelligt (decline og incline), eller ramme den fuldstændigt ens, med 8 sæt af samme øvelsesvalg.
Jeg er med på det godt kan fungere som jeg gør, jeg ledte bare efter erfaringer fra folk, som måske, kørte 2 brystøvelser med dumbbels.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00

justsomebody skrev:
Jmt skrev:
Tænkte bare at når man kører to så tæt på identiske øvelser (flat og incline med dumbbels), ville det måske være bedre at ramme musklen endnu mere forskelligt (decline og incline), eller ramme den fuldstændigt ens, med 8 sæt af samme øvelsesvalg.
Jeg er med på det godt kan fungere som jeg gør, jeg ledte bare efter erfaringer fra folk, som måske, kørte 2 brystøvelser med dumbbels.

Der er forskel på incline og flat, da stresset flyttes. Jeg træner faktisk kun to bryst øvelser, som er de to. Varierer incline med barbel og dB og flat altid med dB. Det er ikke nogen hemmelighed, at incline db aktivere brystet mere end de fleste øvelser.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:
justsomebody skrev:
Jmt skrev:

Der er forskel på incline og flat, da stresset flyttes. Jeg træner faktisk kun to bryst øvelser, som er de to. Varierer incline med barbel og dB og flat altid med dB. Det er ikke nogen hemmelighed, at incline db aktivere brystet mere end de fleste øvelser.

faktisk så aktiverer decline mere. Men det er alt sammen underordnet. Bare gør hvad du har lyst til :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

alllstar skrev:
justsomebody skrev:
Jmt skrev:

Der er større sandsynlighed for at stresset flyttes over på forskulderen ved incline (alt efter teknik), hvor man ved mild decline ikke rigtig har andre muskler at støtte sig op ad.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online