Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Bulk, opdeling af macros

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa :)

Jeg er en smule forvirret omkring opdeling af macros under bulk.

På adskillige hjemmesider, guides osv. ser jeg igen og igen, at 40/40/20 eller 30/50/20 eller noget i den dur( sig til, hvis i vil have nogle links) er optimalt under bulk.
Jeg har kørt 40/40/20 under cut og det virkede fint, dog prøvede jeg aldrig andet så skal ikke kunne sammenligne.

Men samtidig, ser jeg, at andre folk (mange herinde) taler om ca. 2,5g protien pr. kg. og 1g fedt pr. KG. og resten af ens kcals skal så ud fyldes ud med carbs. Dvs. i mit tilfælde ca. 200g. protien og 78g fedt og så resten af carbs. Det virker som rigtig mange kulhydrater? er det det eller er det bare fordi er kommet den her tendens med, at folk er "bange" for kulhydrater?

Hvad er jeres take på macros under bulk? Og hvis nu man tager og anvender det andet nævnte eksempel med høj kulhydrat, bør man så lægge kulhydrater på bestemte tidspunkter eller kan man spise dem hele døgnet rundt, også før sengetid?

Ps. det skal siges, at dette skulle være under et moderat kontrolleret bulk

Håber i kan hjælpe
På forhånd tak
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

bump
Brugeravatar

Spiser bare så jeg er sikker på at have dækket mit protein og fedtbehov. Derefter æder jeg bare kulhydrat/fedt/protein som det passer bedst.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Acid skrev:Spiser bare så jeg er sikker på at have dækket mit protein og fedtbehov. Derefter æder jeg bare kulhydrat/fedt/protein som det passer bedst.

enig.. Specielt under bulk
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Først vil jeg gerne takke for jeres indslag :)

Men problemet er, at protein og fedt behøvet vil være forskelligt fra hvilken tilgang, som jeg vælger.
Hvis jeg kører med en opdeling på 40/40/20, vil mit protein "behov" ca. være 300g og carbs 300g og fedt på ca. 66g

Men hvis jeg tager den anden tilgang, vil protein indtaget være over 100g mindre og fedt 15g. mindre.

Så det er lige så meget et spørgsmål om hvad mit "behov" er. Jeg tænker det giver ikke nogen mening af alle de her guides siger 40/40/20, hvis 300 g. protein er ubrugeligt
Brugeravatar

Der er heller ingen grund til at spise så meget som 300 gram protein. Dels får du ikke noget udbytte af så meget ekstra, dels sætter du dine organer på overarbejde med at nedbryde alt det ekstra protein til energi. Som Acid skriver, bør du gå efter at dække dit protein- og fedtbehov, og herefter kan du fylde på som du vil. Med en kropsvægt på 78 kg lyder 200 gram protein og 78 gram fedt rigtigt fornuftigt. Du kan endda klare dig med lidt mindre end 200 gram protein, men det er en udmærket retningslinie. 200 gram protein og 78 gram fedt giver dig et indtag på ca. 1500 kcal, og derfra fylder du bare på som du vil, indtil du når dit ønskede bulk indtag. Det er en god idé med kulhydrater lige før og lige efter træning. Der ud over betyder det ikke noget, hvornår på døgnet du indtager kulhydraterne. Din krop kan have lidt nemmere ved at forbrænde kulhydrater om morgenen, så du kan evt. lægge nogle af dem der.

Reputation point: 10

Stritten skrev:Der er heller ingen grund til at spise så meget som 300 gram protein. Dels får du ikke noget udbytte af så meget ekstra, dels sætter du dine organer på overarbejde med at nedbryde alt det ekstra protein til energi. Som Acid skriver, bør du gå efter at dække dit protein- og fedtbehov, og herefter kan du fylde på som du vil. Med en kropsvægt på 78 kg lyder 200 gram protein og 78 gram fedt rigtigt fornuftigt. Du kan endda klare dig med lidt mindre end 200 gram protein, men det er en udmærket retningslinie. 200 gram protein og 78 gram fedt giver dig et indtag på ca. 1500 kcal, og derfra fylder du bare på som du vil, indtil du når dit ønskede bulk indtag. Det er en god idé med kulhydrater lige før og lige efter træning. Der ud over betyder det ikke noget, hvornår på døgnet du indtager kulhydraterne. Din krop kan have lidt nemmere ved at forbrænde kulhydrater om morgenen, så du kan evt. lægge nogle af dem der.

Mange tak for dit svar :)

Alt det, som du siger går også efter min logik. Jeg synes bare det er underligt, at så mange guidies siger 40/40/20, hvilket med et ligevægtsindtag på 3000 kcal er = 300g protien. Det er ikke bare et "par stykker", som jeg fundet, der siger dette. Det er nærmest samtlige gudies på bb.com og mange andre siger. Hmm men det kan vel bare være, at de regner med folk ikke kan spise " rigtigt mad" til 300g. og derfor bliver nødt til at købe deres protein supps? who knows
Brugeravatar

Funkmasterflex skrev:
Stritten skrev:Der er heller ingen grund til at spise så meget som 300 gram protein. Dels får du ikke noget udbytte af så meget ekstra, dels sætter du dine organer på overarbejde med at nedbryde alt det ekstra protein til energi. Som Acid skriver, bør du gå efter at dække dit protein- og fedtbehov, og herefter kan du fylde på som du vil. Med en kropsvægt på 78 kg lyder 200 gram protein og 78 gram fedt rigtigt fornuftigt. Du kan endda klare dig med lidt mindre end 200 gram protein, men det er en udmærket retningslinie. 200 gram protein og 78 gram fedt giver dig et indtag på ca. 1500 kcal, og derfra fylder du bare på som du vil, indtil du når dit ønskede bulk indtag. Det er en god idé med kulhydrater lige før og lige efter træning. Der ud over betyder det ikke noget, hvornår på døgnet du indtager kulhydraterne. Din krop kan have lidt nemmere ved at forbrænde kulhydrater om morgenen, så du kan evt. lægge nogle af dem der.

Mange tak for dit svar :)

Alt det, som du siger går også efter min logik. Jeg synes bare det er underligt, at så mange guidies siger 40/40/20, hvilket med et ligevægtsindtag på 3000 kcal er = 300g protien. Det er ikke bare et "par stykker", som jeg fundet, der siger dette. Det er nærmest samtlige gudies på bb.com og mange andre siger. Hmm men det kan vel bare være, at de regner med folk ikke kan spise " rigtigt mad" til 300g. og derfor bliver nødt til at købe deres protein supps? who knows

Som du selv nævner er det guides du har læst... Guides... Jeg vil tro de fleste af dem er funderet på en generel holdning, og til dels forskning om hvad der fungerer bedst for kroppen, i dette tilfælde under bulk.

Følg guides, råd og hvad man ellers får med måde, og find ud af hvad du befinder dig bedst med... Og ja, 300 gr. protein er overkill efter min mening
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster