Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1458
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

bulk på hviledage

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey..

Jeg er, som nævnt i en tidligere tråd, kommet i den situation at jeg skal tage 1-1,5 kg på om ugen, og er blevet beordret til at stoppe med alt min træning (inkl. alm cykling osv.) indtil jeg igen kommer op på ca. 65 kg. (pt. 60 kg)..

Jeg har nu alligevel fået tillokket mig lov til at træne et meget let FB program som jeg gennemgår ca 3 x om ugen.

Men jeg ved ikke rigtig med kosten. Sørger i for at bulke og ligge i overskud hver dag, også på ikke-trænings dage, når i skal op i vægt? Alle siger jeg skal æde som et svin, men også de dage jeg ikke træner?

Jeg indtager ca. omkring 2-2500 kcal om dagen (og det synes jeg er meget)... Synes bare her efter 2 uger med mit nye liv, at der allerede er begyndt at sætte sig noget fedt.. selvom min fedt procent stadig ligger på 3,5 %... Men jeg ved ikke om jeg stoler på jeg virkelig skal op og have de der 2500-3000 kcal om dagen?

På forhånd tak

Fred-t

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

min fedt procent stadig ligger på 3,5 %

Jeg syntes ikke du skal tænke på at gaine for meget fedt for hurtigt. Det kan du imo gøre, når du nået en sundere fedt % (7, som minimum)

Du kan sagtens ændre dit kalorie indtag så du ligger fx 500 kcal i overskud på trænings dage og 300 på ikke træningsdage. I dit tilfælde vil det nok være anderledes, da du somsagt skal gaine!
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Du har ikke en fedtprocent på 3,5...
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

rallen skrev:Du har ikke en fedtprocent på 3,5...

Hvordan ved du det? Det er faktisk muligt.

Jeg træner med broeren til Danmarks værste eksemple på anorexi patient. Hun havde en BF som blev vuderet til 2-4 stykker også. Så det er ikke umuligt. Men godt nok var hun også ved at dø jo.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

Sagde jeg det var umuligt? ...

Fra under 2 måneder siden skrev han at hans fedtprocent var 6,5, siden da har han kun tabt 2 kilo. Det hænger ikke helt sammen.
- logze

Brugeravatar

Styrkeliste

rallen skrev:Sagde jeg det var umuligt? ...

Fra under 2 måneder siden skrev han at hans fedtprocent var 6,5, siden da har han kun tabt 2 kilo. Det hænger ikke helt sammen.

ahh okay, så er jeg med :D
Brugeravatar

Jo det har jeg desvære, og den var faktisk nede på 2,6 for et par uger siden!
Det har også betydet at min præstationsevner er total forsvundet og min livsenergi er død. Lægerne siger jeg køre på de sidste reserver, og at min krop derfor er gået i overlevelsesmode - bl.a. for ikke at begynde at brænde hjernen af! Så det er temmelig fucked up - (har haft noget spiseforstyrrelse/trænings flip, som er skyld i det..)

men ok, tak for tippet

Medmindre den er målt med fedttang er der ikke meget hold i det.

Self skal du da træne imens du bulker, ellers bliver du bare fed og det vil du da forhåbentligt ikke?

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

Kolditz skrev:Medmindre den er målt med fedttang er der ikke meget hold i det.

Self skal du da træne imens du bulker, ellers bliver du bare fed og det vil du da forhåbentligt ikke?

Det var ikke spørgsmålet? Derimod om han skulle ligge i samme overskud på non-training days som på training days :)
Brugeravatar

Xiva skrev:
Kolditz skrev:Medmindre den er målt med fedttang er der ikke meget hold i det.

Det var ikke spørgsmålet? Derimod om han skulle ligge i samme overskud på non-training days som på training days :)

Jeg er, som nævnt i en tidligere tråd, kommet i den situation at jeg skal tage 1-1,5 kg på om ugen, og er blevet beordret til at stoppe med alt min træning (inkl. alm cykling osv.) indtil jeg igen kommer op på ca. 65 kg. (pt. 60 kg)..

Jeg har nu alligevel fået tillokket mig lov til at træne et meget let FB program som jeg gennemgår ca 3 x om ugen

Nej det er ikke spørgsmålet, men man har vel lov til at hjælpe en forkert holdning på rette vej, at stoppe med at træne imens man bulker er det værste man kan gøre, så er det sgu lige meget hvor tynd man er.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Ja okay, jeg gik ud fra der her spørgsmål:

Men jeg ved ikke rigtig med kosten. Sørger i for at bulke og ligge i overskud hver dag, også på ikke-trænings dage, når i skal op i vægt? Alle siger jeg skal æde som et svin, men også de dage jeg ikke træner?
Brugeravatar

fred-t skrev:

Jo det har jeg desvære, og den var faktisk nede på 2,6 for et par uger siden!

Det skal jeg altså se billeder og målinger af før jeg tror på det. Du ville blive hasteindlagt og tvangsfodret, hvis du kommer under 3 % kropsfedt.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Hvordan får i lige det målt. ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Straws skrev:Hvordan får i lige det målt. ?

Fedt tang
Brugeravatar

Har heller aldrig rigtig kunne få en fedttang til at virke..
Det er nogen måneder siden, men alt efter hvilken formel jeg brugte lå jeg mellem 8% og 16%

Det du rent faktisk spørger om er om du også skal spise bulk på hviledage? Ja da..
Det lyder som om du er bange for at tage på.. Kom over det.

Det er mere det gennemsnitlige indtag over ugen ugen du bør se efter.

Og hvis din krop er så svag har den ikke meget at stå imod med. Ville ligge lidt flere kcal ind.

Jeg spiser selv 2000-2500kcal om dagen og 4-5000kcal på weekend dagende. På cut.
Det er meget lidt.
Hvis man er rimelig fysisk aktiv.

Styrkeliste

Nej nej nej... Hehe, for lige at få styr på de her værdier så ikke i bliver helt frustreret..

De 6,5 % som blev henvist til for nogen måneder siden blev målt med tang. I samme periode lå min fedtprocent målt på en tanita bodycomposition analyzer på 4,5 %, da den jo som i sikkert også ved er meget mere upræcis..

Ikke desto mindre viser Tanita maskine nu de 3-3,5 % som jeg snakkede om.. Undskyld jeg roder rundt i det - tangen skal jeg snart måles med igen, og det glæder jeg mig til! Men lægerne bruger tanita måleren, da disse værdier holder fint så længe det er samme målemetode hvergang.

Så nej, min fedtprocent er nok ikke just 3 % med tang, men den var under alle omstændigheder så lav at lægerne er urolige... Hehe, problemet er jo også at jeg heller ikke føler den er så lav. Jeg synes bare det virker som om jeg har mistet en masse muskelmasse... Men ok, man kan se ret mange af mine ryghvirvler når jeg tager trøjen af :(

Håber i kan slappe lidt af nu :)

Og angående at bulk ikke er fornuftigt når man ikke træner - så er det præcis sådan jeg også har det!! Men vil i tro at et let FB program (ca. 1-1,5 time at gennemgå) er nok til at jeg kan bulke uden det kun er fedt?

Løfter ikke så tungt, og det er ca 1-2 alternative øvelser pr. muskelgruppe (f.eks. armbøjninger på en bold med benene oppe i en ribbe osv.), 3-4 gange om ugen...

1-1,5 time er rigelig træning.

Det vigtigste for at få god masse er den mad du får.

Styrkeliste

Straws skrev:1-1,5 time er rigelig træning.

Det vigtigste for at få god masse er den mad du får.

Det kommer så sandelig an på hvad det er for noget træning, udfra hans beskrivelse så lyder det ikke just som noget optimalt program.

Topic-starter

Det er vigtigt at du træner tungt og så vidt muligt basisøvelser, musklerne skal stimuleres til vækst og det bliver de ikke af et par armbøjninger osv. Har selv lavet den fejl og det gav ikke særlig gode gains.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Jeg ved godt jeg burde løfte tungt, men skal køre efter det her program i et måned ca, til min fedtprocent er lidt højere, så går jeg over og løfter tungt. Det her program er mere eller mindre så jeg psykisk føler jeg har lavet noget - eller bliver jeg jo skør af ikke at lave noget sport og samtidig skulle æde..

Men lidt stimulering, er vel bedre end intet. Jeg mener tror da stadig godt det vil hjælpe med at opbygge musklerne, så længe jeg spiser nok?

Helt ærligt, er 2500 kcal virkelig så lidt når man ikke laver cardio, men kun FB program 3 x om ugen..? Synes virkelig jeg har svært ved at spise nok til at komme op på så mange kalorier

Jeg mener at have læst at det vitale fedt kroppen har brug for, ved normalvægtige mennesker, ligger på 3 - 4%.
- logze

Brugeravatar

Styrkeliste

fred-t skrev:Helt ærligt, er 2500 kcal virkelig så lidt når man ikke laver cardio, men kun FB program 3 x om ugen..?

Om 2500 kcal er lidt er rigtig individuelt, så om det er nok til dig er svært at svare på. Jeg ville nok prøve med 2500 kcal hver dag i en uge, og så se om din kropsvægt er steget eller faldet, og regulere derfra på dit kcal indtag.

Synes virkelig jeg har svært ved at spise nok til at komme op på så mange kalorier

I starten kræver det tilvænning, i starten er din krop ikke vant til så meget mad hvis du tidligere ikke har spist særlig meget, du vil føle dig stopmæt hele tiden (gjorde jeg i hvertfald). Men med tiden vil du vænne din krop til at den skal have mere ernærning og skal have oftere. Og det vil blive nemmere for dig at spise mere.

Derudover er der jo os mange der benytter sig af kosttilskud for at komme op på nok kcal i løbet af dagen.
I dit tilfælde ville jeg dog nok bare drikke en masse mælk/kakao, så får du nogle proteiner og man kan hente rigtig mange nemme kalorier i mælk/kakao.

Du kunne evt. overveje at købe noget weightgainer eller proteinpulver hvis du har så svært ved at tage på. Men 2500 kcal burde være muligt at opnå uden kosttilskud også for dig, så meget mad er det ikke igen :wink:
Sidst rettet af Ratz 9. aug 2009, 21:05, rettet i alt 1 gang.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Ratz skrev:
fred-t skrev:Helt ærligt, er 2500 kcal virkelig så lidt når man ikke laver cardio, men kun FB program 3 x om ugen..?

Om 2500 kcal er lidt er rigtig individuelt, så om det er nok til dig er svært at svare på. Jeg ville nok prøve med 2500 kcal hver dag i en uge, og så se om din kropsvægt er steget eller faldet, og regulere derfra på dit kcal indtag.

Synes virkelig jeg har svært ved at spise nok til at komme op på så mange kalorier

I starten kræver det tilvænning, i starten er din krop ikke vant til så meget mad hvis du tidligere ikke har spist særlig meget, du vil føle dig stopmæt hele tiden (gjorde jeg i hvertfald). Men med tiden vil du vænne din krop til at den skal have mere ernærning og skal have oftere. Og det vil blive nemmere for dig at spise mere.

Derudover er der jo os mange der benytter sig af kosttilskud for at komme op på nok kcal i løbet af dagen.
I dit tilfælde ville jeg dog nok bare drikke en masse mælk/kakao, så får du nogle proteiner og man kan hente rigtig mange nemme kalorier i mælk/kakao.

Du kunne evt. overveje at købe noget weightgainer eller proteinpulver hvis du har så svært ved at tage på. Men 2500 kcal burde være muligt at opnå uden kosttilskud.

Jeg opnår 4500-5000 kcal uden kosttilskud, så ja det burde slet ikke være et problem.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste