Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Rasmus Ladefoged skrev:Imo er der øvelser hvor det er mere.. tilladeligt at cheate end andre. Imo er press varianter dumme at cheate i, da (efter min erfaring) der er noget større chance for skader. Desuden forringes øvelsen da ROM og TUT bliver for lille, hvor det i ryg øvelser er hip-som-hap, om jeg cheater eller kører dem strict

Rasmus Ladefoged skrev:Moody: Cheat i presøvelser (i mit center) halveres ROM altid - jeg ved at andre skyder røven op, eller presser med skuldrene på en usund måde.

wireframed skrev:Der er et par stykker hvor jeg træner der mere eller mindrer kører alle deres øvelser med cheat, fra start til slut.
F.eks. DB curl med 36kg vægte der nærmest bliver slynget op, så der er en ROM på 15cm.
Jeg skal ikke sige om det giver dem maximalt udbytte af træningen, men det virker lidt som en sær måde at træne på for mig.
K.

Johnni G skrev:wireframed skrev:Der er et par stykker hvor jeg træner der mere eller mindrer kører alle deres øvelser med cheat, fra start til slut.
F.eks. DB curl med 36kg vægte der nærmest bliver slynget op, så der er en ROM på 15cm.
Jeg skal ikke sige om det giver dem maximalt udbytte af træningen, men det virker lidt som en sær måde at træne på for mig.
K.
Men de ser til gengæld AWESOME stærke ud

wireframed skrev:Johnni G skrev:wireframed skrev:Der er et par stykker hvor jeg træner der mere eller mindrer kører alle deres øvelser med cheat, fra start til slut.
K.
Men de ser til gengæld AWESOME stærke ud
Haha, ja og nogle gange virker det lidt som at folk forsøger at "force" deres progression - hvis ikke de lige kan tage mere vægt når de forventer de burde kunne, så smider de mere vægt på og lader stilen gå i lort. Det synes jeg er lidt dumt, så hellere adressere GRUNDEN til at man ikke har den progression man forventer (forudsat at den er realistisk i forhold til det grundlag man har).
Jeg ved f.eks. at mine løft ryger af h til når jeg cutter - det er træls at skulle acceptere at tage 10 eller 15kg af stangen i forhold til en uge eller 2 før, men man må jo holde målet for øje. (Eller lade være med at cutte...)
L.

Zygate skrev:Jeg vil lige komme med min synsvinkel på cheat.
Jeg bruger cheat, dog kun når jeg bulker, da jeg mener cheat under cut øger skadespotentialet unødvendigt meget.
Cheat i mine øjne, er en motiverende form for progression. Forstået på den måde, at hvis du eksempelvis tager 35 kg i bænkpres 5 gange, og gerne vil tage 40 kg. så tag da et sæt eller to med 40 kg hver gang du bænkpresser, selvom du nedsætter ROM lidt, og dermed cheater, så kan din progression bestå i, at øge ROM fra gang til gang indtil du til sidst formår at bænke de 40 kg "rent". Dette er muligvis en besværlig form for progression, men alligevel en motiverende form, da du plejer dit ego ved, at tage de 40 kilo i bænk.
Sidst men ikke mindst må jeg slutte mig til den tidligere sætning: "Brug cheat med et formål og hav altid formålet for øje"
God træning
sådan tror jeg nu der er mange der træner, og det er da på ingen måde cheat i mine øjne. jeg plejer at kalde det at kæmpe sig op i reps eller sådan noget. og det kan da ikke på noget måde være cheat at tage et par sæt med vægt, hvis man stadig kører øvelsen rigtigt.
Kåre

Rasmus Ladefoged skrev:Moody: Nej, men prøv at forstå hvad jeg mener... Det er jo ikk at cheate med opspænd eller lave pushpress. Men at booste egoet, ved at smække 10kg mere på, for så kun at sænke vægten halvt, det er hvad jeg mener, og hvad der i de flestes opfattelse er cheat i pressøvelser.
det altafgørende om man bør implementere cheat er 1. om det ikke øger skaderisikoen og/eller 2. det ødelægger formålet med øvelsen.
eksemplet på 1 er at cheate i squat ved at grinde med ryggen for at få flere kilo op, hvilket i princippet også er et eksempel på 2'eren.
cheat skal ikke afskrives, ej heller forgudes. Hvis du føler for at cheate i f.eks. de sidste reps i curls så kan du med fordel gøre dette... men overvej altid hvorfor og følgerne af cheat i en given øvelse

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster